شناسهٔ خبر: 28337612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

توسعه بخش کشاورزی و روستایی با تقویت تعاونیهای بخش کشاورزی اتفاق می افتد

نشست مشترک کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با مدیران صندوق بازنشستگی کشوری با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ، احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی ، اب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای کمیسیون کشاورزی ، اب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه سوم مهر در محل هلدینگ صبا جهاد برگزار شد .

صاحب‌خبر -
احمدعلی کیخا رییس کمیسیون  کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت : این نشست نوید بخش همکاریهای نمایندگان مجلس با صندوق بازنشستگی و بویژه آشنایی نزدیک با مسایل مربوط به هلدینگهای کشاورزی و .. این مجموعه است. 
وی افزود : معتقدم در کنار وزارت جهاد کشاورزی که یکی از وزارتخانه های اصلی در توسعه کشاورزی و روستایی است جایگاه وزارت تعاون در توسعه روستایی کمتر از وزارت جهاد کشاورزی نیست . اگر قرار  باشد که توسعه بخش کشاورزی و روستایی اتفاق بیافتد تنها با  توسعه تعاونیها و تقویت آنها در حوزه های کشاورزی امکان پذیر است . 
وی افزود : بنابراین یکی از حوزه های اصلی که بخش کمیسیون کشاورزی مجلس می تواند با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری نماید همین بخش است . 
وی تصریح کرد: از دیگر حوزه هایی که می توانیم همکاریها را توسعه ببخشیم بخش رفاه اجتماعی است . با توجه به اینکه لازم است که  سطح رفاه و درآمد کشاوزران و روستاییان افزایش یابد ، بنابراین این قشر نیازمند توجه بیشتر ازسوی مجلس و دولت هستند. علیرغم همه تلاشهایی که صورت گرفته نیازمند است که به این بخش توجه کنیم . در حوزه بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان نیز نیاز است که سیاستهای مربوط به رفاه با همگرایی در بخشهای مختلف هماهنگ تر با سایر بخشها باشد . اتخاذ سیاستگذاری مناسب در حوزه روستاییان و کشاورزان مورد تاکید نمایندگان مجلس بویژه در حوزه کمیسیون کشاورزی است . 
رییس کمیسیون  کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت : در حوزه  کار و اشتغال بخشی  از نیروی  کار بخش کشاورزی نیروی کار مهاجر هستند . قبلا پیش بینی می شد که بکارگیری این نیروها  باعث تغییر در مسیر تکنولوژی در کشور می شود و وقتی هزینه این نیروها پایین است کارفرما هیچوقت دنبال بکارگیری تکنولوژی سرمایه بر نخواهد رفت . لذا توجه  و سیاستگذاری در این زمینه و توجه به تغییرات تکنولوژی و نیز ساماندهی نیروی کار  مهاجر ضروری به نظر می رسد . این بخش  هم از جمله حوزه هایی است که مورد  تاکید نمایندگان می باشد. امیدواریم در این بخش هم سیاستگذاریهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معطوف به موارد یاد شده باشد. 
وی در خاتمه گفت : علاوه بر این سازمانهای تابعه وزارت تعاون از جمله هلدینگها،  هم در تولید و هم فرآوری محصول تاثیر گذارند که امیدواریم در توسعه بخش کشاورزی نیز نقش آفرین باشند. 
 
 
 

نظر شما