شناسهٔ خبر: 28328762 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت‌الاسلام جیحونی در مراسم معارفه مدیر دارالقرآن بسیج

حجت‌الاسلام جیحونی در مراسم معارفه مدیر دارالقرآن بسیج بسیج در عین اینکه یک تشکل ارزشمند است، یک تفکر است/ تدوین نظام جامع قرآنی بسیج

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج گفت: بسیج در عین اینکه یک تشکل ارزشمند است، یک تفکر است و این تشکل بدون تفکر به نتیجه نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین معارفه مدیر جدید دارالقرآن بسیج کشور با حضور سردار سپهر جانشین سازمان بسیج و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی کشور در معاونت تعلیم و تربیت بسیج برگزار شد.

دارالقرآنی با قدمت ۲۷ سال

در این مراسم حجت‌الاسلام جیحونی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج طی سخنانی با اشاره به قدمت ۲۷ ساله دارالقرآن بسیج گفت: این دارالقرآن ۲۷ سال پیش با زحمات حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج راه‌اندازی شد و پس از آن معاونت فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌هایی انجام داد که این اقدامات بسیار مبارک بود.

وی‌ ادامه داد: پس از انتصاب سردار جعفری به عنوان فرمانده کل سپاه با تدبیر ایشان جایگاه دارالقرآن ذیل معاونت تعلیم و تربیت بسیج تعریف شد و امروز هم این مرکز ذیل این معاونت فعالیت خواهد داشت.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی گفت: دوره تکامل انسان، دوره امامت و ولایت است که مسیرهای آن انقلاب، دولت، جامعه، کشور و تمدن اسلامی است و هدف آن تحقق نظام ولایی است که این هدف نیازمند تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی است.

بسیج در عین اینکه یک تشکل ارزشمند است، یک تفکر است

جیحونی بسیج را یک تفکر دانست و گفت: بسیج در عین اینکه یک تشکل ارزشمند است، یک تفکر است و بدون این تشکل و تفکر به نتیجه نمی‌رسد. مرکز دارالقرآن هم مجموعه‌ای است که باید تعلیم و تربیت بسیجیان را رقم بزند که محتوای آن قرآن کریم است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه صالحین در بسیج گفت: مجموعه بسیج تشکیلات مختلفی را در سال‌های اخیر راه‌اندازی کرده که شبکه صالحین یکی از این تشکیلات است و چنین نهادی با این کم و کیف آن هم به صورت مردمی در کشور سابقه ندارد.

تدوین نظام جامعه قرآنی در بسیج

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج با تشکر از زحمات سردار غیب‌پرور مبنی بر اهمیت دادن به دارالقرآن بسیج اضافه کرد: ما در دارالقرآن بسیج بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب باید نظام جامعه قرآنی را در بسیج تدوین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما