شناسهٔ خبر: 28333057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جهاد تنها راه مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا سوقندی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خانواده های ایثارگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ ریشه گفتمان جهاد را

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا سوقندی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خانواده های ایثارگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ ریشه گفتمان جهاد را قرآنی دانست و بر ترویج گفتمان جهاد و ایثار در جامعه برای مقابله با انواع توطئه های دشمنان تاکید کرد.
او فرهنگ ایثار و مقاومت دوران دفاع مقدس را الگوی بسیار مناسبی برای مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان دانست.
سوقندی با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی ، پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را باعث پیروزی کشور در بحث تحریم های جدید دشمنان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به مردم در همه زمینه ها بها داده می شد و به میدان می آمدند ، گفت: متاسفانه بعد از جنگ مردم رها شدند و حضور آنها فقط به شرکت در تظاهرات و انتخابات خلاصه شد.
سوقندی با بیان اینکه به مردم باید در همه زمینه های کشورداری میدان داد، اظهار داشت: در گفتمان سازی و جریان سازی فرهنگی بین مردم باید به زمینه های پذیرش عمومی توجه شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نمادسازی و تولید خاطره، توجه به نقش زنان را از دیگر عناصر فرهنگ سازی عنوان کرد و از ایثارگران خواست در حوزه کاری خود منفعلانه عمل نکنند و فرهنگ ایثار و جهاد دوران دفاع مقدس را الگوی کارشان قرار دهند.
او در پایان استان کرمانشاه را دارای ظرفیت های بالایی برای فرهنگ سازی دفاع مقدس در همه زمینه های تاریخی ، هویتی و جغرافیایی دانست.

** دشمنان هنوز روحیه مردم را ایران نشناخته اند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، دهه 60 را از نظر همبستگی مردم، روحیه مقاومت و ایثار و جهاد طلایی ترین دوران انقلاب اسلامی دانست که باید فرهنگ آن دوران را به جوانان امروز منتقل کرد.
حجت الاسلام رحیم جعفری در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و تحریم های اقتصادی گفت: در تعجبم که دشمنان ایران اسلامی بارها علیه کشورمان دست به انواع توطئه ها و فتنه ها زده اند و شکست خوردند ولی روحیه مقاومت و ایثار مردم ایران را نشناخته اند و در برنامه هایشان دچار اشتباه شده اند.
او در ادامه افزود: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی که یگان های نظامی هنوز سازماندهی نداشتند، این مردم بودند که در مقابل دشمن ایستادند و آنها را عقب زدند.
جعفری اظهار داشت: مردم ایران در طول سالهای دفاع مقدس با دست خالی بدون پشتیبانی در مقابل همه دنیا ایستادند و پیروز شدند و امروز نیز باید این فرهنگ همبستگی و مقاومت در آنها احیا شود.
وی بیان داشت: مردم ایران با باورها و اعتقادات خود در مقابل دنیا جنگیدند و خون دادند پس ممکن نیست در وضعیت فعلی کشور را رها کنند و در برابر دسیسه دشمنان مقاومت نکنند.

** مدیران روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند
او در ادامه با اشاره به ریشه فرهنگ عاشورایی مردم ایران از مدیران نظام جمهوری اسلامی خواست با روحیه جهادی و ایثارگری در مقابل دسیسه های دشمنان مقابله کنند و ضعفی به خود راه ندهند.
جعفری در پایان با اشاره به 9 هزار و 800 شهید و بیش از 21 هزار جانباز و آزاده کرمانشاه از جامعه ایثارگران حوزه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با روحیه جهادی و انقلابی در محیط کار و جامعه کار کنند و این روحیه را ترویج و فرهنگ سازی کنند.
در پایان این همایش از پرسنل ایثارگر ادارات زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تقدیر شد
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق هشت سال به صورت درگیر جنگ بود و در این راستا 9 هزار و 800 شهید و 21 هزار جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3209/3033
انتهای پیام

نظر شما