شناسهٔ خبر: 28330493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین تاکسی پرنده در دبی با موفقیت آزمایش شد +فیلم

ولوکوپتر، شرکت آلمانی که در حال ساخت تاکسی پرنده برای آینده دبی است، اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

صاحب‌خبر -

اولین تاکسی پرنده در دبی با موفقیت آزمایش شد + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزی خودروهای پرنده در انیمیشین‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی بودند. اما حالا تا دیدن این خودروها بر فراز آسمان محل زندگیمان زمانی نمانده است. این خودروها ترکیبی از هلیکوپتر و ماشین هستند. دنیای تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است. این پیشرفت شامل حال صنعت خودروسازی هم می‌شود.

با این تاکسی پرنده، پرواز بر فراز آسمان‌های دبی را تجربه کنید. این تاکسی‌ به تازگی اولین پروازش را انجام داده است. نام این تاکسی "Volocopter 2X " است. Volocopter 2X یک مولتی‌کوپتر برقی است که توسط یک شرکت آلمانی طراحی شده است. این وسیله می‌تواند 2 مسافر را در خود جای دهد. در ضمن این تاکسی، خودران است و نیازی به خلبان ندارد.

زمان استفاده عمومی از این مولتی‌کوپتر در دبی سال 2021 است. تاکسی‌های پرنده بخشی از پروژه 2030 دبی است که قرار است به 25 درصد از مسافران سرویس بدهند. تصور کنید ترافیک خیابان‌ها را با این تاکسی‌پرنده پشت سر بگذارید. همچنین مکان‌هایی برای فرود این تاکسی‌ها تعبیه خواهد شد که این وسیله‌نقلیه روی آن فرود می‌آیند. اگر هم اتفاقی برای تاکسی بیوفتد نگران نباشید زیرا این وسیله دارای یک چترنجات است که آن را به آرامی به زمین می‌رساند.

در ادامه فیلم اولین پرواز آزمایشی این تاکسی پرنده را مشاهده می‌کنید:

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6678220/8691380?width=400&height=300"></script></div>

بیشتر بخوانید: نرم‌افزاری که زبان اشاره را همزمان ترجمه می‌کند +فیلم

انتهای پیام/

تاکسی پرنده

برچسب‌ها:

نظر شما