شناسهٔ خبر: 28330562 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سرباز وظیفه‌شناس آسمانی شد

سرباز نیروی انتظامی هنگام مهار آتش‌ جنگل‌های بخش چوار استان ایلام، آسمانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، میلاد ساقی سرباز 25 ساله اهل اهواز بود که در نیروی انتظامی بخش چوار خدمت میکرد. پس از آتشسوزی در جنگلهای بخش چوار ایلام، ماموران نیروی انتظامی همراه نیروهای امدادی دیگر و اهالی منطقه به محل اعزام شده و برای اطفای حریق اقدام کردند.

جانشین انتظامی استان ایلام در تشریح این ماجرا گفت: در پی آتشسوزی بخشهاییاز مراتع و جنگلهای دامنه کوه شیره زول ایلام در حجم وسیع، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام و به اتفاق نیروهای منابع طبیعی، امدادی و مردمی بلافاصله برای مهار آتش وارد عمل شدند.

سرهنگ حسن کاظمی عنوان کرد: در هنگام اطفای حریق با توجه به وزش باد و شدت آتشسوزی، میلاد ساقی، این سرباز وظیفهشناس در کمال ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جنگل از شعلههای آتش، جان خود را فدا کرد.

به گزارش منابع محلی، پیکر افسر وظیفه شهید میلاد ساقی توسط نیروهای هلالاحمر شهرستان به منطقه امن انتقال داده شد و در روستای آبزا تحویل مراجع ذیربط قرار گرفت.

بدرقه بینظیر مردم و مادران روستای آبزا از پیکر شهید میلاد ساقی به پاس قدردانی و رشادت این سرباز وطن؛ بسیار چشمگیر و در نوع خود بینظیر بود. رضا احمدی، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام هم گفت: پس از پنج ساعت تلاش بیوقفه خوشبختانه آتشسوزی گسترده جنگلهای چوار مهار شد و همکاران ما در حال مشغول خاموش کردن کندههای سوخته در آتش هستند.

احمدی ادامه داد: پرسنل خدوم نیروی انتظامی، مردم بومی و همیاران طبیعت، هلالاحمر، آتشنشانی، ستاد بحران، بخشداری چوار، تعدادی از قضات دادگستری و نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان در مهار این آتشسوزی نقش داشتند و از ابتدا تمام تلاش خود را به کار گرفتهاند.

نظر شما