شناسهٔ خبر: 28336137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خادمی مطرح کرد:

تشکیل کمیته‌ای در لرستان برای رفع مشکلات جاده‌های بین‌شهری/حذف نقاط پرحادثه جاده‌ها در اولویت کاری

استاندار لرستان گفت: حذف نقاط پرحادثه جاده‌های استان در اولویت کاری قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید موسی خادمی شامگاه امروز در نشست کارگروه ایمنی راه‌های استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: باید تحلیل درست از تصادفات و نقاط حادثه خیز در استان را داشته باشیم و راه‌حل‌هایی را برای هر محل به تفکیک زمان بندی‌های بلندمدت و کوتاه مدت برای اقدام در 6 ماهه دوم سال انجام دهیم.

وی افزود: در کاهش تصادفات باید نقش داشته باشیم و موضوعات آن بررسی شود کاهش تلفات جاده‌ای بسیار با ارزش بوده و دستگاه‌های عضو باید آن را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: نقاط حادثه‌خیز استان با فراوانی تصادفات و شدت آن و عوامل فوتی را باید بررسی کرده و تعیین شود که نقاط چه مشکلاتی دارد و برای برطرف کردن آن اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار لرستان انسان جاده و خودرو را از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: باید تصحیح‌کننده تصادف یا احتمال تصادفات را کاهش دهیم، سرعت مطمئنه در بعضی نقاط لازم بوده و می‌تواند در کاهش تصادفات نقش داشته باشد.

خادمی بیان کرد: از کوچکترین اقدام برای کاهش تصادفات نباید دریغ کرد برای هر نقطه مشکلات بررسی و مشکلات آن را زمانبندی کرده و اقدامات لازم انجام شود.

وی از تشکیل کمیته‌ای با مشارکت دفتر فنی مهندسی، پلیس راه، راهداری و راه و شهرسازی خبر داد و گفت: برای مشکلات جاده‌های بین شهری دستگاه‌های عضو تلاش خود را کرده و اقدامات لازم برای کاهش تصادفات را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به کاهش تصادفات درون‌شهری استان ادامه داد: شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی باید نقاط حادثه‌خیز درون شهری را بررسی و آنها را دسته بندی و در زمانبندی مشخص برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهند. اورژانس هم باید برای رسیدن سریع به محل حادثه و کاهش تلفات آن برنامه‌ریزی کند.

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال 41 درصد تلفات درون‌شهری کاهش داشته، اظهار داشت: در مدت یادشده سال گذشته 44 نفر و امسال با ١٨ نفر کاهش 26 نفر تلفات درون شهری گزارش شده است.

سرهنگ منوچهر مرادی ادامه داد: 39 نقطه حادثه‌خیز درون شهری در استان شناسایی شده و برطرف کردن ١٠ نقطه در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه ورودی شهرها نیاز به آرام‌سازی دارد، افزود: به دلیل ناامن بودن گذرگاه‌ها درون شهری بیشتر تلفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت بوده که میانگین سنی عابرین بیش از 60 سال است.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد کاهش تلفات گزارش شده که 11 نفر در محل حادثه، چهار نفره حین انتقال به بیمارستان و 11 نفر در بیمارستان فوت شده‌اند.

حمید کشاورز افزود: علت تصادفات درون‌شهری 38 درصد عدم توجه به جلو، 19 درصد عدم رعایت حق تقدم و 10 درصد عدم توانایی راننده است.

رئیس پلیس راه لرستان در ادامه این نشست اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست امسال 187 نفر تلفات جاده گزارش شده که 42 نفر آن مربوط به شهریور امسال می باشد.

سرهنگ مرتضی چغلوند گفت: 40 درصد از تصادفات در شب اتفاق می‌افتد با تجهیز روشنایی و اصلاح بریدگی ها می توان در کاهش تصادفات نقش داشت.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری لرستان نیز در این نشست بیان کرد: 80 مورد تصادف منجر به فوت در پنج ماهه نخست امسال گزارش شده که 76 مورد آن عامل انسان، سه مورد وسیله نقلیه و یک مورد جاده می باشد.

عباس اشرفی افزود: بر اساس بررسی‌ها 60 درصد تصادفات منجر به فوت در محدوده 30 کیلومتری ورودی شهرهای مقصد اتفاق می افتد.

وی گفت:٢٠ نقطه پرحادثه جاده های استان حذف شد و امسال ١٠ نقطه دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما