شناسهٔ خبر: 28328075 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نکات مهم پنج لیگ معتبر اروپایی در هفته گذشته؛ از شکست ناپذیری لیورپول تا روند ضعیف گلادیاتور های رم

سید مسعود شمس قاسمی

اتفاقات زیادی در این هفته لیگ های اروپایی رقم خورد.

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری- فوتبال اروپا در این هفته شاهد رقابت های جذابی در خود بود. با جا افتادن خریدهای جدید و سپری شدن هفته های اولیه، جایگاه تیم های بزرگ و مدعی و تیم های کوچکتر در جدول مشخص شده است. با توجه به حساسیت های فراوان و پرطرفدار بودن پنج  لیگ معتبر اروپایی، در این یادداشت سری زده ایم به اتفاقات چشمگیر و قابل توجه در هفته ای که سپری شد. از انگلستان شروع خواهیم کرد:

 

لیگ جزیره  Premier League

 

الف- شلیک زیبای موتینیو به قلب مورینیو و شیاطین سرخ

پس از کسب 4 برد پیاپی توسط شیاطین سرخ و در روزهایی که به نظر می رسید مورینیو این تیم را به ساحل آرامش رسانده است، ژائو موتینیو با گل زیبای خود در دقیقه 53 ولورهمپتون را در اولدترافورد صاحب یک امتیاز ارزشمند کرد. منچستر که با سیستم 433 مورینیو در هفته های اخیر بسیار خوب کار کرده بود در این بازی ابتدا توسط فرد که در این بازی فوق العاده هم ظاهر شده بود از حریفش پیش افتاد ولی در ادامه با بی دقتی مهاجمانش که موقعیت های زیادی را خراب کردند و فرصب طلبی حریف دو امتیاز ارزشمند را از دست دادند، تا با 10 امتیاز و 8 امتیاز اختلاف با صدر جدول در رتبه ششم قرار بگیرند.

ب- نیوکاسل، هادرزفیلد و کاردیف تیم های بدون برد جزیره

این سه تیم با سپری شدن شش هفته از لیگ جزیره، همچنان برد را در این فصل تجربه نکرده اند و با ادامه این روند کار بسیار سختی را برای بقا در سطح اول فوتبال انگلستان خواهند داشت. نیوکاسل در این هفته و در بازی ای که بسیار ضعیف ظاهر شد در خانه کریستال پالاس با تساوی بدون گل توقف شد. هادرزفیلد دیگر تیم انتهای جدولی در خانه لستر سیتی و در شب نمایش بد بازیکنانش با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شد و کاردیف هم در شب فاجعه خود بازی را با 5 گل به منچستر سیتی واگذار کرد تا پرگل ترین بازی هفته را رقم بزند.

پ- ادامه روند خیره کننده لیورپول در فصل جدید

ساوتهمپتون ششمین قربانی لیورپول در رقابت های این فصل جزیره لقب گرفت. تیمی ترسناک که با عملکرد خیره کننده کادر فنی و بازیکنانش به هیچ تیمی رحم نمی کند و با برد در تمامی بازی های این فصل و رکورد 100 درصد پیروزی، با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته است. لیورپول با شکست 3 بر صفر ساوتهمپتون، در 6 بازی 14 گل وارد دروازه حریفان کرده است و تنها 2 بار دروازه اش باز شده است. قرمز پوشان آنفیلد با 7 برد پیاپی در این فصل در تاریخ 126 ساله شان یک رکورد تاریخی را به ثبت رساندند.

ث- نیمکت نشینی مجدد جهانبخش در شب شکست برایتون

در شب شکست برایتون در مقابل تاتنهام، باز هم ستاره ایرانی و گران قیمت این تیم بازی را از روی نیمکت دنبال کرد تا طبق روال هفته های گذشته تنها در 20 دقیقه پایانی فرصت حضور در بازی را پیدا کند. جهانبخش در این دیدار در دقیقه 73 به جای سولی کارچ به زمین آمد و از هواسکورد نمره 6 را دریافت کرد. عملکرد او در این بازی به این شکل بوده است.

