شناسهٔ خبر: 28333637 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رئيس سازمان امور دانشجويان خبرداد؛

آغاز ثبت‌نام بيست و هفتمين جشنواره دانشجوي نمونه از دهه دوم مهر

صاحب‌خبر -

وي ادامه داد: تمام دانشجويان متقاضي دانشگاه‌هاي دولتي، غيرانتفاعي و پژوهشگاههاي تابعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، همچنين دانشگاههاي پيام نور و فرهنگيان مي توانند با مراجعه به سايت http://portal.saorg.ir/ نسبت به ثبت‌نام در اين جشنواره اقدام کنند.

رئيس سازمان امور دانشجويان يادآور شد: جشنواره دانشجوي نمونه در سال 96، 4 هزار و 352 درخواست در مرحله اوليه ثبت‌نام داشته که از اين بين 1 هزار و 439 درخواست ثبت نهايي شده و جمعا 220 نفر در مرحله دانشگاهي به دبيرخانه مرکزي معرفي شدند.

وي ادامه داد: از تعداد مذکور، 92 نفر آن مربوط به دانشجويان وزارت علوم و 128 نفر دانشجويان وزارت بهداشت بودند که در نهايت 40 نفر به عنوان برگزيدگان مرحله کشوري در اسفند ماه سال گذشته با حضور معاون اول رئيس جمهور مورد تقدير قرار گرفتند.صديقي خاطرنشان کرد: جشنواره سال 97 که بيست و هفتمين دوره رقابت ميان متقاضيان اين جشنواره است براساس زمان‌بنديهاي پيش‌بيني شده در هفته دوم مهرماه آغاز و در پايان همين سال با برگزاري مراسم تجليل به پايان خواهد رسيد.

وي ادامه داد: همانند سالهاي گذشته تمام مراحل ثبت‌نام و مرحله داوري دانشگاهي و داوري مرحله کشوري در سامانه الکترونيکي انجام مي‌پذيرد و فرايند داوري جشنواره دانشجوي نمونه در دو مرحله دانشگاهي و کشوري برگزار مي‌شود.

رئيس سازمان امور دانشجويان افزود: نخست دانشجويان در سطح دانشگاه به رقابت مي‌پردازند و آن دسته از دانشجوياني که برترين امتيازات را براساس آيين‌نامه و صرف نظر از حد نصابهاي آن کسب کرده‌اند به عنوان برگزيدگان دانشگاهي مورد تقدير دانشگاه قرار مي‌گيرند.

وي يادآورشد: آن تعداد از متقاضيان که شرايط معرفي به مرحله دوم را کسب کرده‌اند به دبيرخانه مرکزي معرفي مي‌شوند.صديقي گفت: جشنواره دانشجوي نمونه در سطح دانشگاههاي تابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پنج گروه علوم انساني، فني و مهندسي، علوم پايه، کشاورزي و دامپزشکي، هنر در مقاطع مختلف انجام مي‌شود که پس از ارزيابي داوران کشوري در نهايت دانشجويان نمونه کشوري انتخاب و معرفي مي‌شوند.وي يکي از شروط پذيرش دانشجويان تحصيلات تکميلي در جشنواره دانشجوي نمونه را کسب نمره لازم آزمون زبان عنوان کرد.

نظر شما