شناسهٔ خبر: 28332053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس رسانه ملی در گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی

دوره انحصار رسانه‌ای نظام سلطه تمام شده است

رئیس سازمان صداوسیما در گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه ای خانواده برون مرزی دانش، مهارت، هنر و شجاعت خبرنگاران معاونت برون مرزی را در مناطق خطرخیز برای بیان حقایق ستود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این مراسم با بیان اینکه امسال مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است و ماباید به طور جدی به این امر توجه کنیم گفت: صداوسیما برای بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با تدارک برنامه‌های متنوع و مختلف مسیر تعالی و رشد کشور را برای مخاطبان داخل و خارج سازمان به نمایش خواهد گذاشت. وی با اشاره به اینکه چهل سال پیش رسانه‌ها فقط به ابرقدرت‌ها تعلق داشتند و رسانه ای با عنوان مقاومت وجود نداشت گفت: از زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت جبهه مقاومت نیز شکل گرفت و رسانه‌های این جبهه متناسب با رشد انقلاب اسلامی رشد کردند.

دکتر علی عسکری از فعالیت رسانه ملی در دو عرصه داخلی و بین الملل یاد کرد و گفت: معاونت برون مرزی متولی فعالیت بین المللی رسانه ملی است و در این مسیر بسیار اثرگذار عمل کرده است. وی با بیان اینکه رسانه ملی به مدد فعالیت همکاران معاونت برون مرزی و دیگر بخش‌ها بر قله رسانه های مقاومت ایستاده است گفت: این رسانه در کنار دیگر رسانه های جبهه مقاومت در منطقه در مقابل نظام سلطه ایستاده و موجب شکست رسانه‌ای آمریکا و نظام سلطه شده است.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه امروز نظام سلطه هر ادعایی بکند رسانه های مقاومت در مقابل آن سکوت نمی‌کنند و در برابر آن عکس‌العمل نشان می‌دهند از تلاش رسانه های استکباری برای بهره برداری از حادثه تروریستی اهواز اشاره و اظهار داشت: رسانه های استکباری تلاش کردند در آرایشی تهاجمی بهره برداری لازم را از این حادثه بکنند اما واکنش مناسب رسانه ملی چه در بخش معاونت سیاسی و اخبار و چه در معاونت برون مرزی معادلات آن ها را بهم زده است. وی افزود: رسانه ملی به تبیین زوایای مختلف این حادثه و حقیقت آن پرداخت و چهره پست و نیات پلید دشمن را در کشتار مردم آشکار کرد تا جایی که رسانه‌های استکبار هریک تلاش کردند تقصیر را گردن دیگری بیاندازند و این نشان از قدرت رسانه ای نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه شبکه‌های برون مرزی از توانمندی بالایی برخوردارند گفت: شبکه‌های خبری در این معاونت نظیر شبکه پرس تی‌وی به عنوان شبکه فاخر خبری که در حوادث بین‌المللی فعالانه تلاش می‌کند، العالم، الکوثر ، هیسپان تی وی که هر کدام به زبانی اخبار واقعی را برای مردم دنیا مخابره می‌کنند در دنیا نفوذ دارند و ما به این شبکه ها افتخار می‌کنیم.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود از شهدای خبرنگاری یاد کرد که در مناطق پرحادثه و پرخطر با وجود تمام خصومت ها به میدان می‌روند و با ایمان قوی هراسی به دل راه نمی‌دهند و با اتکال به خداوند متعال شجاعانه در این عرصه تلاش می‌کنند.

وی گفت: این خبرنگاران اهل دانش، علم و هنرند و با ترکیبی از توانمندی و هنر و با خصلت های ذاتی‌شان محصول اثر گذاری را به دنیا ارائه می‌دهند.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و سعودی با نیت فتح عراق و شام با دولتی جعلی به نام داعش تلاش کردند تا با استفاده از رسانه مردم دنیا را مرعوب چنین حکومتی کنند و میان شیعه و سنی اختلاف بیافکنند گفت: آنها می‌خواستند از این فرصت برای بدست گرفتن منطقه بهره ببرند اما در کنار تدبیر جانانه ما در بحث نظامی ، رسانه ملی فعالانه وارد عرصه جنگ رسانه‌ای شد و چهره خبیث دشمن را افشا کرد. وی افزود: اگر این تلاش ها نبود چنین توفیقی در از بین بردن این فتنه حاصل نمی‌شد.

وی ایجاد عملیات روانی و دروغ گویی را در ذات رسانه های استکبار دانست و گفت: نقش رسانه های جبهه مقاومت در شکست این عملیات روانی و توفیق جبهه مقاومت کاملا روشن است. وی افزود: خبرنگاران جبهه مقاومت در مقابل جبهه کفر و استکبار می‌ایستند و امروز خبرنگاران و رسانه‌نگاران جمهوری اسلامی برترین نیروهای فرهنگی، هنری و رسانه ای این عصراند و ما شاکر برخورداری از چنین نیروهایی هستیم که برخی در این راه شهید هم شده اند.

