شناسهٔ خبر: 28339550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در حوزه دانش‌بنیان در کشور

روزنامه جوان

۳۰۰ هزار شغل جدید در حوزه دانش‌بنیان در سطح کشور ایجاد شده و شرکت‌های دانش بنیان پارسال به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال فروش داشته‌اند.

صاحب‌خبر -
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جریان افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در استان اردبیل نسبت به سال گذشته اقدامات مناسبی در حوزه دانش‌بنیان صورت گرفته و تمامی مسئولان استان به دنبال اجرای اقتصاد دانش‌بنیان در این استان هستند که در این زمینه اردبیل دارای نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای است.
سورنا ستاری افزود: ۵۵ هزار نفر دانشجو و هزار عضو هئیت علمی در دانشگاه‌های اردبیل فعال بوده که این ظرفیت، در کنار ظرفیت مراکز علمی و واحد‌های فناور و نیز حضور پارک علم و فناوری می‌تواند قابلیت بسیار مناسبی در حوزه فعالیت دانش‌بنیان در استان ایجاد کند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت پارک علم و فناوری برای ورود کارآفرینان جوان به چرخه تولید و اقتصاد دانش‌بنیان در استان اردبیل استفاده کنیم که دولت موظف به آماده‌سازی زیرساخت‌ها بوده و به طور قطع حمایت‌های دیگری نیز از پارک علم و فناوری اردبیل انجام می‌شود.
ستاری گفت: باید راه‌اندازی صندوق حمایت از نخبگان با همکاری بخش خصوصی انجام شود که ۵۱ درصد سهم بخش خصوصی و ۴۹ درصد سهم دولت است که اگر مقدمات این کار انجام شود می‌توانیم طی مراحل قانونی در استان اردبیل این صندوق را ایجاد کنیم.
وی افزود: ۳۰۰ هزار شغل در حوزه دانش بنیان در کشور ایجاد شده و سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان آمار فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور بود.

نظر شما