شناسهٔ خبر: 28334517 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

افزونه جدید موزیلا حامی امنیت کاربران خواهد بود / از انتخاب رمزهای عبور ایمن تا راه اندازی سیستم ضد هک

افزونه جدید موزیلا فایرفاکس به کاربران اجازه می دهد نه تنها در انتخاب رمزهای عبور قوی تر عمل کنند، بلکه می تواند نشان دهد سیستم ما در معرض خطر هک شدگی قرار دارد یا خیر.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزونه جدید موزیلا  فایرفاکس به کاربران اجازه می دهد نه تنها در انتخاب رمزهای عبور قوی تر عمل کنند، بلکه  می تواند نشان دهد سیستم ما در معرض خطر هک شدگی قرار دارد یا خیر.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، موزیلا خدماتی به نام« Firefox Monitor» را راه اندازی کرده تا بررسی کند که آیا اطلاعات شخصی شما  مورد هجوم هکرها قرار گرفته یا خیر.

این سرویس اجازه می دهد آدرس ایمیل خود را تایپ کنید و متوجه شوید که آیا حساب شما در میان صدها میلیون نفری است که با هک های یاهو، لینکدین و سایر سایت ها ارتباط دارند یا خیر.  فایرفاکس به شما اجازه می دهد که آدرس ایمیل خود را برای هشدار هک های آینده ثبت نام کنید.

ثبت نام حسا کاربری شما در این سیستم کمک می کند پیشگیری انجام داده و پیش از وقوع یک ماجرای تلخ از آن جلوگیری کنید. البته این افزونه جدید نمی تواند مانع از هک های عمده در شرکت های بزرگ شود اما هنوز هم می تواند برای اینکه بدانید کدام کلمه عبورتان باید تغییر کند مفید باشد.

همچنین اگر قصد داشته باشید یک سیستم مدیریت رمز عبور یا احراز هویت دوگانه داشته باشید، این افزونه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

به نظر می رسد این سامانه حتی برای پاکسازی انواع داده هایی که در کوها جا مانده اند موثر خواهد بود اما موزیلا به طور خاص در خصوص ویژگی های جانبه افزونه خود توضیحی ارائه نکرده است.

موزیلا در بیانیه ای گفت: "این اولین مرحله از فایرفاکس مانیتور است تا به  امنیت همه مصرف کنندگان بیشتر توجه کند به ویژه زمانی که کاربران در معرض خطر نقض حریم اطلاعات هستند. ما قصد داریم ویژگی های بیشتری را در چند ماه آینده برای فایرفاکس ارائه کنیم."

 

 

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما