شناسهٔ خبر: 28336406 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزگاران بیش از 500 مدرسه در صربستان اعتصاب کردند

بلگراد-ایرنا- کارکنان آموزش و پرورش صربستان در بیش از 500 مدرسه در سراسر این کشور با کاهش ساعات درسی در کلاس ها در اعتراض به پیشنهاد قانون لایحه رتبه بندی مدرسان دست به اعتصاب زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا، والدین به اعتصاب کادر آموزشی مدارس در سراسر صربستان متفاوت نگاه می کنند به طوری که برخی از والدین از این اعتصاب حمایت و برخی کاهش ساعات آموزشی را در مدارس ابتدایی و متوسطه به زیان فرزندان خود می دانند و بر این باورند که اعتصاب آموزگاران به یادگیری دانش آموزان تاثیر منفی دارد.
نمایندگان اتحادیه های آموزشی در شهر بلگراد پایتخت صربستان در جمع خبرنگاران اعتصاب کادر آموزشی در مدارس ابتدایی و دبیرستان ها را که با کاهش زمانی کلاس های درسی انجام شد، بر اساس قانون کشور دانسته و گفتند که عواقب منفی بر روی دانش آموزان نمی گذارد.
اتحادیه های آموزشی صربستان همچنین اعلام کردند که کاهش ساعات درسی در مدارس که اکنون در اعتصاب به مدت 30 دقیقه است تا آخر این هفته یعنی تا پایان روز جمعه ادامه دارد.
مذاکرات بین نمایندگان اتحادیه های آموزش و پرورش و دولت در وزارت آموزش و پرورش، علوم و توسعه فناوری فردا (چهارشنبه 26 سپتامبر/ 4 شهریور) انجام می شود و ادامه اعتصاب کادر آموزشی مدارس به نتیجه این مذاکرات بستگی دارد.
اصلاحات در سیستم آموزشی صربستان نیز یکی از مواردی است که مرتب از آن صحبت می شود و آموزگاران خواهان ارائه طرحی از سوی وزارت آموزش و پرورش این کشور هستند.
از سوی دیگر تعطیلی تعداد زیادی مدرسه و یا ادغام دو مدرسه در یک مدرسه در صربستان بخاطر کاهش دانش آموز، این خود مشکلی بزرگ در این کشور است.
اروپام**436*شبس*1488 **

نظر شما