شناسهٔ خبر: 28335249 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تجمع داوطلبان آزمون فراگیرپیام نوردرمقابل مجلس

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران:تعدادی از داوطلبان آزمون فراگیر پیام نور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در اعتراض به تصحیح اوراق و در نظر گرفتن محدودیت ظرفیت مقابل درب مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایسنا،این دانش‌پذیران فراگیر دانشگاه پیام نور در اعتراض خود عنوان می‌کردند که رییس سابق دانشگاه پیام نور اعلام کرده بود 300 هزار دانشجو در مراکز پیام نور مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شوند بطوری که 240 هزار نفر از طریق آزمون سراسری و 60 هزار نفر نیز از طریق آزمون دانشگاه پیام نور جذب خواهند شد. این در حالی است که پس از برگزاری آزمون سراسری 87 درصد که 263 هزار و 166 نفر می‌شوند از طریق این آزمون جذب شده و تنها 12 درصد برای داوطلبان فراگیر پیام نور در نظر گرفتند.

به گفته‌ی این معترضین باید 20 درصد از این داوطلبان فراگیر جذب دانشگاه‌های پیام نور می‌شدند.

داوطلبان فراگیر دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد نیز در بین این تجمع‌کنندگان، اظهار کردند: قرار بود از بین 104 هزار و 347 نفر داوطلب کارشناسی ارشد نیز تعداد بیشتری جذب شوند، اما فقط شش هزار نفر از این تعداد مورد پذیرش قرار گرفتند.

بنابراین گزارش؛ به گفته‌ی این تجمع‌کنندگان یکی دیگر از مشکلات آنان تعیین فقط یک شهر برای انتخاب است در حالی که در آزمون دوره‌ی قبل داوطلبان حق انتخاب در پنج شهر را داشتند. همچنین این داوطلبان عنوان می‌کردند که سال قبل همه‌ی شرکت‌کنندگان با هر معدلی حتی زیر 10 نیز قبول شده‌اند، اما امسال شرط معدل بالای 12 را لحاظ کرده‌اند.

 معترضان علاوه بر اعتراض‌شان نسبت به تصحیح اوراق و تعیین شرط معدل عنوان می‌کردند که امسال برای رشته‌ها ظرفیت مشخص کرده‌اند. در حالی که در دفترچه عنوان شده ظرفیت‌ها نامحدود است. همچنین در دفترچه‌ی آزمون دوره‌ی فراگیر امسال درج شده بود که معدل‌های زیر 12 اگر دو درس‌شان را نمره‌ی زیر 10 بگیرند به عنوان مشروط میانگین پذیرفته می‌شوند. این در حالی است که حتی داوطلبی که یک درس‌شان را نمره قبولی نیاورده‌اند پذیرفته نشده‌اند.

به گفته‌ی این تجمع‌کنندگان، رییس قبلی دانشگاه پیام‌نور پیش از آزمون نحوه‌ی پذیرش داوطلبان فراگیر دانشگاه پیام‌نور که در دو درس قبول نشدند را اعلام کرده بود.

یکی از معترضان همچنین به نمره‌ی منفی آزمون نیز اعتراض کرد و گفت: در برخی از جلسات آزمون اعلام کرده بودند که سوالات نمره‌ی منفی دارد، اما به برخی دیگر از داوطلبان اعلام کرده بودند که سوالات نمره‌ی منفی ندارد. بنابراین تعداد زیادی از دانش‌پذیران که به آنان گفته بودند سوالات نمره‌ی منفی ندارد تمام سوالات را پاسخ داده بودند.

این معترضان همچنین عنوان کردند که تاکنون در مقابل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و سازمان سنجش تجمع کردند که هر سه بار نیز به جای حل مشکل آنان این تجمع‌کنندگان را در مقابل نیروی انتظامی قرار دادند.

نظر شما