شناسهٔ خبر: 28338456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آمریکا در گزارشی تازه، اتهاماتی تکراری علیه ایران مطرح کرد

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی جدید که تماما به ایران اختصاص دارد، بار دیگر اتهامات تکراری واشنگتن علیه ایران را مطرح کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، کارگروه تازه تأسیس ایران در وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گزارشی را منتشر کرد که مملوء است از اتهاماتی تکراری که واشنگتن بارها علیه ایران مطرح کرده است.

در این گزارش ۴۸ صفحه‌ای که با عنوان «رژیم قانون‌شکن» منتشر شده، وزارت خارجه آمریکا ایران را به «حمایت از تروریسم»، توسعه برنامه موشکی، «فعالیت‌های مالی غیرقانونی»، ایجاد «تهدید برای امنیت دریایی»، «تهدید امنیت سایبری»، «نقض حقوق بشر» و «سوء استفاده از محیط زیست» متهم کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه کنونی آمریکا پارسال زمانی که ریاست آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) را بر عهده داشت، در نشستی به میزبانی لابی ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» گفت یکی از روش‌های مد نظر واشنگتن برای اعمال فشار به تهران «کنار زدن پرده از فعالیت‌های ایران» است.

او روز سه‌شنبه همزمان با انتشار گزارش کارگروه ایران هم در بیانیه‌ای گفت واشنگتن «سابقه کامل» ایران در زمینه عملکرد داخلی و خارجی را منتشر کرده و قصد دارد تا زمانی که ایران شروط ۱۲ گانه آمریکا را بپذیرد، به فشار به تهران ادامه دهد. کنار گذاشتن کامل برنامه هسته‌ای، خلع سلاح موشکی و توقف فعالیت در منطقه از جمله این شروط است.

بررسی این گزارش نشان می‌دهد واشنگتن بار دیگر با کنار هم قرار دادن اطلاعات دستچین‌شده، غلط و اغراق‌شده، تلاش کرده تا فعالیت‌های مشروع ایران در منطقه را «سلطه‌جویانه» و «توسعه‌طلبانه» جلوه داده و برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران را هم برنامه‌ای تهاجمی و تهدیدآمیز به تصویر کشد.

در این گزارش در بخش مربوط به «نقض حقوق بشر» هم از عکس فردی استفاده شده که امسال به جرم زیر گرفتن ده‌ها نفر با اتوبوس، به اعدام محکوم شد.

پامپئو که روز سه‌شنبه در نشست گروه بدنام «متحد علیه ایران هسته‌ای» هم سخنرانی کرد و مانند سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نطقی تماما تهدیدآمیز و اتهام‌آلود علیه ایران داشت، در انتهای بیانیه‌ای که به مناسبت انتشار این گزارش منتشر کرده، گفته تا زمان اجرای شروط آمریکا، ایران باید از «اراده قاطع ما برای مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور، مطمئن باشد. با توجه به سابقه‌ای که ما امروز از آن‌ها منتشر کردیم، آن‌ها نباید چیزی کمتر از این را انتظار داشته باشند.»

نظر شما