شناسهٔ خبر: 28334432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مطالعات اجرایی جهت جابه‌جایی جاده بوئین‌زهرا_قزوین انجام می‌شود

R41364/P1357/S6,63/CT11

استاندار قزوین گفت: عبور جاده بوئین‌‌زهرا به سمت قزوین از کنار کاروانسرای محمد آباد یکی از تهدیداتی است که بنا را تحت تاثیر آسیب قرار داده و بنا به درخواست دانشگاه تهران پس از مطالعات اجرایی در سال آینده جابه‌جایی مسیر انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه تهران که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مدیران استانی از اجرای طرح‌های مشترک در زمینه‌های باستانی‌شناسی و کشاورزی با دانشگاه تهران استقبال می‌کنند چرا که این ارتباط دستگاهی و دانشگاهی می‌تواند موثر باشد.

وی بیان‌کرد: کاروانسرای محمدآباد فرسوده و با قدمت بالاست که باید جهت جلوگیری از تخریب و ایجاد خطر برای دانشجویان باستان‌شناس دانشگاه تهران، مرمت و بازسازی آن مورد توجه قرار گیرد و جهت اجرای این طرح باید برای عقد قرارداد با حضور مسئولان دانشگاه تهران، اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدام شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: یکی از تهدیداتی که کاروانسرای محمد آباد را تحت تاثیر آسیب قرار داده است، عبور جاده بوئین‌‌زهرا به سمت قزوین از کنار این اثر تاریخی بوده که دانشگاه تهران درخواست تغییر مسیر را داشته و باید پس از مطالعات اجرایی، در سال آینده جهت این جابه‌جایی اقداماتی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اشتراک کاری در اجرای طرح‌ها میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایران مغفول بوده که باید برای رفع این نقص و دستیابی به موفقیت‌های والا اقداماتی انجام شود و از آنجایی که اغلب مدیران با فضای دانشگاه در ارتباط هستند، پس آمادگی همکاری در همه انها وجود دارد.

انتهای پیام/ح

نظر شما