شناسهٔ خبر: 28334483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مهرانه 147 کودک خیابانی و کار را تحت پوشش قرار داد

حمید سلیمانی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کودکان تحت حمایت دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی قرار دارند.وی افزود: هدف از اجرای طرح

صاحب‌خبر - حمید سلیمانی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کودکان تحت حمایت دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی قرار دارند.
وی افزود: هدف از اجرای طرح مهرانه حمایت از تحصیل دانش آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل با اهدای بسته های آموزشی و لوازم التحریر است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: اداره کل امور شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان نیز با اهدا 150 بسته اقلام آموزشی در این امر خداپسندانه و خیر خواهانه مشارکت داشت.
این مقام مسوول عنوان کرد: بسته های توزیعی با سرانه سه میلیون ریال تهیه شده که شامل کیف ، کفش ، پوشاک مدرسه ، نوشت افزار(لوازم التحریر)، مسواک، خمیر دندان و لیوان است.
وی بیان داشت: مهم ترین رویکرد بهزیستی، خانواده محور مبتنی بر حمایت و توانمند سازی خانواده با تاکید بر تحصیل و آموزش کودک می باشد که این امر زمینه ساز ایجاد بستر مناسب جهت بازگشت به زندگی سالم است.
کودکان کار به کودکان کارگری گفته می شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می ‌شوند که این امر آن ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه ی دوران کودکی بی ‌بهره و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می کند.
هم اکنون بیش از 45 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هرمزگان قرار دارند.
7198/6048
انتهای پیام

نظر شما