پاس دقت پاس(درصد) پاس کلیدی شوت دوئل موفق دریبل موفق
8 63 1 1 2 1

ت- منچسترسیتی گلزن ترین تیم جزیره

با برد پر گل 5 بر صفر سیتی در برابر کاردیف، جمع گل های این تیم در این فصل در 6 بازی به عدد خیره کننده 19 رسید. در واقع تیم پپ در این فصل اکثر رقبا را گل باران کرده است و با میانگین 3 گل زده در هر بازی بهترین رکورد را در بین تیم های جزیره دارد.  در واقع سیتی اگر در این هفته از موقعیت های خود بهتر استفاده می کرد احتمال دو رقمی شدن کاردیف بسیار زیاد بود. کاردیفی که در این دیدار میزبان بود و 22 شوت به سمت دروازه اش شلیک شد و باید خودش را خوش شانس قلمداد کند چون، با این همه موقعیتی که به حریف داد تنها 5 گل را دریافت کرد.

ج- کشیدن ترمز ساری توسط تیم هفدهم جدول

اولین تساوی چلسی در شب بد مهاجمین تیمش و غیبت پدرو در مقابل وست هم رقم خورد. در این بازی  شاگردان ساری حاکم مطلق توپ و میدان داشتند و موقعیت های بسیار خوبی را ازدست دادند. شاید اگر ژیرو، ویلیان و هازارد در زدن ضربات آخر دقت می کردند، چلسی این بازی را با پیروزی پشت سر می گذاشت. آبی های لندن در این بازی 663 پاس در بازی رد و بدل کرد و نکته جالب اینجاست که وستهم با دادن 219 پاس، حدود 430  پاس کمتر از چلسی دراین بازی داد و چلسی حتی با این آمار هم نتوانست از پس وست هم ته جدولی برآید.

چ- رکورد های ادامه دار جورجینیو در لیگ جزیره 
در شب تساوی چلسی هافبک برزیلی آبی های لندن خوش درخشید. جورجينيو در بازى با وستهم ١٨٠ پاس به ثبت رساند (هر ٣٠ ثانيه يك پاس)، چنين ركوردى در تاريخ ليگ برتر انگليس از سوى هيچ بازيكنى در جريان یک بازى ثبت نشده است.

ه- پیروزی های ادامه دار آرسنال با زوج مخوفی به نام لاکازت و اوبامیانگ 

توپچی ها با گلزنی زوج خطرناک خط حمله اش یعنی اوبامیانگ و لاکازت و در شب درخشش پیتر چک موفق به کسب بردی ارزشمند در مقابل اورتون شدند. پیتر چک با درخشش در این بازی موفق به ثبت 6 سیو شد و با عملکرد عالی اش اولین کلین فصل آرسنال را ثبت کرد. همچنین از زمان پیوستن اوبامیانگ به آرسنال این مهاجم بسیار خوش درخشیده است و فقط محمد صلاح با 16 گل در مقابل 12 گل اوبامیانگ در لیگ برتر بیشتر از او گل زده است.

لالیگا  LALIGA

 

الف- قناعت لوس بلانکوس به تک گل آسنسیو

در بازی ای که رئال مادرید برخلاف هفته های گذشته، بسیار بد و دور از انتظار در مقابل دیدگان هواداران خودی ظاهر شده بود. باز هم این آسنسیو بود که با درخشش خود و تک گل سه امتیازی اش، رقم زننده برد حساس لوس بلانکوس شد. نکته جالب توجه در این دیدار ، بازی خوب بازیکنان اسپانیول بود که در چندین صحنه در آستانه فروریختن دروازه رئال مادرید پیش رفتند و حتی یک بار توپ را به تیر دروازه این تیم کوبیدند و بدشانس بودند که با دست خالی برنابئو را ترک کردند.

