شناسهٔ خبر: 28333934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تیم مینی گلف اردبیل در مسابقات آسیایی شرکت می کند

به گزارش ایرنا، بهرام آقاخانی روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات گلف استان افزود: هر چند برخی‌ گلف را رشته ورزشی تزئینی و مختص افراد خاص می دانند اما در استان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، بهرام آقاخانی روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات گلف استان افزود: هر چند برخی‌ گلف را رشته ورزشی تزئینی و مختص افراد خاص می دانند اما در استان اردبیل این رشته ورزشی علاقمندان زیادی دارد.
وی اظهار داشت: اردبیل در رشته ورزشی گلف یکی از قطب های مهم کشور است به طوری که ورزشکاران استان در لیگ بانوان موفق به کسب مقام اول شده و در لیگ مردان نیز در کشور مقام دوم را کسب کردند.
وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان تلاش می کند با تامین زیر ساخت های لازم رشته ورزشی گلف را در نقاط مختلف استان توسعه دهد.
آقاخانی با اشاره به حمایت های استاندار اردبیل برای ایجاد زمین گلف در استان ادامه داد: 40 هکتار زمین برای ایجاد زمین گلف در منطقه آبی بیگلو نمین اختصاص یافته و بخش خصوصی نیز آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در آن اعلام کرده است.
او گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی خواستار 60 هکتار زمین برای ایجاد زمین گلف استاندارد بروز و سایر زیر ساخت هاست که اقدامات لازم برای دریافت 20 هکتار زمین دیگر انجام شده و امیدواریم با اختصاص آن عملیات ایجاد زمین گلف هر چه زودتر آغاز شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: ایجاد زمین گلف در اردبیل علاوه بر توسعه ورزش باعث رونق توریسم ورزشی در منطقه خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین با ایجاد زمین گلف استاندارد در اردبیل می توان میزبان شایسته برای انواع مسابقات جهانی و بین المللی بود.
او خواستار تدوین برنامه مدون و قابل اجرا، فعال کردن هیات شهرستانها و توجه به آموزش مربیان و داوران از سوی رییس جدید هیات گلف استان شد.
در این مجمع انتخاباتی که تنها یک کاندیدا داشت مهرداد کابلی با کسب 14 رای از 14 رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات گلف استان اردبیل انتخاب شد.
گلف از جمله ورزش‌ها و بازی‌های فضای آزاد است که در آن بازیکنان به طور فردی یا تیمی به ‌وسیله چوب‌های مخصوص توپ کوچکی را درون سوراخی در زمین می‌اندازند.
به طور کلی گلف پرتاب یک توپ از نقطه آغاز بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قوانین مشخصی صورت گرفته باشد.
بازی گلف یکی از پرطرفدارترین بازی‌های دنیا به حساب می‌آید، این بازی در عین سادگی یکی از مشکل‌ ترین بازی‌های دنیا است، لازمه این بازی تلفیق نیروی فکری و آمادگی جسمانی بازیکن است.
نشانه‌های اولیه رشته ورزشی گلف به سال 1413 میلادی در اسکاتلند بر می گردد و در آن زمان این رشته مختص شاهزاده‌ها و درباریان بود.
در سال 1503 میلادی و پس از یک توقف حدود 50 ساله بازی گلف برای همگاه آزاد شد.
اولین باشگاه گلف جهان در سال 1754 میلادی در سنت اندروز اسکاتلند تاسیس و در ایران نیز گلف از سال 1924 میلادی بازی شد.
حدود سال 1304 هجری شمسی همزمان با ورود اتباع خارجی به منظور کشف و استخراج نفت در مناطق نفت خیز جنوب کشور این ورزش وارد ایران شد و قبل از ملی شدن صنعت نفت هیچ ایرانی این بازی را انجام نمی‌داد و بازی گلف انحصاراً در دست خارجی‌ها بود.
در تهران نیز این رشته به صورت اختصاصی و در مجموعه ورزشی انقلاب از سال 1340 انجام شد.
پس از انقلاب تشکیلات ورزش گلف کشور از اردیبهشت سال 1370 در قالب یک کمیته آغاز به کار کرد و با توسعه فعالیت‌های خود رسماً به عنوان فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران معرفی و در لیست فدراسیون‌های رسمی کشور قرار گرفت.
این فدراسیون در سال 1996 میلادی به عضویت شورای جهانی گلف درآمد و بعدها با کنفدراسیون گلف آسیا و اقیانوسیه ارتباط برقرار کرد.
هم اکنون چهار انجمن مینی گلف، وودبال، بهکاپ و اخیراً نیز کروکت زیر نظر فدراسیون گلف کشورمان فعالیت می کنند.
6130/6016
انتهای پیام

نظر شما