شناسهٔ خبر: 28331305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

10 خانه بهداشت روستایی در چاراویماق غیرفعال است

به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی چاراویماق افزود: خانه بهداشت روستایی نقش بسیار مهمی در ارتقا بهداشت و حفاظت از

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی چاراویماق افزود: خانه بهداشت روستایی نقش بسیار مهمی در ارتقا بهداشت و حفاظت از بهداشت محیط روستاها دارد و فعال کردن خانه های بهداشت باید این از اولویت های کارگروه سلامت شهرستان باشد.
وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب دفع فاضلاب روستایی و جمع آوری فضولات حیوانی در روستاهای این شهرستان افزود: دفع و تصفیه بهداشتی پساب فاضلاب های روستایی ضمن آنکه از آلوگی محیط زیست جلوگیری می کند بخشی از آب مورد نیاز بخش های مختلف را نیز تامین خواهد کرد.
تقویمی از رضایت نسبی مردم این شهرستان از وضعیت نانوایی ها در ماه های اخیر خبر داد وگفت: از زمان شروع بازرسی ها از نانوایی ها چه در داخل شهر قره آغاج و چه در روستاها و همچنین بازرسی از کارخانه آرد متولی تامین آرد شهرستان از سوی کارگروه آرد و نان، رضایت مردم افزایش یافته و برای تداوم این رضایتمندی باید این بازرسی ها ادامه یابد.
وی انتقاد شهروندان از وجود سگ های ولگرد در سطح شهر را بجا عنوان کرد و خواستار تشکیل کمیته زنده گیری سگ های ولگرد و جمع آوری آن ها از سوی شهرداری شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت 41 بهورز در مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان ارائه داد و افزود: در سطح شهرستان 6 مرکز خدمات جامع سلامت وجود دارد که تمامی آنها فعال بوده و 41 بهورز در آنها مشغول خدمت رسانی هستند.
عقیل نوروزی افزود: تعداد 10 بهورز نیز به تازگی جذب شده اند که در حال طی مراحل اداری برای شروع به فعالیت هستند و برای 16 بهورز مجوز جذب اخذ شده که آگهی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی همچنین به آمار افراد دچار اضافه وزن در شهرستان اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده بیش از 71 درصد میانسالان در شهرستان دچار چاقی و یا اضافه وزن هستند که از این میزان 80 درصد را کارمندان تشکیل می دهند.
وی افزود: طبق این آمار9.3 درصد نوجوانان و 17.1 درصد جوانان شهرستان نیز دچار اضافه وزن هستند.
طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان چاراویماق دارای دو بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب‌ غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و بخش شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با 31 هزار نفر جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام

نظر شما