شناسهٔ خبر: 28334039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پوردستان: جنگ اقتصادی راهبرد جدید آمریکایی‌ها است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: امروز آمریکایی‌ها با راهبرد جدید تحریم اقتصادی وارد جنگ با ایران شده‌اند که می‎‌طلبد اتحاد و همبستگی بین مردم و مسؤولان حفظ شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

امیر احمدرضا پوردستان ظهر امروز در همایش هفته دفاع مقدس اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ برای آمریکایی‌ها یک شوک سیاسی و ژئوپلتیک بود به حدی که آمریکایی‌ها را گیج کرده بود، زیرا معادلات آمریکایی‌ها را به هم زده بود.

وی با اشاره به این‌که قبل از پیروزی انقلاب کشور‌ها توسط آمریکا و شوروی تحت سلطه قرار می‌گرفتند، افزود: قبل از انقلاب کشور ما برای آمریکایی‌ها یکی از اقمار مهم بود و مزیت‌های زیادی برای آن‌ها داشت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: نخستین مزیت کشور ما برای آمریکایی‌ها این بود که در شمال آبراه تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان قرار دشت و این مسأله این امکان را فراهم می‌کرد تا مسیر انتقال انرژی ایجاد شود، آن دوران ۶۰ درصد نفت دنیا از این راه تأمین می‌شد.

وی ادامه داد: کشور ما واردکننده محصولات آمریکایی‌ها بود و در مقابل آن نفت برداشت می‌شد، کشور ما صحنه نبرد نیرو‌های آمریکایی با ارتش سرخ بود تا جایی که در آن دوران وظیفه ارتش ایستادگی در برابر ارتش سرخ بود، رصد تمام پرواز‌ها و مکالمات تلفنی کشور‌ها از طریق کشور ما برای آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت.

پوردستان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگرانی اصلی آمریکایی‌ها آوردن ادبیات جدید توسط انقلاب مانند استقلال، آزادی، ولایت فقیه، نفی سلطه غرب و حکومت بر اساس مردم‌سالاری دینی بود و می‌دانستند که این ادبیات آگاهی کشور‌های منطقه را در پی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: رفتار آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب رفتار براندازی نظام بود نه مقابله، از همان ابتدا درصدد توطئه‌های مختلف بودند و تمام کریدور‌های اقتصادی کشور را برای واردات کالا مسدود کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: با حمایت آمریکایی‌ها منافقان داخلی کشور موج جدید ترور‌های کور و ترور شخصیت‌های مهم کشور و حتی قومیت‌های مختلف را در کشور به راه انداختند، این ترور‌ها ۱۸ ماه به طول انجامید.

وی تصریح کرد: دشمنان وقتی که از طریق ترور به هدف نابودی و سقوط انقلاب موفق نرسیدند، سرانجام در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی را به سرکردگی صدام حسین ملعون بر کشور ما تحمیل کردند، آمریکایی‎ها برای تشویق صدام به جنگ با ایران اضافه شدن سرزمین خوزستان ایران را به خاک عراق را تعیین کردند.

پوردستان خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس شوروی و آمریکا بیشترین حمایت را از رژیم بعثی داشتند، در جنگ تحمیلی کشور‌های مرتجع منطقه نیز حمایت تجهیزاتی و نظامی از عراق داشتند، اما مردم ما با پیروی از منویات امام خمینی (ره) و اتحاد و همبستگی و فداکاری جوانان این مرز و بوم دشمن را در اهدافش ناکام گذاشتند.

وی با بیان این‌که پس از جنگ تحمیلی از طریق جنگ فرهنگی با تجهیزات سخت‌افزاری وارد میدان جنگ شدند، عنوان کرد: طرح اصلی آمریکایی‌ها پس از حادثه ۱۱ سپتامبر نابودی نظام بود، آمریکایی‌ها که از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی مردم از انقلاب و مقتدر بودن قوای نظامی ایران خوف داشتند از طریق حمله به افغانستان و عراق در صدد حمله به جمهوری اسلامی بودند، اما پس از ۱۳ سال جنگ در عراق متوقف شده و به عقب برگشتند و راهبرد جدیدی را تعریف کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در پایان گفت: امروز با راهبرد و تحریم جدید اقتصادی آمریکایی‌ها می‌طلبد که دفاع همه جانبه در مقابل دشمن داشته باشیم، تهدید امروز دشمن جنگ ترکیبی است یعنی از طریق جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نظر شما