شناسهٔ خبر: 28330474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نمایشگاه ایثار در دادگستری گلستان برپا شد

گرگان- رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و برای گرامیداشت این هفته نمایشگاه ایثار در دادگستری گلستان برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: نمایشگاه ایثار به مدت یک هفته در محوطه دادگستری کل استان برپاست.

وی افزود: رونمایی از ماکت عملیات والفجر ۸، نمایشگاه عکس رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: تلاش شده تا در ماکتی که در نمایشگاه پیاده‌سازی شده است بخشی از وقایع عملیات والفجر ۸ شامل چگونگی مقابله با نیروهای عراقی، امدادرسانی و حضور نیروهای ایرانی در جزیره فاو به تصویر کشیده شود.

هاشمیان گفت: عملیات والفجر ۸ که از آن به‌عنوان نبرد اول فاو نیز نام‌برده می‌شود، عملیات آبی‌خاکی بود که در آن نیروهای ارتش و سپاه پاسداران ایران با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کردند و به شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق رسیدند.

به گفته هاشمیان این نمایشگاه تا ۱۵ مهر در محوطه دادگستری کل استان برپاست.

رئیس‌کل دادگستری گلستان همچنین از برگزاری یادواره شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در دادگستری استان خبر داد و گفت: این همایش فردا با حضور ایثارگران دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه برگزار می‌شود.

هاشمیان افزود: زنده کردن نام و یاد شهدا و یادآوری رشادت‌های رزمندگان به‌منظور انتقال به نسل جوان از اهداف برپایی این نمایشگاه و همایش ایثارگران دستگاه قضایی است.

نظر شما