شناسهٔ خبر: 28339327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کار با کوره هایی که خاک را کیمیا می کند

سالانه 2 هزار و 500 تن الیاف نسوز سرامیکی با مواد اولیه داخلی در استان سمنان تولید می شود که سبب ایجاد اشتغال و جلوگیری از واردات این محصول شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با وابستگی به تولیدات کشورهای خارجی روزانه ارز زیادی از کشور برای واردات این کالاها خارج می شود اما می توان با تقویت روحیه خودباوری و استفاده از دانش بومی این کالاها را باکیفیت بالای داخلی در کشورمان تولید کرد. از مزایای تولید داخلی کالاهای وارداتی ایجاد اشتغال برای جوانان کشورمان و جلوگیری از وابستگی و خروج ارز است.

935 درجه در برابر 29 درجه تصویری که در فضای مجازی به عنوان تست عایق حرارتی پخش شد و حتی برای راستی آزمایی با فندک نشان دادند که سنسورها دقیق عمل می کند. این موفقیت صنعتی ما را به واحدی برد که مسیر خام فروشی مواد معدنی را به سمت فرآوری تغییر داده است.

سالانه 2 هزار و 500 تن الیاف نسوز سرامیکی در استان سمنان تولید می شود

الیاف نسوز سرامیکی با مواد اولیه داخلی در استان سمنان تولید می شود

استان سمنان با انحصارشکنی تولید الیاف نسوز سرامیکی توانسته است با تولید سالانه 2 هزار و 500 تن محصول با کیفیت داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال از واردات انواع الیاف و صفحات سرامیکی نسوز به کشور ایران جلوگیری کند.

الیاف نسوز سرامیکی پارچه های صنعتی هستند که به مهندسان و طراحان این اجازه را می دهند که در سخت ترین شرایط گرمایی، فیزیکی، الکتریکی عملکرد خودشان را حفظ کنند و راهکارهایی خلاقانه برای مشکلات غیر قابل حل قبلی ارائه دهند.

 مصطفی ابراهیمیان مدیرکارخانه الیاف نسوز سرامیکی سپید سمنان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با اشاره به اینکه از محصول تولیدی این شرکت در جاهایی که دما بالا باشد به عنوان عایق استفاده می شود گفت: 90 درصد مواد اولیه این صنعت داخلی است بطوریکه سیلیس مورد نیاز از معادن دامغان و گرمسار و آلومینا از معادن استان خرسان شمالی تامین و فرآوری می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت با بومی سازی دانش فنی ذوب کوره مقاومتی و طرح های ابتکاری تولید بردهای سرامیکی، به تامین کننده اول کشور در این زمینه تبدیل شده است افزود: طراحی و ساخت دستگاه های ساب و پرداخت کاری، کوره، اتاق خشک کن و دقیق کاری ابعاد را از نوآوری های انحصاری این شرکت برای تولید با کیفیت تر از نمونه خارجی است.

مدیر کارخانه الیاف نسوز سمنان با اشاره به اینکه بهینه سازی و نوآوری جدید در این صنعت برای کاهش دورریختنی های خط تولید است تصریح کرد: این واحد از پیشتازان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان سمنان است.

مصطفی ابراهیمیان اظهار داشت: مواد اولیه پس از اختلاط وارد کوره سه تنی می شود که با ولتاژ 400 آمپر و در دمای هزار و 800 درجه سانتی گراد فرآیند تبدیل مواد معدنی به الیاف صنعتی انجام و سپس بر اساس سفارش مشتری در وزن و ضخامت های متنوع در قالب پتوهای نسوز برش و بسته بندی می شود.

سالانه 2 هزار و 500 تن الیاف نسوز سرامیکی در استان سمنان تولید می شود

 

یک رول پتو هم نمی توانستیم در انتهای مسیر تولید داشته باشیم


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین آقا یکی از کارکنان کارخانه گفت: با میزان آمپری که به مواد مذاب می دهیم، الیاف ایجاد می شود که در دستگاه سوزن زنی بافت این الیاف انجام میشه که در اصطلاح به این صفحات تولید شده پتو می گویند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در راه تولید داشتیم که حتی یک رول پتو هم نمی توانستیم در انتهای مسیر داشته باشیم تاکید کرد: در ابتدای راه اندازی این خط سازندگان چینی دستگاه ها به علت برخی نقص ها در تولید، پیشنهاد کردند که از فضای کارخانه به عنوان انبار استفاده شود و شرکت مذکور فقط فروشنده محصولات وارداتی شود، اما متخصصان جوان این شرکت با 4 سال تلاش توانستند انحصار دانش فنی تولید را حذف و خودشان به تولیدکننده برتر کشور تبدیل شوند.

حسین آقا افزود: با تلاش شبانه روزی و تجاربی که این جوانان داشتند توانستیم از شکست پلی برای پیروزی بسازیم و به نتیجه برسیم که الان می توانیم برابری کنیم با سازنده ای که تکنولوژی چندین ساله در دست دارد.

سالانه 2 هزار و 500 تن الیاف نسوز سرامیکی در استان سمنان تولید می شود

پایان خط تولید عایق های نسوز مواد اولیه یک سالن جدید تولید است

آقا رضا یکی دیگر از کارکنان کارخانه با اشاره به اینکه کناره های پتوی سرامیکی به عنوان مواد اولیه در فرآیند جدیدی استفاده می شود گفت: ما از حاشیه های قسمت پتوی سرامیکی استفاده می کنیم و با اضافه کردن یک سری مواد عالی و معدنی به صورت صفحات نسوز  قالبگیری می شود که در صنایع اجاق گاز، رادیاتور، پکیج و هر دستگاهی که نیاز به لایه محافظ گرما دارد.

سالانه 2 هزار و 500 تن الیاف نسوز سرامیکی در استان سمنان تولید می شود

تبدیل مواد معدنی به این الیاف نرم فرآیند صنعت مبتکرانه ای است

تبدیل مواد معدنی به این الیاف نرم فرآیند صنعت مبتکرانه ای است که با تولید 2 هزار و 500 تن انواع الیاف نسوز در سال نه تنها انحصار را از دست خارجی ها گرفتند بلکه در این صنعت خاص صاحب سبک هم شده اند که شرکت های فولاد، پتروشیمی، سازندگان گاز و پکیج مشتری های دائمی این صفحات نسوز هستند.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام / ق

نظر شما