شناسهٔ خبر: 28339314 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حافظه‌های جدید آیفون درآمد بیشتری برای شرکت اپل دارند

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که افزایش میزان حافظه آیفون‌های 2018 اپل برای این شرکت درآمد بیشتری با صرف هزینه کمتری دارد.

صاحب‌خبر -

حافظه‌های جدید آیفون درآمد بیشتری برای شرکت اپل دارندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوشی‌های آیفون 2018 اپل معرفی شدند و برای اولین بار بود که شرکت اپل حافظه 512 گیگابایتی را به تنوع ظرفیت حافظه داخلی گوشی‌های خود اضافه کرده است. البته، این اولین بار هم نیست که شرکت اپل با صرف هزینه کمتر منبع درآمد بیشتری برای خود درست می‌کند. اگر به تغییر قیمت انواع مدل‌های آیفون‌های 2018 دقت کنید، متوجه خواهید شد که مدل 512 گیگابایتی این گوشی‌ها 350 دلار از مدل 64 گیگابایتی آن‌ها بیشتر قیمت دارد.

حافظه‌های جدید آیفون درآمد بیشتری برای شرکت اپل دارند

آنالیزورهای صنعت ادعا می‌کنند که این افزایش قیمت بی دلیل است و اپل فقط به دنبال این است که از مشتریانش درآمد بیشتری با ارائه دادن مدل‌های 256 و 512 گیگابایتی به آن‌ها کسب کنند. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید نمونه 512 گیگابایتی یک آیفون را بخرید، نسبت به آیفون 64 گیگابایتی 134 دلار سود بیشتری برای شرکت اپل رقم خواهید زد. یکی از متخصصان تولید اسمارت‌فون می‌گوید افزایش ظرفیت حافظه داخلی یک گوشی بیشترین سودآوری را به دلیل کمترین هزینه تولید برای شرکت تولید کننده دارد و فقط تغییر ساده یک چیپست ساده لازم است تا ظرفیت حافظه افزایش یابد. این عمل مانند افزایش سایز صفحه نمایش نیست که به طراحی دوباره گوشی به دلیل افزایش قطر گوشی نیاز باشد.

این متخصص همچنین به صحبت‌های خود افزود که اپل برای هر گیگابایت حافظه 25 سنت پرداخت می‌کند در حالی که مشتریان این شرکت برای هر گیگابایت باید 75 سنت پرداخت کنند. این در حالی اتفاق افتاده که قیمت حافظه از نیمه دوم سال 2017 کاهش یافته است اما این احتمال هم وجود دارد که قرارداد معمول اپل با فروشندگان حافظه به این شرکت اثر منفی روی قیمت محصولات این شرکت داشته باشد. در نتیجه، کمپانی اپل مجبور است هنوز حافظه دستگاه‌های خود را با قیمت بالا تهیه کند.

در هر صورت، چنین تفاوت قیمتی بین مدل‌های 64 و 512 گیگابایتی اپل مناسب نیست. حتی این امکان وجود دارد که افراد دارای آیفون‌های با ظرفیت بالاتر تمایل دارند هزینه بیشتری در سرویس‌های iTunes برای اپلیکیشن و چندرسانه‌ای پرداخت کنند. آمارهای داخلی شرکت اپل نشان می‌دهند متوسط صاحبان آیفون‌های 512 گیگابایتی به صورت ماهانه 40 دلار بیشتر برای سرویس‌های اپل خرج می‌کنند.

گفتنی است؛ در هر حال، باید به یاد داشته باشیم که در قیمت‌گذاری یک گوشی موارد مختلفی تأثیر دارند و همه قیمت‌های داده شده درباره ظرفیت حافظه داخلی آیفون‌های 2018 فقط تخمین است و کسی بیرون از کمپانی اپل از نحوه قیمت‌گذاری محصولات این شرکت خبر ندارد.

بیشتر بخوانید: مشخصات کلیدی Galaxy A9 Pro 2018 سامسونگ لو رفت

انتهای پیام/

درآمد بیشتر اپل از حافظه بیشتر آیفون‌های 2018

نظر شما