شناسهٔ خبر: 28332509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

افزایش تعداد تازه مسلمانان در نروژ

روزنامه نروژی «وردنس گنگ» گزارش داده که در سالهای اخیر نزدیک به ۳۰۰۰ نروژی به دین اسلام گرویده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، نتایج تحقیقی در گروه مطالعات فرهنگی و زبان‌های شرقی دانشگاه «اسلو» نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر حداقل ۳۰۰۰ نفر به تعداد تازه مسلمانان نروژ افزوده شده است.

به گزارش این روزنامه نروژی در دهه ۱۹۹۰ تعداد گروندگان به اسلام در نروژ ۵۰۰ نفر بوده است.

در گذشته، بیشتر کسانی که اسلام می‌آوردند زنانی بودند که می‌خواستند با یک مرد مسلمان ازدواج کنند، اما اکنون شرایط تغییر کرده و اغلب، زنان پس از مطالعه و تحقیق درباره اسلام، به این دین گرایش پیدا می‌کنند.

«مونیکا سلموک» یک خانم تازه مسلمان به این روزنامه می‌گوید که او پس از ۴ سال تحقیق و مطالعه تعدادی کتاب درباره اسلام، این دین را برگزیده است.وی می‌افزاید که از مسجد «مرکز فرهنگی اسلامی» در اسلو بازدید کرده و تصمیم گرفته اسلام را به عنوان دین خود بپذیرد.

خانم «سلوا نبیلا» ۴۲ ساله هم می‌‌گوید تحت تاثیر پناهجویانی که به آنها کمک می‌کرده تصمیم گرفته به دین اسلام روی آورد.

مسلمانان، ۲,۵ درصد از جمعیت ۵ میلیونی نروژ را تشکیل می‌دهند؛ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۳۵ این تعداد به بیش از یک میلیون نفر برسد. یکی از دلایل رشد جمعیت مسلمانان در نروژ، حضور مهاجران و پناهندگان از کشورهای آسیایی، آفریقایی و خاورمیانه است.

اکنون در شهرهای مختلف نروژ مساجد متعددی وجود دارد و سازمان‌های اسلامی بسیاری در نروژ ایجاد شده است. بزرگترین آنها شورای اسلامی نروژ است که نزدیک هفتاد هزار نفر عضو دارد.

نظر شما