ب- آلاوز شگفتی ساز هفته 

آلاوس با درخشش و دبل ایبای گومز موفق شد با نتیجه خیره کننده 5 بر 1 رایو وایکانو را در هر بکوبد و به رتبه سوم جدول رده بندی صعود کند. اما نکته جالب توجه در این دیدار یکسان بودن شرایط آماری دو تیم در بازی بوده است. دو تیم از لحاظ مالکیت توپ شرایط برابری داشتند و در تعداد موقعیت های گل هم وایه کانو با 13 شوت نسبت به 11 شوت بازیکنان آلاوس شرایط بهتری داشت ولی این بازیکنان میهمان بودند که در به ثمر رساندن موقعیت های خود عالی عمل کردند و این شکست سنگین را به میزبان و هوادارنش تحمیل کردند.

پ- کامبک وایادولید با گل دقایق پایانی سوارز

سلتاویگو که درهفته چهارم لالیگا بازی را به خیرونا واگذار کرده بود، در این هفته در بازی خانگی هم نتوانست از پس میهمانش برآید و در نهایت در این دیدار به تساوی پر گل 3 بر 3 رضایت داد. نکته جالب توجه در این بازی جلو بودن سلتاویگو با نتیجه 3 بر یک تا دقیقه 65 بازی بود. اما در کمال تعجب وایادولید به بازی برگشت و با گلزنی در دقیقه 65 و زدن گل تساوی توسط لئوناردو سوارز در دقیقه 90 با یک امتیاز با ارزش به خانه برگشت تا میزبان را در حسرت سه امتیاز بازی بگذارد. سلتاویگو با این تساوی در رده چهارم جدول قرار گرفت.

ت- لوانته مقهور هنرنمایی وسام بن یدر 

در شب درخشان وسام بن یدر سویا موفق شد با نتیجه ای خیره کننده 6 بر 1 میزبانش را در هم بکوبد تا با کسب این برد ارزشمند، به رده ششم جدول صعود کند. نکته جالب توجه در این دیدار گل شدن 90 درصدی شوت های در چارچوب بازیکنان سویا بود. سویا در این بازی 20 شوت زد که تنها 9 شوت در چارچوب لوانته قرار داشت که از این 9 شوت 6 گل توسط بازیکنان این تیم به ثمر رسید که در نوع خود آمار جالب توجهی به شمار می رود.

ث- سوپر گل لمار، آورنده سه امتیاز ارزشمند برای سیمئونه

اتلتیکو مادرید با بردی ارزشمند در برابر ختافه موفق به کسب دومین پیروزی اش در رقابت های این فصل لالیگا شد. شاگردان سیمئونه که در این فصل بسیار پر فراز و نشیب ظاهر شده اند، در این دیدار با درخشش توماس لمار خرید جدیدشان در این فصل، موفق به پیروزی 2 بر صفر در این دیدار شدند و با 8 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار گرفتند. لمار در هفته های گذشته به علت عملکرد متوسطش از سوی کارشناسان زیر ذره بین قرار داشت ولی با درخشش فوق العاده اش در این بازی جواب خوبی به منتقدان داد.

ج-عملکرد ضعیف پیکه رقم زننده اولین تساوی فصل بارسا

در شبی که پیکه عملکرد فاجعه ای در خط دفاعی تیمش داشت، بارسلونا در برابر ژیرونا به تساوی 2 بر 2 دست یافت. از نکته های قابل توجه این دیدار می توان به اخراج کلمنت لنگلت خرید جدید بارسلونا در این فصل در دقیقه 35 اشاره کرد. این اخراج برهم زننده تاکتیک های والورده در بازی بود و باعث شد که  بلوگرانا با دریافت 2 گل تا دقیقه 63 از حریف خود عقب بیفتند و این پیکه بود که با زدن گل تساوی عمکرد فاجعه اش در این بازی را تا حدودی جبران کرد و بارسلونا را به یک امتیاز در این دیدار برساند. پیکه در این بازی در فاز دفاعی عملکرد ضعیفی داشت و روی هر دو گل ژیرونا به وضوح اشتباهات فردی اش دیده شد. همچنین مسی در این دیدار رکورد دیگری به نام خود ثبت کرد و با 423 بازی، رکورد بیشترین بازی را به عنوان یک بازیکن غیر اسپانیایی در تاریخ لالیگا به ثبت رساند.

