شناسهٔ خبر: 28340132 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دل‌انگیز: قهرمانی تاریخی فرنگی‌کاران جوان به چشم نیامد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: قهرمانیِ تاریخی فرنگی‌کاران جهان در مسابقات جهانی به چشم کسی نیامد.

صاحب‌خبر -

روح‌الله دل‌انگیز در گفت‌وگو با فارس، درباره قهرمانی مجدد تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مسابقات جهانی گفت:‌ از آذرماه سال گذشته که اردوها را آغاز کردیم برنامه‌ریزی خوب و دقیقی داشتیم؛ جام شاهد، انتخابی تیم ملی و سپس قهرمانی آسیا که گام به گام جلو رفتیم.

 

وی افزود: در آسیا برای نخستین‌بار در تمام اوزان به مدال رسیدیم که باعث شد بچه‌ها با روحیه خوبی عازم رقابت‌های جهانی شوند. از طرفی با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا بعد از آسیایی فیلم تمام حریفان را آنالیز کردیم. به خصوص کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان که رقبای اصلی ما محسوب می‌شدند؛ از قبل هم می‌دانستیم رقابت‌ اصلی برای رفتن روی سکوی قهرمانی بین ما و روسیه است. 

 

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان تصریح کرد: خوشبختانه این آنالیز کمک زیادی به ما کرد تا با شناخت خوبی از حریفان روی تشک برویم البته اعتقاد دارم حداقل می‌توانستیم شش فینالیست داشته باشیم، اما در اوزان ۶۰ و ۸۲ کیلوگرم با وجود اینکه کشتی‌گیران ما از حریفانشان جلو بودند در ثانیه‌های آخر نتیجه را واگذار کردیم. از طرفی قرعه‌های سختی به خصوص در اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم داشتیم.

 

دل‌انگیز با بیان اینکه هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ کمیت نسبت به دوره گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته‌ایم، گفت: سال گذشته با ۳ مدال طلا یک نقره و یک برنز قهرمان شدیم، اما امسال با ۴ طلا و ۲ برنز؛ هرچند همانطور که گفتم اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودیم شایستگی کسب مدال‌های بیشتری را داشتیم. البته همیشه دفاع از عنوان قهرمانی از رسیدن به آن سخت‌تر است، اما ثابت کردیم که قهرمانی جهان در سال گذشته اتفاقی نبوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از روزی که استارت زدیم با همین هدف کار را شروع کردیم و خوشبختانه به هدف‌مان هم رسیدیم. متأسفانه فروزنده به خاطر ۲ ثانیه نتیجه را واگذار کرد و فینال را از دست داد. از طرفی انگیزه‌اش را نیز برای کسب مدال برنز از دست داده بود وگرنه حقش حداقل کسب مدال برنز بود. میرزازاده در حالی قهرمان جهان شد که رباط پایش در مسابقات قهرمانی آسیا پاره شده بود واقعاً غیرتی کشتی گرفت.  میرزازاده باید زانوی مصدومش را هرچه زودتر درمان کند که امیدوارم او نیز تحت حمایت قرار گیرد.

 

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان افزود: متأسفانه این قهرمانی تاریخی به چشم کسی نیامد؛ در حالی‌که تا به حال سابقه نداشته است که تیم ما ۲ سال متوالی قهرمان جهان شود. اگر از این تیم حمایت خوبی صورت بگیرد و دوران انتقال آنها به رده سنی بزرگسالان به خوبی انجام شود امیدهای اصلی ایران در المپیک ۲۰۲۰ خواهند بود. امیدوارم فدراسیون کشتی در این زمینه تدبیر خوبی داشته باشد.

 

دل‌انگیز با بیان اینکه حمید باوفا برای جمع کردن این تیم زحمت زیادی کشیده است، گفت: خوشحالیم که پشتوانه‌های خوبی را تحویل بزرگسالان دادیم و امیدواریم به خوبی از آنها استفاده شود و برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها صورت گیرد تا پشتوانه‌های کشتی از بین نرود و این زنجیره سازندگی حفظ شود؛ اگر این طور باشد کشتی فرنگی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. از رسول خادم، مسئولان فدراسیون کشتی، پرسنل خانه کشتی، حسن بابک، حمید باوفا وتمام کسانی که برای موفقیت این تیم کمک کرده‌اند تشکرمی‌کنم چون این قهرمانی یک کار تیمی بود که به ثمر نشست.

 

 

نظر شما