شناسهٔ خبر: 28337527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

پامپئو خطاب به طرف‌های باقی‌مانده در برجام: ایران با کمک شما بزرگترین حامی تروریسم است

صاحب‌خبر -

خرداد: وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان ضدایرانی سه تن از مقامات ارشد ایالات متحده، بار دیگر تهران را تهدید کرد.

به گزارش خرداد به نقل از تسنیم، وزیر خارجه آمریکا با حضور در نشست گروه لابی‌گر «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» سخنانی را علیه کشورمان به زبان آورد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «مقامات ایرانی از سازمان ملل برای ابراز دیدگاه‌هایی که نشان دهد میانه‌رو هستند استفاده می‌کنند، در حالیکه دنیا آنها را می شناسد. آنها سعی دارند به دنیا بگویند جمهوری اسلامی ایران آنطور که می گویند بد نیست. در حالیکه کارنامه ایران در چهار دهه اخیر سرشار از نقض‌های مختلف است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان ضدایرانی خود گفت: «نظام تهران، خارج از قوانین عمل میکند و کارزار آن در سازمان ملل برای ارائه خود به صورت یک نظام معتدل، موفقیت آمیز نبوده است.»

وی در ادامه ادعا کرد: «ایران به امور داخلی کشورهای همسایه‌اش احترام نمی‌گذارد و بر این اساس ناقض اصول سازمان ملل است.»

پامپئو در ادامه مدعی شد که «ترکیه تلاش ایران برای قتل اسرائیلی‌ها در خاک این کشور را ناکام گذاشت.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد: «تعدادی از عناصر ایران به دنبال اجرای اقدامات تروریستی در اتریش و فرانسه بوده‌اند.» وی گفت: «اروپایی‌ها تلاش دارند از توافق هسته‌ای حفاظت کنند، آن‌هم علیرغم تروریسم ایرانی که به دنبال حمله به کشورهایش بوده است.»‌

وی در ادامه ضمن انتقاد از طرف‌های باقی‌مانده در برجام،خطاب به آن‌ها گفت: «شما با تصمیم‌تان به رژیم ایران کمک می‌کنید همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان بماند.»

پامپئو در بخش دیگری از سخنان خود با حمله به حزب‌الله، آن را «نماینده ایران خواند که برای انجام اقدامات تروریستی از سوی ایران پشتیبانی می‌شود.»

وی در ادامه مدعی شد: «ایران مدعی همدردی با فلسطینیان است اما بین سال‌ها 2008 و 2017 چیزی جز 20 هزار دلار به آژانس امداد به پناهجویان فلسطینی کمکی نکرد.»

نظر شما