شناسهٔ خبر: 28336998 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ترفند‌هایی حیرت انگیز برای تمیز کردن مایکروفر/ ۶ مشکل در مایکروویو + ۶ راه حل

مایکروفر یک وسیله کاربردی محسوب می شود که باید همواره تمیز باشد تا از آلوده شدن غذا‌ها جلوگیری نماید.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز مایکروفر یا مایکروویوها، این روز‌ها یکی از اعضای خانواده محسوب می‌شوند و هر فردی در طول روز غیرممکن است حداقل یکبار هم از آن استفاده نکند.

اما این وسیله کاربردی باید همواره تمیز باشد تا از آلوده شدن غذا‌ها جلوگیری نماید و بتواند به بهترین نحو وظیفه خود را انجام دهد، که در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد امروز ترفند‌هایی را برای تمیز کردن این وسیله ضروری به شما ارائه دهد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.


تمیز کردن مایکروفر با راه حل‌های سریع و آسان!
مایکروفر‌ها این روز‌ها تبدیل شده اند به یکی از پرمشغله‌ترین تجهیزات آشپزخانه، تقریبا برای هر کاری می‌شود به آن‌ها مراجعه کرد، درست کردن ذرت بود داده، گرم کردن اسلایس‌های پیتزا و یا حتی نرم کردن تکه‌های شکلات، اما در آخر روز و بعد از انجام همه این‌ها با تنها منظره‌ای که مواجه می‌شویم، یک مایکروفر کثیف و خسته از کار روزانه است.

حتما شنیده اید که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است، خب این جمله فقط در مورد سلامتی کاربرد ندارد و حتی برای مایکروفر‌ها هم صدق می‌کند. حتما برای هر چیزی که داخل مایکروفر قرار می‌دهید سرپوش مخصوص داخل مایکروفر را بگذارید، با این کار تمیز کردن مایکروفرتان تا مدت زیادی محدود به شستن همان درپوش خواهد بود.


تمیز کردن روزانه مایکروفرتان را در لیست کار‌های روزانه تان قرار دهید. حتی می‌توانید آخر شب هنگامی که کف آشپزخانه را تی می‌کشید با یک تکه دستمال نم دار یا یک تکه اسفنج هم داخل مایکروفر را تمیز کنید، هر چه لکه‌ها را زودتر از بین ببرید کار برای تان راحت‌تر می‌شود.

اگر لکه‌ها برای پاک کردن با دستمال مرطوب کمی سرسخت و سمج هستند، مقداری آب داخل یک ظرف مخصوص مایکروفر بریزید و آن را به مدت سه دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید، بعد از اتمام سه دقیقه ظرف آب را خارج کنید البته مراقب باشید که بسیار داغ است، سپس با یک دستمال به راحتی لکه‌ها را از بین ببرید.

شما به راحتی می‌توانید با مرکبات بهترین شوینده‌ها را درست کنید. یک تکه لیموی تازه را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و بعد از حدود ۲ دقیقه لیمو را از آب جدا کنید و از محلول به دست آمده جهت تمیز کردن مایکروفر خود استفاده کنید. راه دیگر استفاده از مواد طبیعی برای پاک کنندگی استفاده از محلول سرکه و آب است، این محلول قدرت پاک کنندگی بالایی دارد، یک لیوان را تا نیمه از آب پر کنید و نیمه دیگر را با سرکه سفید پر کنید، حالا می‌توانید به جنگ اثرات چربی و لکه‌های مایکروفرتان بروید. یادتان باشد پاک کننده‌های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی بهترین راه حل هستند.


در بیشتر مواقع این راه حل‌ها برای از بین بردن لکه‌ها کافی هستند، اما اگر فکر می‌کنید لکه‌ها هنوز هم وجود دارند فقط این مراحل را دوباره تکرار کنید، البته شستن اجزای مایکروفر مانند زیره‌ی گردان آن هم می‌تواند موثر باشد، هر چند وقت یک بار آن را از مایکروفر جدا کرده و با آب و صابون خوب بشویید، برای این کار حتی می‌توانید از ماشین‌های ظرف شویی هم کمک بگیرید.


۶ مشکل در مایکروویو، ۶ راه حل
آیا می‌دانید قرار دادن عده‌ای از مواد غذایی داخل مایکروویو میتواند برایتان دردسرساز شود؟ برای ان‌ها هم راه حل‌هایی وجوددارد، که در ادامه به آن می‌پردازیم:

۱. تخم‌مرغ
هرگز تخم‌مرغ خام رابا پوست یا بدون پوست داخل مایکروویو نگذارید. پوست تخم‌مرغ خام در اثر حرارت بالای مایکروویو، می‌ترکد و ممکن است محتویات آن باعث آسیب دیدن المنت‌های داخل دستگاه شود.