چ- والنسیا همچنان روی دور ناکامی

شاگردان مارسلینیو در افت محسوسی به سر می برند و با گذشت 5 هفته از لالیگا همچنان  در حسرت اولین برد خود مانده اند. والنسیا در هفته پنجم رقابت ها به مصاف ویارئال رفت که در شب متوسط بازیکنان دو  تیم به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند. والنیسا با این تساوی در رده پانزدهم جدول قرار گرفت و در قیاس با تیمی که در فصل گذشته از مدعیان قهرمانی در این رقابت ها به شمار می رفت بسیار فاصله گرفته است و با ادامه این روند کار بسیار سختی را برای قرار گرفتن در جمع رده های بالای جدول خواهد داشت.

سری آ   SERIE A

 

الف- بروزویچ رقم زننده برد دراماتیک نراتزوری در زمین سمپدوریا

اینتر میلان در کمتر از چهار روز به دو  برد دراماتیک در دقایق پایانی برابر حریفانش دست یافت. شاگردان اسپالتی در حالی که در وقت های تلف شده در بازی با تاتنهام با گل وسینو به پیروزی دست یافته بودند، این بار با تک گل بروزویچ در دقایق تلف شده سمپدوریا را شکست دادند تا هواداران این تیم لحظات جالب و رویایی ای را در چند روز اخیر تجربه کنند. اما نکته جالب توجه دراین دیدار مردود شدن دو گل اینتر توسط var بود که باعث شدنراتزوری تا لحظات پایانی بازی برای زدن گل برتری انتظار بکشد.

ب- ادامه روند خیره کننده ساسولو در سری آ

به نظر می رسد عملکرد شاگردان روبرتو دی زربی فراتر از یک جرقه در این فصل باشد. این تیم در ادامه روند خوب خود در این فصل موفق شد امپولی را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کند و با 10 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار بگیرد. در این بازی فدریکو دی فرانچسکو، وینگ راست ساسولو عملکرد جالب توجهی داشت و با زدن یک گل و دادن دو پاس گل عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. ساسولو در هفته آینده میهمان اسپال خواهد بود. تیمی 9 امتیازی که در کنار لاتزیو نزدیک ترین تعقیب کننده ساسولو 10 امتیازی به شمار میرود و مطمئنا جدال سختی را از این دو تیم در این هفته شاهد خواهیم بود.

پ- گلادیاتور های بازنده و ثبت شکستی دیگر

کسب 5 امتیاز در 5 بازی به ما نشان خواهد داد که تیم دی فرانچسکو چه روند فاجعه ای را در این فصل طی می کند. رم در جدیدترین شاهکارش در این هفته ، به بولونیای انتهای جدولی باخت. بلونیایی که با برد در مقابل آس رم موفق شد اولین برد فصلش را کسب کند. این شکست در حالی بدست آمد که رم در این بازی 26 شوت به سمت دروازه حریف زد و در میان تعجب و طی عملکرد فاجعه مهاجمین این تیم هیچ توپی وارد دروازه بلونیا نشد تا بلونیا از دو ضربه خود در چارچوب دروازه رم صاحب دو گل شود و این برد ارزشمند را درخانه جشن بگیرد.

