شناسهٔ خبر: 28331448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلیه ماموران یگان حفاظتی به موجب قانون تسلیح تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: بر اساس لایحه حمایت از ماموران اجرایی یگان‌های دولتی، ماموران حفاظتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

کلیه مأموران یگان حفاظتی به موجب قانون تسلیح تحت پوشش بیمه قرار می‌گیردحجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از بررسی لایحه حمایت از ماموران اجرایی یگان‌های دولتی از جمله محیط بانان و جنگل بانان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون کلیه ماموران یگان‌های حفاظتی که طی قانون و تسلیح سال 1373 آموزش دیده‌اند، تحت پوشش بیمه و مسئولیت مدنی قرار می‌گیرند تا در صورت فوت یا مشکل دیگر دستگاه مربوطه بتواند بیمه آن‌ها را پرداخت کند.

نوروزی بیان کرد: محیط بانان و جنگل بانان هم و افرادی که دوستدار جنگل هستند در صورت کشته شدن در حین کار مشمول این موضوع می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تأکید کرد: ماموران اجرایی تمام دستگاه‌های حفاظتی تابع این قانون هستند به شرطی که دوره حفاظت را دیده و طبق قانون تسلیح آموزش دیده باشند، هزینه بیمه و دیه آن‌ها به عهده دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: هزینه این قانون هم در بودجه سالانه ذکر شده و به تصویب مجلس می‌رسد و آیین‌نامه‌های لازم توسط سازمان‌های مربوطه مانند سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان انرژی هسته و ... ظرف مدت 6 ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

انتهای پیام /

نظر شما