شناسهٔ خبر: 28328013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گوگل دستکاری نتایج جستجوی «محتوای اسلامی» را رد کرد

گروه بین‌الملل – به دنبال انتشار گزارشی از مکاتبات داخلی کارمندان گوگل، این شرکت دستکاری در نتایج جستجو را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از فرانت پیج؛ پس از ابراز نارضایتی ترامپ از دستکاری نتایج جستجو در  گوگل، روز جمعه فاکس نیوز در گزارشی، تعدادی از ایمیل‌های داخلی کارمندان گوگل را افشا کرد که در آنها از دستکاری نتایج جستجوی این موتور جستجو صحبت شده است.

بنابر این گزارش، پس از تصویب قانون ممنوعیت مهاجرت اتباع چند کشور اسلامی به آمریکا، کارمندان گوگل سعی کرده اند در جهت مقابله با این تصمیم نتایج جستجو را تغییر دهند؛ بویژه کارمندان گوگل در این مکاتبات ایمیلی تاکید کرده‌اند که با اسلام هراسی مقابله شود.

 گوگل این ادعاها را رد کرده و می‌گوید این سخنان در حد بحث باقی مانده و اجرایی نشده است. پیش از این، گفته شده بود که گوگل نتایج جستجوی کلماتی مثل «اسلام» و «مسلمان» را دستکاری کرده است.

به نظر می‌رسد گوگل در برابر فشار امام جمعه تگزاس، «عمر سلیمان» که تلاش گسترده‌ای برای مجبور کردن گوگل به تغییر نتایج خود کرده تسلیم شده است. عمر سلیمان با وجود این موفقیت، هنوز راضی نیست. وی معتقد است که گوگل در جهت مقابله با اسلام هراسی باید همانگونه که در برابر تبلیغات گروه‌های افراطی مثل داعش و القاعده رفتار کرده عمل کند.

وی می‌گوید: گوگل باید بین انتقاد از اسلام و اسلام هراسی مغرضانه تمایز قائل شود. من فکر نمی‌کنم که گوگل مسئولیت دارد چهره مثبتی از اسلام عرضه کند ولی باید با جریاناتی که در پی اسلام هراسی هستند مبارزه کند.
 انتهای پیام

نظر شما