ت- برد خوب لاتزیو در شب درخشش ایموبیله

لاتزیو با درخشش ایموبیله که در هفته های اخیر درخشان نشان می دهد، با 4 گل جنوا را در هم کوبید تا با 9 امتیاز در جمع بالا نشینان جدول رده بندی سری آ قرار بگیرد. ایموبیله در این دیدار زننده دو گل لاتزیو در این بازی بود و به جز این دو گل، نمایشی عالی در این دیدار داشت که در جدول زیر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گل پاس دقت پاس پاس کلیدی شوت دریبل
2 33 79 درصد 3 5 3

همچنین ایموبیله با دو گل خود در این دیدار، با 55 گل در رتبه هفتم برترین گلزنان تاریخ باشگاه لاتزیو قرار گرفت.

ث- گلزنی مجدد رونالدو و شکستن سد فروزینونه

در شبی که دفاع فروزینه فوق العاده کار کرد و در مقابل یوونتوس تا دقایق پایانی مقاومت کرده بود، این رونالدو بود که در دومین هفته متوالی برای تیم جدیدش گلزنی کرد تا بانوی پیر همچنان با 15 امتیاز به عنوان صدرنشین سری آ مطرح باشد. از نکات جالب توجه این دیدار مالکیت  72 درصدی یوونتوس در مقابل میزبان بود. بیانکونری در این دیدار 30 شوت به سمت دروازه حریف زد و تنها 2 بار موفق به گلزنی در این دیدار شد. در نقطه مقابل برای فروزینونه در این دیدار تنها 3 شوت خارج از چارچوب ثبت شده است. این بازی برای کیلینی هم  بازی خاصی بود. این مدافع با تعصب با بازی مقابل فروزینونه با 477 بازی در رتبه ششم بازیکنانی پیوست که بیشترین بازی را برای یوونتوس انجام داده اند.

ج-  ادامه روند سینوسی میلان و گتوزو

در شبی که به نظر می رسید میلان  صاحب بردی آسان در مقابل آتلانتا در یک دیدار خانگی شود، این تیم با عملکرد بد شاگردان گتوزو در دقایق پایانی پیروزی را با تساوی عوض کرد تا برای چندمین بار در این فصل در دقایق انتهایی بازی امتیازات حساسی را از دست دهد. از نکات جالب توجه این دیدار گلزنی هیگواین در سومین بازی متوالی اش برای میلان بود و نشان داد که به روند گلزنی باز گشته است. اما نکته  چشمگیر  دیگری که  مورد توجه است عملکرد درخشان سوسو در این فصل بوده است. مهاجم میلان بر خلاف عملکرد بد مابقی بازیکنان این تیم بازی های خوبی را از خود به نمایش می گذارد و با دو پاس گل و دادن 5 پاس کلیدی در بازی مقابل آتلانتا، باز هم تاثیر گذاری بالایش در ترکیب گتوزو را به رخ کشید.

چ- رکورد جالب توجه مهاجم کم نام و نشان جنوا 
کریستوف پیاتک، مهاجم لهستانی جنوا پس از شوچنکو در سال 1999، اولین بازیکنی است که در 4 بازی نخست خود در سری آ 5 گل به ثمر می رساند.

ج- ادامه پیروزی های ناپولی در شب رکورد شکنی همشیک

به نظر می رسد که باز هم این ناپولی خواهد بود که بزرگترین تهدید برای قهرمانی یوونتوس در سری آ به شمار خواهد رفت. در روند سینوسی تیم های میلانی در این فصل، ناپولی صاحب چهارمین برد خود در پنج بازی گذشته شد تا با 12 امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده یوونتوس 15 امتیازی باشد. شاگردان آنچلوتی دراین هفته با درخشش اینسینیه موفق به پیروزی 3 بر یک در برابر تورینو شدند. اینسینیه که در هفته های اخیر به شدت آماده نشان داده است و در ادامه عملکرد عالی خود موفق به زدن دو گل در این بازی شد تا جمع گل های خود دراین فصل را به عدد 4 برساند. همچنین مارک همشیک اسطوره بزرگ باشگاه ناپولی، با بازی در مقابل تورینو به رکورد 400 بازی برای این تیم رسید.

