شناسهٔ خبر: 28331550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

آزادی‌خواه در تشریح نشست امروز کمیسیون خبر داد:

پایان بررسی طرح اداره و نظارت بر صداوسیما در کمیسیون فرهنگی/ گزینه‌های پیشنهادی کمیسیون فرهنگی برای عضویت در شوراها مشخص شدند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از پایان بررسی طرح اداره و نظارت بر صداوسیما در کمیسیون خبر داد و گفت: در نشست امروز گزینه‌های پیشنهادی کمیسیون فرهنگی برای عضویت در شوراها به منظور معرفی به صحن علنی نیز مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

احد آزادی‌خواه گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز(سه شنبه 31 شهریورماه) کمیسیون فرهنگی، گفت: دستور کار نخست نشست امروز ادامه بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود که آخرین ماده این طرح نیز در نشست امروز مورد بررسی و تصویب نمایندگان عضو کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده 9 این طرح که به وظایف رئیس سازمان صدا و سیما اختصاص داشت امروز به عنوان آخرین ماده طرح مذکور که شامل 11 بند بود، مورد بررسی قرار گرفت و این طرح با 24 و تبصره‌های ذیل خود آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

گزینه‌های پیشنهادی کمیسیون فرهنگی برای عضویت در شوراها مشخص شدند

وی دستور کار بعدی کمیسیون فرهنگی مجلس را انتخاب اعضای داوطلب برای عضویت در شوراهای تخصصی و هیأت‌های نظارت عنوان و اضافه کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس هریک از ستادها و شورا دو برابر ظرفیت داوطلب از کمیسیون به صحن علنی معرفی می‎شود تا انتخاب نهایی اعضا بر عهده صحن باشد.

آزادی‌خواه افزود: برای عضویت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، احمد مازنی، احمد سالک، سید صادق طباطبایی و اسماعیل سعیدی به صحن معرفی می‌شوند و برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات محمدعلی وکلیلی و جمشید جعفرپور برگزیده شدند.

وی ادامه داد: برای عضویت در شورای نظارت بر صدا و سیما جمشید جعفرپور، مهدی شیخ، احسان قاضی‎زاده هاشمی و غلامرضا کاتب معرفی می‌شوند و برای نظارت در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری احد آزادی‌خواه و علیرضا ابراهیمی رأی آوردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: برای نظارت در هیات امنای کتابخانه‌های عمومی نیز احد آزادی‌خواه و اسماعیل سعیدی توسط کمیسیون انتخاب شدند و در نهایت برای عضویت در شورای تخصصی توسعه و فرهنگ قرآنی نیز احد آزادی‌خواه و اصغر مسعودی رأی آوردند./

پایان پیام

نظر شما