شناسهٔ خبر: 28338674 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با میزان:

پیشنهاد به رسمیت شناختن دینار توسط بانک مرکزی/ کانالی برای برگرداندن ارز حاصل از صادرات به عراق وجود ندارد

خبرگزاری میزان- دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: اتاق مشترک ایران و عراق پیشنهاد کرده تا بانک مرکزی دینار را به رسمیت بشناسد اما، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

صاحب‌خبر -

پیشنهاد برای به رسمیت شناختن دینار توسط بانک مرکزی/ کانالی برای برگرداندن ارز حاصل از صادرات به عراق وجود ندارد/بماندسید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد اما، لزومی بر گرفتن پیمان سپاری ارزی از سوی صادرکنندگان نیست.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: در حال حاضر همه کار‌ها الکترونیکی است و اطلاعات همه صادرکنندگان موجود است و بدون پیمان سپاری هم دولت می‌تواند درخواست بازگشت ارز کند به شرطی که ابزار آن را فراهم کند.

وی ادامه داد: بدون فراهم کردن ابزار کار نباید انتظار داشت صادرکننده ارز را برگرداند و این امر چه پیمان گرفته شود و یا گرفته نشود مقدور نخواهد بود .

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره تاثیر این کار بر تجارت با عراق گفت: صادرات به عراق مشکلی برای بازگرداندن ارز به کشور در بازه سه ماهه ندارد.

حسینی تصریح کرد: اتاق مشترک ایران و عراق به بانک مرکزی پیشنهاد کرده تا دینار را به رسمیت بشناسد تا صادرکننده دینار به بانک‌های ایرانی تحویل بدهد و به جای آن ریال تحویل بگیرد، اما هنوز بانک مرکزی تصمیمی در این باره نگرفته و صادرکننده در حال حاضر نمی‌داند چگونه باید تعهد ارزی خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما