شناسهٔ خبر: 28336871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

عملی نشدن ازدواج آسان ریشه در باورهای غلط دارد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: اینکه جامعه به سمت و سوی ازدواج های آسان و کم هزینه نمی رود، ریشه در باورها و عادات غلط ما دارد.

صاحب‌خبر -

با تاکید بر اینکه جوانان، ازدواج آسان را مبنای آغاز زندگی مشترک خود قرار دهند، گفت: واقعیت امر این است که می توان ازدواج ها را به آسانی و با کمترین هزینه برگزار کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز، سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این استان اظهار داشت: اگر در این حوزه توفیقی کسب نکرده ایم مقصر اصلی خود ما هستیم و در گام نخست برگزاری ازدواج آسان باید از سوی بزرگان و مسئولان آغاز شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از تاخیر در برگزاری نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این استان، در ماه هفتم سال گلایه کرد و خواستار توجه جدی تر به این حوزه شد.
خباز با تاکید بر اینکه مسئولان استان درصدد اجرایی کردن تصمیمات حوزه جوانان هستند، افزود: البته اقدامات مسئولان برای حوزه اشتغال جوانان نیز رشد قابل قبولی ندارد و باید در این مسیر قدم های بیشتری برداشته شود.
وی مهمترین عامل در ایجاد اشتغال را توجه به سرمایه گذاری و حمایت ویژه از سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: تا سرمایه ای نباشد اشتغالی ایجاد نمی شود لذا باید خراسان شمالی را به گونه ای معرفی کرد که برای سرمایه گذاری جذاب باشد اما در این مسیر نباید انتظار معجزه هم داشت.
وی بیان کرد: یکی از دلایل مهم بی رغبتی به سرمایه گذاری در این استان را وجود مسیر پرپیچ و خم استعلامات اداری و اخذ مجوزهاست که نخستین اقدام ما برای جذب این سرمایه گذاران، فراهم کردن زیرساخت هایی همچون راه، راه آهن و فرودگاه است.
خباز خاطرنشان کرد: امید جوانان به عملکرد ما مسئولان است تا برای آنان اشتغالی ایجاد کنیم که در صورت تحقق این مهم شاهد شکل گیری ازدواج و کاهش سن ازدواج خواهیم بود.
به گزارش ایرنا از جمعیت 864 هزار نفری خراسان شمالی 290 هزار نفر جوانان 15 تا 29 سال هستند که 174 هزار نفر، معادل 60درصد آنان را جوانان در سن ازدواج تشکیل می دهند.
7185/5132

نظر شما