شناسهٔ خبر: 28333490 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شفر: هیچ نگرانی نسبت به نتیجه دربی ندارم/ استقلال برای تبدیل شدن به تیمی مانند منچسترسیتی نیاز به زمان دارد

سرمربی تیم استقلال تهران گفت: هیچ وقت از بازی با السد نترسیدم و نسبت به نتیجه دربی هم نگرانی ندارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وینفرد شفر درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال در آستانه دربی ۸۸ گفت: وقتی می توانیم دربی را برگزار کنیم بسیار خوشحال هستم. در تمریناتمان روی این بازی کار می کنیم و امیدوارم بازی خوبی شود. شاید بتوانیم پرسپولیس را ببریم اما مشخص است بازی راحتی نداریم. هدف ما پیروزی در دربی است.

همیشه سعی دارم استقلال را به اندازه کافی آماده کنم

او درباره آمادگی استقلال برای رسیدن به این هدف و پیش بینی اش از نتیجه بازی اظهار داشت: همیشه سعی دارم تیمم را به اندازه کافی آماده کنم. امروز(سه شنبه) و فردا تمرین داریم و در ادامه باید ببینیم شرایط به چه شکلی است.

هیچ نگرانی نسبت به نتیجه دربی ندارم

شفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نتایج ضعیف استقلال در شش هفته ابتدایی لیگ آیا این مربی نسبت به دربی اولتیماتومی دریافت کرده است یا خیر، گفت: من مربی ای هستم که هیج وقت از بازی با السد نترسیدم و برای بازی دربی هم نگرانی ندارم. می دانم ۵۰ هزار هوادار داخل ورزشگاه استقلال را حمایت می کنند و هوادارانمان از بیرون ورزشگاه هم حامی ما هستند. باید بجنگیم، عملکرد خوبی داشته باشیم و همه با صد در صد وجودشان تلاش کنند تا در ادامه ببینیم چه پیش می آید.

وریا در اردوی تیم ملی مریض شد اما اکنون آماده است

سرمربی استقلال درباره اینکه وریا غفوری برخلاف سال گذشته که به عنوان دفاع راست این تیم یکی از بهترین بازیکن های لیگ بود اما این فصل تنها یک بار در دفاع راست بازی کرده و تاکنون هم به اوج نرسیده است، گفت: وریا در بازی با ذوب آهن به عنوان وینگر گل زد و به تیم ملی هم دعوت شد. به دنبال بازگشت از اردوی آخر تیم ملی تا حدی مریض شده و نتوانست چند روز تمرین کند اما اکنون شرایط خیلی خوبی دارد و برای دربی آماده است.

وضعیت فرشید باقری فردا(چهارشنبه) مشخص می شود

شفر درباره میزان آسیب دیدگی فرشید باقری و حضور او با لباس شخصی در تمرین استقلال گفت: فرشید مریض شده و باید ببینیم تا فردا وضعیت او چه می شود.

مانند پرسپولیسی ها می گوییم می خواهیم دربی را ببریم

او درباره کری خواندن پرسپولیسی ها برای تیم استقلال و اینکه آیا خودش هم چنین کاری انجام می دهد، تصریح کرد: فکر می کنید یک مربی باید به بازیکنش چه بگوید؟ او هیچ وقت نمی تواند بگوید بازی را نمی بریم و ما هم همان صحبت پرسپولیسی ها را می کنیم. می خواهیم این تیم را ببریم و می توانیم پرسپولیس را ببریم. ۲ دربی قبلی یک بر صفر شد و هر ۲ بازی مسابقه بسیار خوبی بود.

جایگاه دومی پرسپولیس را به این تیم تبریک می گویم

شفر درباره کنایه انداختن بازیکنان پرسپولیس به جایگاه یازدهمی استقلال در حدول بیان کرد: جایگاه دومی خوب است و من به حریف تبریک می گویم.

استقلال هم مانند منچسترسیتی و دورتموند برای تشکیل تیمی درجه یک نیاز به زمان دارد

او درباره فراز و نشیب های فراوان استقلال در هفته های اخیر گفت: بازیکنان جدیدی جذب کرده ایم که باید جای خود را در تیم استقلال پیدا کنند. منچسترسیتی ۲ سال با مربیان جدیدش سوم و چهارم شد. بروسیا دورتموند هم چنین وضعیتی داشت و استقلال نیاز به زمان دارد. زمانیکه ۶ تا ۷ بازیکن جدید جذب کرده ایم نمی توانیم در ۳، ۴ هفته تیم درجه یکی بسازیم.

هدف من ساختن تیمی جدید برای آینده استقلال است و باید جوان ها را قدم به قدم وارد ترکیب کنم

سرمربی استقلال افزود: ۲ سال قرارداد دارم و می خواهم در این مدت بازیکنان جوان را قدم به قدم وارد تیم کنم تا برای آینده تیم خوبی داشته باشیم‌. طبیعی است می خواهیم در دربی برنده باشیم و تمام تلاشمان را به کار می گیریم. نمی توانیم با ۶ بازیکن جوان بازی کنیم بلکه باید ترکیبی از نفرات جوان و باتجربه بسازیم. همه می خواهیم بازی به بازی بهتر شویم و هدف من ساختن تیمی جدید برای آینده است.

