شناسهٔ خبر: 28332253 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

4 بازی، 12 امتیاز و تفاضل گل مساوی؛

استارت پولدارها برای قهرمانی؛ جنگ ستارگان در ریاض

تیم های فوتبال الهلال و النصر عربستان رقابت تنگاتنگی را از همین هفته های ابتدایی لیگ دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ فوتبال عربستان از حدود یک ماه پیش آغاز شده و تیم ها رقابت خود را برای قهرمانی شروع کرده اند. البته می توان گفت رقابت اصلی از چند ماه پیش و شروع فصل نقل و انتقالات استارت خورد؛ جایی که تیم های متمول عربستانی بدون هیچ دغدغه ای از نظر مسائل مالی، به سراغ جذب بازیکنان مدنظر خود رفتند. در پنجره تابستانی امسال عربستانی ها با پیشنهادهای هنگفت خود توجه ستاره های زیادی را جلب کردند و آنها را به کشور خود بردند.

 

اما با آغاز لیگ و شروع کار تیم ها درون زمین مسابقه، عیار هر کدام تا حدود زیادی مشخص شده است. شب گذشته دو دیدار از هفته چهارم این رقابت ها برگزار شد که تیم های الهلال و النصر برنده آنها بودند. جالب اینجاست که تا به این مقطع از فصل، همین دو تیم مدعیان اصلی قهرمانی هستند و رقابت اصلی برای صدرنشینی را تشکیل داده اند. الهلال و النصر که هر دو از باشگاه های شهر ریاض هستند، در نقل و انتقالات ابتدای فصل بسیار خوب کار کردند و ستاره های نامداری را جذب کردند.

 

 

تیم الهلال که یک دوره بحرانی را در نیمه دوم فصل پیش سپری کرده بود، ابتدا ژرژ ژسوس پرتغالی را با کارنامه ای فوق العاده از بنفیکا برای سرمربیگری آورد و او را اغوا کرد تا به اولین تجربه حرفه ای خارج از پرتغال تن بدهد. پس از ژسوس نوبت به جذب بازیکنان رسید. اولین خبر خوب برای این تیم، بازگشت کارلوس ادواردو از مصدومیت بود. این ستاره برزیلی اما در فصل جدید تنها نیست و دو بازیکن خارجی و عالی دیگر را کنار خود می بیند. عمر عبدالرحمان ستاره اماراتی تیم العین در فصول گذشته بالاخره موفق شد به الهلال عربستان بپیوندد و با مبلغی کم نظیر که او را به دومین بازیکن گران قیمت قرضی در دنیا تبدیل کرد، راهی پایتخت عربستان شد. آخرین صید مهم الهلال هم بافتیمبی گومیس بود. مدیران این تیم مدتها به دنبال یک مهاجم نوک بودند و گزینه های بسیار مشهوری را از نظر گذرانده بودند. آنها در نهایت توانستند مهاجم گلزن فرانسوی را از تیم گالاتاسرای ترکیه به خدمت بگیرند و ترکیب رویایی خود را با حضور او تکمیل کنند.

 

 

در تیم النصر هم ستاره هایی جذب شدند که مهم ترین آنها احمد موسی بوده است. مهاجم بسیار آماده نیجریه ای پس از اینکه موفق شد در دومین جام جهانی متوالی برای تیم ملی کشورش گلزنی کند، با یک پیشنهاد اغوا کننده از لسترسیتی انگلیس به عربستان رفت. در کنار او نورالدین آمرابات، یکی از بهترین بازیکنان مراکش در جام جهانی 2018، پس از این تورنمنت از اروپا به لیگ عربستان و تیم النصر پیوست. کریستین راموس، مدافع تیم ملی پرو هم دیگر خرید جدید النصر پس از جام جهانی بود. همچنین حمدالله عبدالرزاق مهاجم مراکشی تیم الریان قطر که در رقابت های فصل گذشته با پیراهن این تیم خوش درخشیده بود، یکی از خریدهای النصر بوده که زهر خط حمله این تیم را افزایش داده است.

 

حالا الهلال و النصر پس از رقابتی که در بازار با هم داشتند، مدتی است نبرد داخل لیگ را هم آغاز کرده و پا به پای هم ادامه می دهند. هر دو تیم شهر ریاض با 12 امتیاز کامل از 4 بازی و تفاضل گل برابر در صدر جدول لیگ عربستان هستند و الهلال تنها به خاطر گل زده بیشتر رتبه نخست را در اختیار دارد.

 

نکته دیگر اینکه خریدهای جدید این تیم ها هم تا کنون عالی کار کرده اند و کیفیت خوبشان را در لیگ عربستان نیز نشان داده اند. در تیم الهلال گومیس فرانسوی 3 بازی انجام داده و 3 گل به ثمر رسانده است. عمر عبدالرحمان، دیگر خرید این تیم هم یک بار برای این تیم گلزنی کرده است.

 

 

در تیم النصر هم احمد موسی با یک هت تریک عالی به تنهایی یکی از پیروزی های چهارگانه تیمش را رقم زد. حمدالله عبدالرزاق هم شب گذشته تک گل سه امتیازی النصر را برابر التعاون به ثمر رساند. حتی در بازی اول مقابل اُحد هم در حالی که نتیجه مساوی بود، گل دقیقه 96 نورالدین آمرابات النصر را برنده کرد و این یعنی چیزی حدود 8 امتیاز از 12 امتیاز فعلی النصر با تاثیر کاملا مستقیم و به بیان درست تر با گلزنی خریدهای جدید این تیم به دست آمده است.

 

جدا از الهلال و النصر، تیم الاهلی دیگر مدعی احتمالی لیگ امسال خواهد بود. الاهلی که در فصل های اخیر تنها رقیب جدی الهلال بوده، تا به اینجا از 3 بازی خود 7 امتیاز گرفته و فرصت دارد تا به فاصله 2 امتیازی صدرنشین ها برسد. البته کار برای الاهلی سخت خواهد بود و به نظر نمی رسد رقیب خیلی سرسختی برای دو تیم شهر ریاض باشد. تیم الاتحاد هم فصل جاری را با رویای مدعی شدن شروع کرد ولی شکست در هر 3 بازی نخست، نقاب مصمم آنها در ابتدای فصل را کاملا فروریخت و نشان داد که این تیم هنوز تا بازگشت به روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد.

نظر شما