شناسهٔ خبر: 28332933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو خبر داد:

زباله گاه های اسکو و واحدهای تابعه ساماندهی می شوند

تبریز- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو گفت: زباله گاه های اسکو و واحدهای تابعه ساماندهی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، علی نصیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو با اعلام این خبر گفت: با حضور اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری اسکو، وضعیت زباله گاه های این شهرستان و واحدهای تابعه بررسی و درباره ی مدیریت اصولی آن تصمیم گیری شد.

وی از نبود مدیریت اصولی و محیط زیستی پسماندها و بی توجهی مسئولان شهرستان به این موضوع با ارائه ی عکس های مستند انتقاد کرد و گفت: زباله گاه های شهرهای اسکو، ایلخچی و ایستگاه بارگیری زباله ی شهر سهند در وضعیت بسیار نامطلوبی است و هرچه زودتر باید راهکاری برای سامان دادن به این موضوع اندیشیده شود.

این مقام مسئول افزود: اعضای کارگروه مدیریت پسماند تصمیم گرفتند که شهرداران نسبت به فنس کشی، ساماندهی، پاکسازی محل زباله گاه و جمع آوری و دفن اصولی ظرف مدت یک ماه اقدام و نتیجه را به حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو گفت: شرکت عمران سهند نیز مکلف شد نسبت به مکان یابی علمی و تحویل زمین به شهرداری سهند برای ایستگاه زباله در اسرع وقت اقدام کند و شهرداری نیز پیگیر تحویل زمین مناسب باشد و نتیجه را به فرمانداری گزارش دهد.

نصیری ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی هوا و تهدید بهداشت عمومی از طریق سوزاندن شاخ و برگ درختان در باغ ها بر اساس ماده ی ۲۰ قانون هوای پاک، جهاد کشاورزی موظف شد با ارائه ی راهکار، اطلاع رسانی و برگزاری کلاس های آموزشی اقدامات لازم انجام دهد.

نظر شما