بوندس لیگا BUNDESLIGA

 

الف- صدر جدول با رکورد 100 درصد پیروزی در اختیار بایرن مونیخ

 روند عالی شاگردان کواچ همچنان ادامه دارد و این مربی جوان توانسته است تاثیر بسیار خوبی را روی بازیکنان و تیمش بگذارد. بایرن مونیخ در هفته چهارم  رقابت های بوندس لیگا به مصاف شالکه رفت و در این دیدار موفق شد با نتیجه 2 بر صفر حریف نامدارش را با شکست مواجه کند. بایرن با این پیروزی صدرنشین مقتدر جدول بوندس لیگاست تیمی که 11 گل زده و تنها 2 گل دریافت کرده است و مهم تر از همه این موارد، زیبا و چشم نواز بازی می کند. 

الف- پیشرفت بی نظیر تیاگو آلکانترا در تیم کواچ

تیاگو آلکانترا هافبک بایرن مونیخ، در این فصل آمار جالبی را به جای گذاشته است و با 91.8 % پاس صحیح در هر بازی بوندسلیگا، از هر بازیکن دیگری در این رقابت ها عملکرد بهتری داشته است.

ب-اولین پیروزی بایر لورکوزن در فصل جدید

پس از سه شکست پیاپی، این بار بخت به لورکوزن و هوادارانش رو کرد و این تیم موفق شد با تک گل کای هورتز میهمانش ماینس را شکست دهد و با کسب این برد ارزشمند خودش را تا رتبه پانزدهم جدول بالا بکشد. از مشکلات بزرگ این فصل لورکوزن می توان به ضعف گلزنی مهاجمین این تیم اشاره کرد. حتی در شبی که لورکوزن برنده میدان بود، موقعیت های بسیاری رو از دست داد تا با استرس بالایی بازی را به پایان برساند. لورکوزن در این بازی 18 شوت زد که تنها 5 شوت در چارچوب بود. آماری ضعیف برای مهاجمین این تیم به ویژه لوکاس آلاریو که هنوز موفق با گلزنی برای لورکوزن نشده است.

پ- ناگلزمن و کشیدن ترمز زنبورها

در حالی که شاگردان لوسین فاوره در هفته های گذشته درخشان ظاهر شده بودند. در این هفته در مقابل هوفنهایم حرفی برای گفتن نداشتند و با خوش شانسی موفق به کسب یک امتیاز در مقابل تیم خوب ناگلزمن شدند. در این بازی بازیکنان هوفنهایم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند که با بی دقتی مهاجمینش از دست رفت. درخشان ترین بازیکن زنبور ها در این دیدار پولیشیچ بود که موفق به زدن گل تساوی در دقیقه 84 روی پاس مارکو رویس بود تا دورتموند دست خالی به خانه بازنگردد.

ت- درخشش جالب توجه هرتابرلین در این فصل

کسب 10 امتیاز از 12 امتیاز ممکن توسط هرتابرلین و قرار گرفتن در رتبه دوم جدول بسیار جالب و قابل توجه است. هرتابرلینی که مدت هاست جایی در بین تیم های برتر بوندس لیگا ندارد و به نظر می رسد در فصل جدید حرف های زیادی را برای گفتن خواهد داشت. هرتا در این هفته موفق شد با نتیجه 4 بر 2 میهمانش مونشن گلادباخ را مغلوب کند. در این دیدار وداد ابیسویچ ستاره بی چون چرای میدان بود و با زدن دو گل و حضور مستمر در حملات این تیم نقش ویژه ای در کسب این برد ارزشمند برای تیمش داشت.

