شناسهٔ خبر: 28338770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نخست وزیر کانادا:

کانادا آماده پیوستن به مذاکرات آمریکا و مکزیک

کانادا اعلام کرده ترامپ از تعرفه‌های تجاری به عنوان ابزار تهدید استفاده می‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای پیوستن به گفتگوهای آمریکا و مکزیک در ارتباط با توافق نفتا، از رئیس جمهور آمریکا بدلیل استفاده از تعرفه‌ها به عنوان یک ابزار تهدید انتقاد کرده است.

ترودو به طور مشخصی به تعرفه بر خودرو از سوی واشنگتن اشاره کرده و گفته است ترامپ با اعمال تعرفه بر خودرو بدنبال تهدید دیگر همسایگان خود است.

نخست وزیر کانادا در عین حال افزوده است که آماده از سرگیری دور جدیدی از گفتگوها پیرامون توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا است.

کانادا، مکزیک و آمریکا اعضای پیمان قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا نفتا می‌باشند اکه در سال ۱۹۹۴ پایه گذاری شد، اما با روی کار آمدن ترامپ، واشنگتن بر لزوم تجدیدنظر و اصلاح این توافق تجاری تاکید کرده است.

در ماه اگوست گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که توانسته است با مکزیک در ارتباط با اصلاحات اساسی در اصول نفتا به توافقات اولیه‌ای دست یابد و در صورتی که کانادا با آن چه ترامپ عادلانه ساختن این توافق خوانده، مخالف است، اجازه ورود به این مذاکرات را نخواهد داشت.

نظر شما