دکتر علی عسکری از ضعف همیشگی دشمن در مقابل جبهه مقاومت که کانون آن انقلاب اسلامی است سخن گفت و اظهارداشت: فتنه شوم داعش موجب قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شد زیرا آمریکا به قدرت ایران در منطقه واقف بود و می‌دانست قدرت آینده دنیا از منطقه مسلمانان برمی‌خیزد و تلاش کرد تا با ایجاد جنگ میان شیعه و سنی این قدرت را از بین ببرد؛ غافل از اینکه به مدد خدا این فتنه موجب رسوایی دشمن و وحدت بیشتر میان شیعه و سنی شد .

وی افزود: در فتنه داعش جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌اش را به نمایش گذاشت و موجب شد نقش ایران در منطقه پررنگ تر شود و کشورهایی چون عراق و سوریه بیشتر بر قدرت ایران در منطقه تکیه کرده و از مشورت آن بهره ببرند. رئیس رسانه ملی با اشاره به جنگ اقتصادی که امروز آمریکا و استکبار به کشور ما تحمیل کرده است گفت: دشمن با عملیات روانی سعی در تخریب اقتصاد ایران دارد اما رسانه ملی با قدرت در مقابل این تهاجم خواهد ایستاد و از این نبرد نیز با استقامت، فاتحانه بیرون خواهد آمد.دکتر علی عسکری در گفت‌وگویی زنده در ارتباط مستقیم با خبرنگار پرس تی وی و شبکه العالم در رام الله ایمان، هنر، دانش مهارت، شجاعت و غیرت این خبرنگار را ستود و گفت: امیدوارم در منطقه زبان گویای حق باشید و این تلاش ها و مقاومت مردم فلسطین منجر به آزادی این سرزمین از دست اشغالگران و پیروزی حق بر باطل شود. خانم سماح الکحلة نیز در پاسخ به قدردانی رئیس سازمان صداوسیما گفت: ما مقاومت و ایستادگی در راه حق و دفاع از مظلوم رااز شما و همکارانتان آموختیم و همچنان با افتخار به آن ادامه می‌دهیم.

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان نیز در این مراسم رویکرد و سیاست رسانه ملی و معاونت برون مرزی را همان رویکرد و سیاست انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر امروز رسانه ملی از نفوذ بالایی برخوردار است ناشی از قدرت نفوذ انقلاب اسلامی و پیام این اقلاب است . وی افزود: رسانه ملی حامل پیام انقلاب اسلامی برای مردم دنیا است و باید قدر این پیام رادانست.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای فشار بر جمهوری اسلامی و رسانه ملی، از سختی کار در این راه سخن گفت و تأکید کرد: انقلاب اسلامی با زبان فطرت با مردم دنیا سخن می‌گوید و حامی همه مظلومان جهان است و همین امر نفوذ انقلای اسلامی و جیهه مقاومت را در دنیا بیشتر می‌کند. معاون برون‌ مرزی وظیفه رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی را تبیین این معادله روشن دانست گفت دشمنان ما در موضع انفعالند و رسالت ما در حوزه برون مرزی گسترش نفوذ رسانه ملی است.

وی با ذکر روزهای دفاع مقدس و دفاع جانانه رزمندگان از خاک کشور گفت: اگر آن زمان در مرزهای کشورمان از کشور دفاع می‌کردیم امروز مرزهای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی به وسعت منطقه پیش رفته و در این جبهه امروز با دشمن می‌جنگیم. وی با اشاره به حوادث اخیر و توطئه دشمنان گفت: اگر ما شاهد طرح شوم و معامله قرن برای نابود کردن آرمان فلسطین هستیم به علت واکنشی است که دشمن دربرابر بالا رفتن اقتدار جبهه مقاومت از خود بروز می‌دهد. وی ابراز امیدواری کرد: این جبهه بتواند با اعتماد به نفس روزهای سخت پیش رو را با پیروزی پشت سر گذارد.

در این مراسم علاوه بر مدیران شبکه های برون مرزی و کارکنان این معاونت سفیر کشور فلسطین در ایران، نمایندگان جنبش حزب الله ، حماس و جهاد اسلامی نیز حضور داشتند .ذکر یاد اولین شهید معاونت برون مرزی در حوادث سوریه با نام مایا ناصر که در سال 2012 به شهادت رسید، نمایش فیلمی از شجاعت عهدالتمیمی نوجوان شجاعی که در مقابل سربازان اسرائیلی ایستاده بود و برقرار ارتباط های مستقیم با حسین مرتضی که به عنوان شهید زنده از او در عرصه خبر یاد می شود و مدیر دفتر خبری شبکه العالم در دمشق است از برنامه های دیگر این مراسم بود . در پایان نیز رئیس سازمان صداوسیما از خبرنگاران برگزیده معاونت برون مرزی و همچنین خانواده شهید میرزاده شهید معاونت قدردانی کرد.

نظر شما