ث- روند فاجعه وار شالکه در بوندس لیگا

کسب 4 شکست متوالی، 2 گل زده و 8 گل خورده، اندر احوالات یکی از با سابقه ترین باشگاه های فوتبال آلمان است. شالکه ای که طبق عادت همیشه او را جزو تیم های بالای جدول می دیدیم در این فصل دچار بحرانی عجیب شده است و با شکست در تمامی دیدار ها در انتهای جدول رده بنده قرار گرفته است. شالکه در این هفته مقابل میهمانش بایرن مونیخ با دو گل شکست خورد، تا چشم به دیدار های هفته بعدی و رها شدن از این بحران عجیب بدوزد.

لوشامپیونه France Ligue 1

 

الف- پاری سن ژرمن حاکم بلامنازع لوشامپیونه

6 برد پیاپی و 20 گل زده تنها در 6 بازی پاری سن ژرمن را با 18 امتیاز در صدر جدول قرار داده است. پاریسی ها با ترکیب قدرتمند خود تمامی رقبای خود در این فصل را از دم تیغ گذرانده اند و جدید ترین قربانیشان تیم رن بود که با نتیجه سه بر یک مغلوب تیم قدرتمند توخل شد. ستاره این بازی توماس مونیر دفاع راست پاریسی ها بود که با زدن یک و یک پاس گل بهترین بازیکن زمین بود. مونیر در دو بازی گذشته برای پاریسی ها موفق به گلزنی شده است و در هفته های اخیر به عنوان یک مدافع مطمئن بسیار آماده نشان داده است.

ب-ادامه روند سینوسی موناکو و ژاردیم

قهرمان دو فصل گذشته لوشامپیونه روند عجیبی را در این فصل طی کرده است. موناکو که طی دو فصل اخیر بسیاری از بازیکنان خود را از دست داده است با ترکیب جوانش نتوانسته است نتایج خوبی را در این فصل کسب کند. موناکو طی عملکرد بد خود در این هفته در حالی که موقعیت های زیادی برای گلزنی داشت، با درخشش دروازه بان و بی دقتی مهاجمینش با نتیجه تساوی 1 بر 1 در مقابل نیم متوقف شد و با 6 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار گرفت. تک گل موناکو در این دیدار را فالکائو به ثمر رساند و در این فصل سه گله شد. موناکو در هفته آینده به مصاف آنژه خواهد رفت و در صورت کسب پیروزی و با توجه به نزدیکی امتیازات در بین تیم های لوشامپیونه می تواند تا میانه های جدول خودش را بالا بکشد.

پ- لیون فاتح بازی 6 امتیازی در برابر مارسی

بازی بزرگ این هفته لیگ فرانسه را لیون فتح کرد. دو تیم بزرگ و قدیمی سطح اول فوتبال فرانسه در حالی به مصاف هم رفتند که نیازی جدی به پیروزی برای نزدیک شدن به صدر جدول را داشتند. لیون این بازی را با نتیجه 4 بر 2 با درخشش برتراند ترائوره و دو گلی که به ثمر رساند پیروز شد و خودش را به مارسی 10 امتیازی در رده پنجم جدول چسباند. از نکات جالب توجه این بازی، عملکرد درخشان بازیکنان لیون بود که که 17شوت به سمت دروازه مارسی زدند و از همان ابتدای بازی فشار زیادی را به حریف قدرتمندشان وارد کردند که در نهایت با زدن 4 گل مزد تلاش خود را با این برتری پر گل گرفتند.

ت- گنگام تیم بدون امتیاز لوشامپیونه

تنها تیمی که نتوانسته در رقابت های این فصل فوتبال باشگاهی فرانسه امتیازی بدست بیاورد گنگام است. 6 شکست در 6 دیدار و دریافت 17 گل این تیم را به عنوان جدی ترین کاندید سقوط به دسته پایین تر معرفی کرده است. گنگام در هفته ای که سپری شد با سه گل مغلوب بوردو شد تا امیدش را برای کسب امتیاز به هفته های بعد بدوزد.

مروری بر اتفاقات مهم هفته های گذشته 

نظر شما