شناسهٔ خبر: 28329077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

روسیه بر «حمایت قاطع» از برجام تاکید کرد

وزارت خارجه روسیه می‌گوید وزیر خارجه این کشور در نشست وزرای خارجه گروه ۱+۴ در نیویورک بر حمایت قاطع از برجام و اجرای آن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه روی وب‌سایتش قرار گرفته بر «حمایت قاطع» این کشور از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد. 

در این بیانیه تاکیدشده وزرای خارجه شرکت‌کننده در نشست گروه 1+4 بر ادامه تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده‌اند. این نشست در حاشیه هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد. 

بعد از شرکت «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در این نشست، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این نشست، طرف‌ها بر عزم خود برای ادامه تلاش‌ها جهت محافظت از همکاری‌ها با ایران با هدف حفظ برجام و اجرای کامل آن تاکید کردند. در این نشست همچنین تاکید شد که ایران کاملاً به تعهداتش پایبند بوده و این موضوع همواره توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده است.»

این بیانیه همچنین تصریح می‌کند روسیه بار دیگر حمایت قاطع خود از توافق هسته‌ای ایران را یادآوری کرد و بر عزم خود برای برداشتن گام‌هایی جهت اجرای کامل آن تاکید کرد.

نظر شما