چاره چیست؟
تخم‌مرغ را داخل یک پیاله یا بشقاب شیشه‌ای که از قبل کمی چرب شده است، بشکنید و با چنگال، سوراخ‌هایی در زرده آن ایجاد کنید.


راه دیگر، هم زدن زرده و سفیده تخم‌مرغ پیش از قرار دادن آن در مایکروویو است.

قرار دادن تخم‌مرغ پخته‌ای که با چاقو به چند قسمت تقسیم شده در مایکروویو نیز مشکلی ایجاد نمیکند.

۲. هویج
هویج از سبزی‌های نسبتاً کم آب است و با توجه به بافت تقریبا سفتی که در وسط آن وجوددارد، گذاشتن آن داخل مایکروویو باعث خشک شدن یا حتی سوختنش میشود.

چاره چیست؟
هویج خام را داخل مایکروویو نگذارید. شما می‌توانید هویج را بپزید و آن رابا شیر و کره مخلوط کنید و به صورت پوره دربیاورید و این پوره را برای گرم شدن یا پختن درون مایکروویو قرار دهید.

۳. ماهی و میگو
بافت گوشت ماهی و میگو از گوشت‌های دیگر بسیار نرم‌تر است، بهمین دلیل اگر ماهی و میگو را خام یا پخته داخل مایکروویو بگذارید، گوشت آن‌ها از هم می‌پاشد و تمام دیواره‌های داخلی دستگاه را کثیف می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید: نکاتی کاربردی در خانه داری

چربی بیش از اندازه و بافت نرم ماهی تن هم باعث پاشیدن تکه‌های آن در اثر حرارت بالای مایکروویو می‌شود.

چاره چیست؟
ماهی را پس از طعم‌دار کردن، با پوست داخل یک ظرف گود مانند بشقاب خورش‌خوری یا ظرف پیتزاخوری بگذارید و روی ظرف رابا سلفون بپوشانید.

حالا میتوان این ظرف سرپوشیده رابا خیال آسان، داخل مایکروویو گذاشت. تن ماهی را هم میتوان بهمین شکل گرم کرد.

اگر حرارت مناسبی برای پخت یا گرم کردن ماهی و میگو انتخاب کرده باشید، امکان از دست رفتن بافت ظاهری آن‌ها به زیر ۱۰ درصد میرسد.

این مطلب را از دست ندهید: رازهای خانه داری و مهارت‌های زندگی


۴. گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی یکی از پرآب‌ترین صیفی‌هاست که اگر به صورت خام و سالم داخل مایکروویو قرار داده شود، در اثر بالا رفتن بیش از اندازه درجه حرارت آب داخل آن، می‌ترکد و مشکل‌ساز می‌شود.

چاره چیست؟
چند برش عمیق دور تا دور گوجه‌فرنگی خام ایجاد کنید و سپس آنرا داخل مایکروویو بگذارید. حتی می‌توان گوجه‌فرنگی را حلقه‌حلقه و با چنگال، سوراخ‌هایی روی هر حلقه ایجاد کرد و سپس آنرا درون دستگاه قرار داد.

۵. غذا‌های آبکی و سس‌های گوشتی
حجم بالای آب این مواد غذایی، داغ شدن بیش از اندازه آبشان و ترکیدن اجزای ریز موجود در آن‌ها «مانند لوبیا، لیمو یا نخود و نخودفرنگی» می‌تواند باعث آلوده شدن فضای داخلی مایکروویو یا حتی آسیب دیدن لوازم داخلی دستگاه شما شود.

چاره چیست؟
باید غذا‌های آبکی و سس‌های گوشتی را داخل ظروف پلاستیکی گود یا کاسه بریزید و روی ظرف رابا سلفون بپوشانید. به این ترتیب میتوانید از پاشیدن آب داخل مایکروویو پیشگیری کنید.

۶. گوشت استیک
گوشت تکه‌ای خام به خصوص اگر گوشت گوساله بدون چربی باشد، پس از قرار دادن داخل مایکروویو مانند لاستیک خودرو، سفت و غیرقابل مصرف می شود.

این مطلب را از دست ندهید: در 3 دقیقه داخل مایکروویو خود را برق بیندازید

دلیل این موضوع هم تبخیر بیش از اندازه آب درون بافت گوشت طی فرآیند پختن است.

چاره چیست؟
باید گوشت‌های استیکی رابا کره، چرب و مزه دار کنید و بعد آن‌ها را درون یک بشقاب خورش‌خوری گود که مقدار اندکی آب‌جوش و آب‌لیمو دارد، بگذارید و روی بشقاب رابا سلفون بپوشانید یا با بشقاب دیگری، یک در برای آن درست کنید.

 

نظر شما