می دانم چه زمانی باید به بازیکنان جوان میدان بدهم

شفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استقلال تا چه حد به زمان نیاز دارد تا بازیکنانی مانند طارق همام، نیومایر و الحاجی گرو بتوانند به شرایطی مانند امید ابراهیمی، مامه تیام و سایر نفرات جدا شده از این تیم برسند، اظهار داشت: اولین بار نیست می خواهم تیم جدیدی را با بازیکنان جدید بسازم‌. ۲ راه پیش روی ما است. راه اول اینست که تمام جوان هایمان را در تمام بازی ها به زمین بفرستیم تا شاید پس از ۵ تا ۶ بازی در مسیر افت قرار بگیرند. آنها باید قدم به قدم در ترکیب تیم قرار بگیرند. للهیار صیادمنش در دیدار برگشت با السد و سجاد آقایی در دیدار رفت بازی کرد. می دانم چه کار باید انجام دهم. این کار را در کارلسروهه با اولیور کان و چند بازیکن دیگر انجام دهم. این کار را در کارلسروهه با اولیور کان و چند بازیکن دیگر انجام دادم و آنها پس از ۲ سال ملی پوش شدند.

باید تیم خودم را آماده کنم نه اینکه به ضرر تیمم کار کنم

او افزود: اکنون تیام در عجمان امارات بازی می کند. برای این تیم یک گل زده اما خیلی خوب بازی نمی کند. شاید شما این اطلاعات جدید را نشنیده باشید اما استعدادهایی مانند رضا آذری، اللهیار صیادمنش و سجاد آذری باید قدم به قدم وارد تیم شوند. شاید آنها در ادامه لیگ یک ساعت یا شاید هم کل دیدار را بازی کنند اما من باید تیم خودم را آماده کنم نه اینکه به ضرر تیمم کار کنم. می دانم چه کاری باید انجام دهم و بهترین کار برای استقلال و هواداران اینست. بعدها می توانم به شما بگویم این همان تیمی است که درباره آن صحبت می کردیم و آن تیم می تواند موفقیت های بزرگی کسب کند.

بعدها به من می گویید چه تیم خوبی ساخته ای

شفر درباره اینکه آیا نسبت به جایگاه استقلال در پایان فصل به هواداران قولی می دهد یا خیر، اظهار داشت: صیادمنش و سجاد آقایی به دلیل اتفاقی که برایشان رخ داد، ۳ هفته از تیم ییرون بودند و در ۴ بازی این جوان ها را نداشتیم. پس از این اتفاق برای آنها تمرین اختصاصی گذاشتیم تا برای تیم اصلی به آمادگی برسند. بعدها به من می گویید چه تیم خوبی ساخته ای.

هواداران استقلال می دانند باید صبر کنند

سرمربی استقلال درباره اینکه هواداران این تیم تنها از او انتظار برتری مقابل پرسپولیس را دارند، گفت: این صحبت درست نیست. هواداران استقلال می دانند باید صبر کنند و می دانند مشغول ساختن تیم جدیدی هستیم. آنها می دانند استقلال بازیکنان خوبی دارد و این نفرات به جای انفرادی بازی کردن باید در قالب تیمی قرار بگیرند. روی این موضوع کار می کنیم.

شاید از ۲۰ میلیون هوادار استقلال ۵ نفر برای نتیجه گیری ما صبر نکنند

شفر درباره اینکه هواداران استقلال به علیرضا منصوریان هم که روی سکوها محبوب بود پس از ناکامی این مربی فرصت ندادند و خواستار جدایی اش شدند، تصریح کرد: درباره این موضوع چه می توانم بگویم. این صحبت درست نیست که هواداران به من زمان نمی دهند چراکه استقلال بهترین هواداران آسیا را دارد. در ایران حدود ۲۰ میلیون هوادار داریم که شاید تنها ۵ نفر از آنها بگویند برای نتیجه گیری استقلال صبر نمی کنند. هواداران می دانند ما در حال تلاش کردن و جنگیدن هستیم. آنها از اینکه ۱۰۰ درصد وجودمان را به داخل تیم می آوریم اطلاع دارند.

اگر نتیجه دربی را می دانستم جای دیگری می رفتم و پول درمی آوردم

او درباره پیش بینی اش نسبت به نتیجه دربی بیان کرد: اگر نتیجه دربی را می دانستم می توانستم به جای دیگری بروم و پول خوبی کسب کنم. امیدوارم بازی خوبی انجام بدهم و با ۱۰۰ درصد تلاشمان به پیروزی برسیم.

تا حدی ترکیب اصلی استقلال در دربی را شناخته ام

او درباره اینکه آیا به شناخت کامل از ترکیب اصلی استقلال رسیده است یا خیر، اظهار داشت: تقریبا ترکیبم را می دانم اما امروز و فردا باید روی یک تا ۲ پست بررسی بیشتری انجام دهم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره اعتقاد برخی کارشناسان نسبت به اینکه مرتضی تبریزی در پست مهاجم نوک نسبت به وینگر چپ عملکرد بهتری دارد، گفت: در بازی قبلی هم مرتضی به عنوان مهاجم وسط بازی کرد.

اگر از احترام چیزی می دانید بحث آلزایمر مرا تمام کنید

شفر درباره اینکه برخی رسانه از ابتلا او به آلزایمر خبر داده اند و این امر نگرانی هواداران را در پی داشته است، گفت: اگر شما از احترام چیزی می دانید لطفا این موضوع را تمام کنید!

بیشتر بخوانید:

تمرین شاگردان برانکو تعطیل می شود/مصدومان پرسپولیس آماده برای دربی 88

بلیت فروشی الکترونیک دربی ، چهارشنبه به پایان می‌رسد

نتیجه دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را پیش بینی کنید

انتهای پیام/

نظر شما