شناسهٔ خبر: 28337949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

طاهری فرماندار شهریار تاکید کرد؛

تمام مصوبات شورای اداری لازم الاجرا است

صاحب‌خبر - سپیده حاصلی‌پناه - شهریار: طاهری (فرماندار شهرستان شهریار) در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار اختصاصی شهر اندیشه گفت: «اجرای موضوعات مطروحه در این جلسه به‌دلیل حضور تمامی مسئولین شهر مهم و ضروری‌ست و باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها و ادارات شهرستان، مصوبات پیگیری شود.
یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار اختصاصی شهر اندیشه با‌حضور طاهری (فرماندار شهرستان شهریار) و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن همایش فرهنگسرای امام علی(ع) شهر اندیشه برگزار شد. نوراله طاهری (فرماندار شهرستان شهریار) با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع)، موضوعات مطرح شده در جلسه گذشته و این جلسه را مهم و لازم‌الاجرا برشمرد و گفت: «مصوبات جلسات شورای اداری باتوجه‌به نیاز مردم و کارکارشناسی صورت گرفته است و باید به اجرا برسد تا مردم نتیجه ملموسی از برگزاری این جلسات در شهرها بگیرند و کوتاهی در این موضوع قابلِ‌قبول نیست». فرماندار شهرستان شهریار با‌اشاره‌به موضوعات مختلف در این جلسه همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان را برای پیشبرد مصوبات و تصمیمات اتخاذ‌شده ضروری دانست و افزود: «اگر پروژه‌ای یا خدمتی به‌منظور اقدام، به مصوبه شورای اداری تبدیل می‌شود؛ لازم است در همین جلسات تمام هماهنگی‌های ادارات و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد، مسیر آن هموار شود تا در جلسه شورای اداری آینده بتوان از اقدامات عملی انجام‌شده گزارش داد». نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار با‌اشاره‌‌به بحث جابه‌جایی مصلای اندیشه از مکان فعلی به بازار ایرانی،‌اسلامی اظهار داشت: «باید توجه داشت که مجموعه‌ای بزرگ با کاربردهای فراوان ساخته شده است که مسجد باشکوه سلمان فارسی که در آنجا بنا شده است هم می‌تواند در شان برپایی نماز جمعه باشد، هم با این جابه‌جایی می‌توان در این شرایط سخت اقتصادی، بازار را رو به رونق و کسب‌و‌کار سوق داد که با مشارکت همه ادارات و دستگاه‌ها این پروسه بدون تعلل و سریع ظرف مدت یک‌ماه صورت گیرد».
فرماندار شهریار: بیمارستان اندیشه با جذب سرمایه‌گذار خصوصی تعیین تکلیف می‌شود
فرماندار شهرستان شهریار با‌اشاره‌به روند احداث بیمارستان شهر اندیشه گفت: «این بیمارستان باید با جذب سرمایه‌گذار خصوصی تعیین تکلیف شود». طاهری در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار با محوریت شهر اندیشه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: «شهر اندیشه شهر خاصی ا‌ست که نمونه آن در غرب تهران کم است اما باید کمک کرد تا این مجموعه که خود فرهنگ‌ساز است به‌سمت توسعه هر‌چه‌بیشتر حرکت کرده و نواقص آن برطرف شود». وی ادامه داد: «کاری که به مسائل شهر برمی‌گردد نباید با اختلاف نظر به انحراف خدمت منتج شود و اگر موضوعی غیرکاری هم وجود دارد باید بیرون از مسئولیت خود موضوع را برطرف کنید و اختلافِ‌نظر‌ها سبب نشود که دودش به چشم مردم برود». فرماندار شهرستان شهریار سپس با‌اشاره‌به روند احداث بیمارستان شهر اندیشه بیان کرد: «۸۰درصد مصوبات جلسه قبلی به نتیجه رسیده است اما همچنان کمبودهایی وجود دارد». طاهری همچنین با‌اشاره‌به جانمایی مصلی شهر اندیشه افزود: «پیگیری‌هایی بسیاری صورت گرفته است اما بیش‌از این نباید موضوعی که قبلاً در‌مورد آن تصمیم‌گیری شده طولانی شود و باید ظرف مدت یک‌ماه آینده موضوعات مرتبط با مصلی نماز جمعه اندیشه به ثمر بنشیند». وی تصریح کرد: «با‌توجه‌به جلساتی که با مسئولان شهرهای همجوار برگزار شده بحث تقسیمات در مجموعه‌های اداری برطرف می‌شود و این امور نباید به مردم انتقال داده شود». فرماندار شهرستان شهریار با‌اشاره‌به تکمیل پروژه فاضلاب شهری گفت: «بودجه آن اختصاص داده شده و باید پیگیر به ثمر رساندن آن بود و مشکلات مربوط به موضوع ۱۷هکتاری در‌رابطه‌با فرمانداری ملارد و فردیس برطرف شود و با ورود جدی منابع طبیعی نتیجه به‌زودی اعلام شود».
طاهری در‌پایان خاطرنشان کرد: «با‌توجه‌به فرا‌رسیدن سال تحصیلی جدید سرانه‌های آموزشی و فرهنگی باید بیش‌از گذشته موردِ‌توجه قرار گرفته و شهرداری به‌همراه شرکت عمران این امر را موردِ‌توجه قرار دهد تا کمترین کمبود امکانات و سرانه آموزشی در این منطقه به‌وجود نیاید».
در خاتمه فرماندار شهرستان شهریار مجموعه شهر اندیشه و اقدامات انجام‌شده در آن را موضوعی خاص عنوان کرد که کمک همه مسئولین این شهر به‌منظو ارتقای سطح خدمات شهری  و رفع نواقص را لازم دانست و بیان داشت: «در موضوعات و مباحثی که به مردم و مطالبات آنها برمی‌گردد اگر اختلافِ‌نظری هم وجود دارد باید تلاش کنیم که دودش به چشم مردم نرود و مصوبات را با جدیت پیگیری کنیم». لازم به‌ذکر است؛ از مصوبات و مباحث مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به تعیین تکلیف بیمارستان و مشارکت بخش خصوصی، واگذاری زمین به اداره برق ظرف مدت سه‌ماه، انتقال مصلای نماز‌جمعه شهر اندیشه به مسجد سلمان فارسی ظرف مدت یک‌ماه، پیگیری امور مرتبط با طرح فاضلاب شهری اندیشه، اراضی جهاد کشاورزی، فیبر نوری، روشنایی معابر، مشکلات مجتمع‌های گلستان، شروع‌به‌کار پایانه ایستگاه تاکسی اندیشه، تخصیص زمین برای ایستگاه سنجش آلودگی هوا، کمربند سبز و مدارس و سرانه‌های مدارس شهر اندیشه اشاره کرد.

نظر شما