شناسهٔ خبر: 28337972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش میزان از سینمای هالیوود؛

تولد مشترک مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز هنرپیشگان هالیوودی

خبرگزاری میزان- مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز دو بازیگر مطرح سینمای هالیوود امروز شمع تولدشان را با یکدیگر خاموش خواهند کرد. داگلاس امروز ۷۴ ساله و زتاجونز ۴۹ ساله می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز دو بازیگر مطرح سینمای هالیوود امروز شمع تولدشان را با یکدیگر خاموش خواهند کرد. داگلاس امروز ۷۴ ساله و زتاجونز ۴۹ ساله می‌شود.

این زوج هنری سینمای هالیوود که چندی است به علت مشکلات خانوادگی جدا از هم زندگی می کنند علاوه بر اشتراک های فراوان در عرصه سینما و دریافت اسکار، بفتا و گلدن گلوب در زندگی شخصی نیز تشابه بزرگی دارند و آن اینکه هر دو در تاریخ 25 سپتامبر به دنیا آمده اند.

مایکل کرک داگلاس ملقب به مایکل داگلاس پسر بازیگر مشهور و مطرح سینمای هالیوود "کِرک داگلاس" است. وی 25 سپتامبر 1944 در نیوجرسی به دنیا آمد. وی از همان کودکی در کنار پدر در صحنه های فیلمبرداری حاضر می شد و خیلی زود به علاقه خود به سینما پی برد.

تولد زوج اسکاری سینمای هالیوود / مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز در یک روز متولد شدند + عکس/////////////ارسال نشود

پس از گذراندن دوره کالج، مایکل در دانشگاه کالیفرنیا در رشته هنرهای دراماتیک درس خواند و در سال 1966 بای اولین بار در مجموعه تلویزیونی "بازی در نقش سایه بزرگ" به ایفای نقش کوچکی پرداخت.

داگلاس در مجموعهٔ تلویزیونی "خیابان‌های سانفرانسیسکو" از 1972 تا 1976 بازی کرد و با فیلم "در جستجوی الماس سبز" در سینما درخشید. در 1975 برای تهیه‌کنندگی فیلم دیوانه از قفس پرید برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم شد و در 1988 برای بازی در فیلم وال‌استریت بار دیگر اسکار را به خانه برد.

در سال 2000، داگلاس 56 ساله در ازوادج دوم  با کاترین زتا جونز ازدواج کرد و تا سال 2013 به خوبی در کنار وی زندگی نمود تا اینکه به دلایلی که خودشان مشکلات خانوادگی خواندند، جدا از هم زندگی کردند.

تولد زوج اسکاری سینمای هالیوود / مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز در یک روز متولد شدند + عکس/////////////ارسال نشود
در تاریخ 16 اوت 2010 اعلام شد که داگلاس به سرطان گلو مبتلا شده و تحت شیمی‌درمانی و پرتودرمانی قرار گرفته‌است که این درمان همچنان ادامه دارد و خبر تازه ای مبنی بر بهبود یا عدم آن منتشر نشده است.

کاترین زتا جونز متولد 25 سپتامبر 1969 سوانسا، گلامورگان غربی ولز میباشد. اولین بازی های خود را روی صحنه به انجام رساند و با بازی در نمایش موزیکال خیابان 24 طعم هنر نمایی را چشید، اما در اصل حضور در مجموعه کمدی درام «شکوفه عزیز ماه می» بود که توانست نام او را روی زبانها بیاندازد و کاترین را به یکی از عامه پسندترین هنرپیشه های زن تلویزیون بریتانیا تبدیل کند. کاترین این قابلیت را داشت که در عرصه گوناگونی از نقش ها بازی کند.

تولد زوج اسکاری سینمای هالیوود / مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز در یک روز متولد شدند + عکس/////////////ارسال نشود

پس از موفق شدن سری اول مجموعه او به صحنه نمایش بازگشت و سپس در مینی سریال کاترین کبیر به بازی پرداخت. اولین فیلم سینمایی خود را به کارگردانی فیلیپ دی بروکا در سال 1990 بازی کرد و این دی بروکا بود که او را روی صحنه نمایش کشف کرد.

کاترین در ادامه بازی در نقش های مکمل، چندین فیلم را دنبال کرد که از میان آنها می توان به «کریستف کلمب کاشف» 1992 و نقشی طولانی تر در فیلم «شبح» 1996 اشاره کرد. پس از بازی در نقش "النا" مقابل آنتونی هاپکینز و آنتینوبانداراس در "نقاب زورو" به یک چهره بین المللی تبدیل گشت.

کاترین در اواخر سالهای نود با بازی در آثار قابل توجهی چون «دام افکنده» در مقابل شان کانری،«روح زدگی»، و «ترافیک» نام خود را به عنوان بازیگری مطرح تثبیت کرد و توانست جایزه اسکاری به خاطر حضور در «شیکاگو» دریافت کند.

تولد زوج اسکاری سینمای هالیوود / مایکل داگلاس و کاترینا زتاجونز در یک روز متولد شدند + عکس/////////////ارسال نشود

کاترین جونز با مایکل داگلاس در سال ۲۰۰۰ ازدواج کرد و از وی دارای دو فرزند است.  زتاجونز و داگلاس پس از جدایی به فعالیت های خود ادامه دادند و زتاجونز هم اکنون اکران فیلم "ارتش پدر" را در نزدیکی اکران دارد. داگلاس نیز پس از آن در فیلم پرفروش "مرد مورچه ای" بازی کرد و نسخه تازه این فیلم را نیز در حال تولید دارد.

انتهای پیام/

نظر شما