شناسهٔ خبر: 28328374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای نخستین بار به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی؛

چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان - دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی از برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا قاسمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه به تصویب شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها رسیده است، ابراز داشت: اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها، زمینه‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومین (ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها، تعظیم شعائر دینی و تشویق فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاهیان، گسترش معارف، آموزش‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت و بسط فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها و جذب جوانان به فعالیت‌های دینی مرتبط با قرآن و عترت از اهداف کلی این جشنواره است.

۱۳ هزار نفر در چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی شرکت‌ کردند

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه در این جشنواره ۱۳ هزار نفر شرکت‌ کردند که ۱۴۱ نفر در بخش شفاهی به مرحله پایانی راه‌ یافته‌اند، ابراز داشت: این افراد در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این بخش مشخص خواهند شد.

وی ادامه داد: یک هزار اثر ارسالی در بخش‌ای ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری داشتیم که ۵۱ برگزیده در این بخش و ۳۱ برگزیده در بخش کتبی از قبل مشخص شده‌اند.

برگزاری نمایشگاه، مسابقات، کارگاه‌های مرتبط با مباحث قرآنی

قاسمی با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره بیان داشت: برگزاری نمایشگاه، مسابقات، کارگاه‌های مرتبط با مباحث قرآنی در این ارتباط برای همشهریان برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی به میزبانی اصفهان روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه در باشگاه فرهنگیان واقع در خیابان پروین برگزار می‌شود و اختتامیه در روز ۱۷ مهرماه در موسسه اهل بیت واقع در خیابان فرشادی خواهد بود.

نظر شما