شناسهٔ خبر: 28334607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طعمه های تبلیغاتیِ در بند اما داغ یک لبخند را هم بر دل حریصان گذاشتند

آزاده سرافراز کشورمان با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس اسیر شدیم و چند روزی ما را در خط مقدم نگه داشتند که در کتاب سرباز کوچک امام(ره) اشاره کردم؛ گفت: اما در مسیر انتقال اردوگاه با بچه ها کاری می کردند که وقتی به اردوگاه می رسند ذلیل باشند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مهدی طحانیان، آزاده سرافراز کشورمان، امشب(3 مهر)در مراسم رونمائی از دو اثر دفاع مقدس استان در سخنانی از کرمان به عنوان خطه قهرمان پرور و شهید پرور یاد کرد و گفت: با شیرمردان کرمانی در اکثر ارودگاه ها هم بند بودم و به مردم کرمان که چنین شیردلانی در آغوش خود پرورش دادند، تبریک می گویم.

 

 

وی افزود: در عملیات بیت المقدس اسیر شدیم و چند روزی ما را در خط مقدم نگه داشتند که در کتاب سرباز کوچک امام(ره) اشاره کردم اما در مسیر انتقال اردوگاه با بچه ها کاری می کردند که وقتی به اردوگاه می رسند ذلیل باشند!

 

طحانیان گفت: یادم هست وقتی بعد از دو روز ما را برای هواخوری در استخبارات بیرون آوردند که هواخوری هم نبود و شکنجه بود؛ فرماندهان استخبارات مثل عقاب شیرجه زدند و مرا بردند و آنجا با جمع بیست و سه نفر آشنا شدم و یک سال بعد در رمادی دوباره آنها را دیدم.

 

وی با اشاره به اینکه قصد و برنامه اصلی دشمن این بود بدنه جنگ و جبهه را از وجود بسیج و مردان واقعی جبهه های نبرد تهی کند؛ افزود: ما را طعمه تبلیغاتی کرده بودند و در طول این مقطعی که دشمن واقعاً روی این قضیه کار می کرد بچه های ما جان برکف در برابر همه این حیله ها و تا انتهای اسیر چون شیر مقاوم در برابر دشمن ایستادند و نگذاشتند حتی لبخندی بر لب دشمن بنشیند.

 

 

این آزاده سرافراز کشورمان خاطرنشان کرد: هر بار که یک خبرنگار خارجی وارد اردوگاه ما می شد دشمن تا چند ماه جنگ روانی و شکنجه و اذیت و آزار می کرد و ما در اسارت مثل زنده به گورها و در مضیقه بودیم و تنها چیزی که داشتیم نفس کشیدن بود که عراقی ها بارها به ما می گفتند این هم برایتان زیادی است و حتی به نفس کشیدن ما حرص می خوردند.

 

وی ادامه داد: هر چه شجاعت و افتخار و سربلندی و هر چه بود اگر به خودمان بود خالق یک ثانیه این چیزهایی که شما امروز به آن افتخار می کنید، نمی شدیم و ما هر چه داشتیم و ضمیر خود را می کاویم که چه کسی به دل های کوچک ما آن قدرت را داد؟  فقط ثمره آرمان ها و عشق و ارادتی است که به اسلام و رهبر و ملت و کشورمان داشتیم.

 

طحانیان با بیان اینکه تنها سلاح ما در برابر دشمن برای سرافرازی و ذلیل نشدن این بود که باید از جان می گذشتیم زیرا اگر به اندازه بال مگسی برای این جان ارزش قائل می شدیم، قافیه را می باختیم لذا همه این افتخارات را مرهون اسلام هستیم و تا زمانی که بتوانیم این را برای خود حفظ و پیوندی که امام بین ما و اسلام بوجود آورد، نگه داریم ، پیروز همه میدان ها هستیم که آن روحیه و شجاعتی که اسلام به ما می دهد هیچکس نمی تواند به ما بدهد.

 

 

نظر شما