شناسهٔ خبر: 28334394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفتگو با چند تن از اولیاء مطرح شد؛

"سرویس مدارس" همچنان بزرگ ترین معضل دانش آموزان یاسوجی/دل پُر اولیاء از هزینه های بالای سرویس خصوصی

با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، عدم وجود سرویس در برخی از مدارس سطح شهر یاسوج همچنان معضل اولیاء و دانش آموزان بوده به گونه ای که در مصاحبه با اولیاء از این موضوع گلایه داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ با آغاز مهر ماه و سال تحصیلی جدید مدارس در سطح کشور بازگشایی شده است و شور و نشاط دانش آموزان بخصوص در بین کلاس اولی ها موج میزند، دانش آموزانی که فارغ از هرگونه دغدغه و درگیری فکری به مدسه آمده اند، همان هایی که در کذشته تنها دغدغه آنها مشق شب بود که به لطف نظام آموزشی جدید از برنامه تحصیلی دانش آموزان حذف شده است.

 

اما در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی اولیاء دانش آموزان، تامین سرویس ایاب و ذهاب بوده که به معضلی جدی تبدیل شده است، به همین دلیل خبرنگا ما به مدارس شهر یاسوج رفته و طی مصاحبه با اولیاء، این موضوع را بررسی کرده است.

 

 

خانم کرم پور مادر احمد که فرزندش امسال کلاس اول است به خبرنگار سفیردنا گفت: به دلیل عدم وجود سرویس عمومی در مدرسه فرزندم، مجبورم هر روز با تاکسی او را به مدرسه برسانم که هزینه آن در بلند مدت بسیار زیاد می شود.

 

این مادر ادامه داد: مدرسه باید سرویس عمومی داشته باشد مثلا از اتوبوس استفاده کند تا اولیاء دانش آموزان متحمل هزینه های گزاف نشوند.

 

 

خانم علینژاد یکی دیگر از اولیاء که  پس از تعطیلی مدرسه به دنبال فرزندش آمده بود به خبرنگار ما گفت: با چند نفر از اولاء دانش آموزان به صورت مشترک یک خودروی تاکسی درون شهری را به عنوان سرویس خصوصی گرفته ایم که هر روز فرزندانمان به مدسه برساند و برگرداند، این رانندگان تاکسی مورد تایید مسوولان مدرسه بوده و از هر لحاظ مطمئن هستند، ولی مشکل اینجاست که هزینه بالایی را دریافت می کنند، مثلا خانه ما در بلوار قرنی است و برای رساند فرزندم به مدرسه اش که در هجرت 3 است ماهیانه 130 هزار تومان پرداخت می کنیم.

 

 

آقای کاظمیان پدر احمد رضا و امیررضا که فرزندانش در مقطع چهارم ابتدایی تحصیل می کند، با گلایه از مسوولان آموزش و پرورش و مدیران مدرسه گفت: متاسفانه مدارس به ایاب و ذهاب دانش آموزان اهمیتی نمی دهند و می گوند "هرکسی خودش فرزندش را بیارد و ببرد"، مگر من کارگر چقدر درآمد داریم که ماهانه باید 300 هزارتومان برای سرویس خصوصی پرداخت کنم، چرا مدارس مثل گذشته از "مینی بوس" به عنوان سرویس عمومی استفاده نمی کند؟، چرا درک نمی کنند که شاید یک پدر هزینه گرفتن سرویس خصوصی را نداشته باشد.؟

 

 

وی همچنین با گلایه از لباس فرم دانش آموران ادامه داد: من 180 هزار تومان فقط برای لباس فرم فرزندانم داده ام در صورتی که به ما گفته بودن برای هر کدام باید 50 هزار تومان بدهید ولی بعدا گفتند که جنس گران شده است و باید 90 هزار تومان برای هر کدام از لباس فرم ها بدهید در صورتی که اصلا از کیفیت خوبی برخوردار بوده و با آن چیزی که به ما گفته بودن تفاوت دارد و سایز آم متفاوت است، اکنون هم که برای سرویس خصوصی باید از خیلی از هزینه های دیگر زندگی چشم پوشی کنم تا بتوان هزینه سرویس فرزندانم را تامین کنم.

 

           

در ادامه با یکی از مدیران مدرسه واقع در هجرت 3 که حدود 900دانش آموز را مدیریت می کند هم صحبت شدیم و در خصوص سرویس مدارس از او پرسیدیم که چرا مدرسه از سرویس عمومی استفاده نمی کند که از بار ترافیکی بکاهد و هزینه آن برای اولیاء مقرون به صرفه باشد.؟

 

 

آقای راد مدیر مدرسه "17شهریور" در گفتگو با سفیردنا گفت: در این 19 سال که مدیر مدرسه بودم سرویس مدارس داشتم چرا که در گذشته ترافیک شهر به این شدت نبود و می توانسیتم به راحتی از اتوبوس برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استفاده کنیم ولی اکنون به دلیل بار ترافیکی اطراف مدرسه این امکان وجود ندارد.

 

 

این مدیر با تجربه افزود: خفظ امنیت دانش آموزان برای ما بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل قبل از شروع مدارس در جلسه ای با اولیاء این مورد را عنوان کردیم و گفتیم که فرزندانتان را به هر شخصی ندهید که به مدرسه برساند، و برای سرویس ایاب محصلین، تعدادی تاکسی درون شهری که اعلام آمادگی کرده بودند با تائید مدرسه مشخص شده اند که هرکدام از تاکسی ها تعدادی از دانش آموزان را می رساند.

 

 

وی گفت تامین امنیت دانش آموزان در محیط آموزشی و مدت زمان تحصیل در طول روز بر عهده مدرسه است ولی در خارج از آن زمان بر عهده اولیاست  و در خصوص استفاده از سرویس عمومی باید گفت به دلیل حجم بالای تراقیک در اطراف مدرسه امکان پذیر نیست و از طرفی برخی از شهروندان رعایت نمی کنند غیر قانونی خودروی خود را جلوی درب مدرسه پارک می کنند که به معضلی تبدیل شده است.

 

 

 

مدیر مدرسه 17 شهریور افزود: سازمان اتوبوس رانی باید وارد عمل شود و طی توافق نامه ای با آموزش و پرورش، ایاب و ذهاب و تامین امنیت دانش آموزان را برعهده بگیرد و با حضور نماینده خود در مدارس این موضوع را تسهیل کنند.

 

 

وی در پایان به لزوم فرهنگ سازی شهروندان در خصوص عدم پارک خودرو در مکان های عمومی اشاره کرد و گفت: اگر مشکل پارک خودرو های جلوی مدارس حل شود امکان استفاده از اتوبوس و مینی بوس برای ایاب ذهاب مهیا می شود.

 

انتهای پیام/د

 

نظر شما