شناسهٔ خبر: 28334488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نایب‌رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر:

تقاضا برای مصنوعات طلا به صفر نزدیک شده است

نایب‌رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر از تعطیلی هزار و 200 واحد طلاسازی در شش ماه گذشته در کشور خبر داد و گفت: رکود باعث شده تا تقاضا برای مصنوعات طلا به حد صفر نزدیک شود و مردم بیشتر از بدلیجات استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با ‌اشاره به اینکه ۱۰ روز پیش حباب سکه یک میلیون تومان بود و الان به ۴۲۰هزار تومان کاهش یافته است، اظهار داشت: سوق پیدا کردن تقاضا برای خرید طلای آب شده باعث شد تا حباب سکه به پایین‌ترین حد خود در طی شش ماه گذشته برسد.
وی افزود: قیمت سکه با احتساب میزان طلای به کار رفته یعنی 8/133 گرم، قیمت هر مثقال طلا و حدود ۳۰ هزار تومان اجرت ضرب به دست می‌آید بنابراین در حال حاضر حباب سکه رو به کاهش گذاشته و از یک میلیون تومان ۱۰روز پیش به ۴۲۰ هزار تومان رسیده و به قیمت واقعی نزدیک شده است.
نایب‌رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر با‌ اشاره به اینکه به نظر می‌رسد اخبار سیاسی در روزهای آینده تعیین‌کننده اقتصاد کشور خواهد بود، ادامه داد: قیمت  طلا و ارز نیز می‌تواند تحت تأثیر این اظهارات سیاسی و در نتیجه وضعیت کلان اقتصادی قرار بگیرد.
کشتی‌آرای در تحلیل خود درخصوص وضعیت بازار طلا گفت: از روز شنبه هفته جاری با توجه به اتفاقات سیاسی و اوضاع اقتصادی ایران که در رکود است تقاضا برای ارز و سکه افزایش یافت و این افزایش تقاضا موجب رشد نرخ ارز و طلا شد.
به گفته وی، با افزایش قیمت طلا و سکه قدرت خرید مردم کاهش یافته و صنعت طلای کشور با رکود شدیدی همراه شده است.
نایب‌رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: این رکود باعث شده تا تقاضا برای مصنوعات طلا به حد صفر نزدیک شود و مردم بیشتر از بدلیجات استفاده کنند.
کشتی‌آرای در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه رکود در صنعت‌ طلا حاکم شده آیا آماری از تعطیلی واحدهای تولیدی وجود دارد، گفت: از سال ۹۳ تا سال ۹۶ بالغ بر پنج هزار واحد تولیدی طلا تعطیل شدند و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نیز ۲۰ درصد واحدهای تولیدی بالغ بر هزار و 200 واحد در کل کشور تعطیل شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما