شناسهٔ خبر: 28327249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش۱۱درصدی حوادث امداد رسانی شده در خراسان رضوی/واژگونی خودرو بیشترین حوادث جاده های خراسان رضوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:همزمان با دهه آخر صفر۱۱۴ پایگاه هلال احمردر جاده های خراسان رصوی به زائران خدمت رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -
استقرار ۱۱۴ پایگاه هلال احمردر جاده های خراسان رصوی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:در اجرای طرح امداد و نجات تابستانه حوادث امداد رسانی شده توسط امدادگران هلال احمر این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد کاهش داشت.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، سید مجتبی احمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی  در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در تابستان سال گذشته حوادث امدادرسانی شده توسط نیرو‌های هلال احمر در این استان ۴۶۱ مورد بود که این تعداد در تابستان امسال به ۴۱۰ مورد کاهش یافت.

وی افزود: در حوادث تابستان سالجاری ۲ هزار و ۷۰۲ نفر حادثه دیدند که ۱۴۰۰ نفر آنان مصدوم شدند و از این تعداد ۴۶۹ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۳۵ پایگاه ثابت و سیار با ۲ فروند بالگرد امدادی هلال احمر و اورژانس، ۴۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۵ خودرو امدادی، خدمت رسانی و امداد رسانی به حادثه دیدگان را در طرح امداد تابستانه بر عهده داشتند.

احمدی افزود: در این مدت واژگونی خودرو با ۱۷۱ فقره بیشترین نوع حوادث را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های قوچان، سبزوار، مشهد و تربت حیدریه با ۵۱ درصد بیشترین شمار حوادث را به خود اختصاص دادند.
 

استقرار ۱۱۴ پایگاه هلال احمردر جاده های خراسان رصوی همزمان با دهه آخر صفر

 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه آخر صفر۱۱۴ پایگاه هلال احمردر جاده های خراسان رصوی به زائران خدمت رسانی می کنند.
 
احمدی افزود: در این پایگاهها  هزار و ۱۷۶ امدادگر، نجات گر و داوطلب حضور دارند و ۲۵ دستگاه آمبولانس از استان و ۱ بالگرد در پایگاه‌ها ارائه  مستقر خواهند شد.
 

بیشترین زائر حج تمتع  امسال متعلق به استان خراسان رضوی بود

وی در ادامه با اشاره به جمعیت ۸۵ هزاری حاضر حج تمتع ۹۷  گفت: بیشترین زائران امسال متعلق به استان خراسان رضوی بود و هلال احمر خراسان رضوی ۳۶ پزشک در قالب ۷۵ کاروانبه عربستان اعزام کرد؛
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود:همچنین فعالیت بیمارستان‌های مکه و کلینیک‌های مکه و مدینه به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی به زائران با تعداد ۱۱ هزار ویزیت تخصصی در بیمارستان مکه و ۲۲۴ هزار ویزیت در ۵ درمانگاه و مطب‌های فعال در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی بود.

احمدی با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میر در حج تمتع امسال تصریح کرد: آمار مرگ و میر در سال ۹۶، ۲۸ نفر بود که این عدد در سال ۹۷ به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرد، همچنین بیماری‌های شایع به‌ترتیب بیماری‌های عضلانی اسکلتی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های متابولیک و درصدی هم بیماری‌های گوارشی بوده است.
 

امداد رسانی و توزیع آب در سیستان و بلوچستان

وی در ادامه با اشاره به امداد رسانی و توزیع آب در سیستان و بلوچستان گفت: در تابستان امسال یک حرکت داوطلبانه انجام شد و رئیس جمعیت هلال احمر از استان دردمند سیستان و بلوچستان دیدن کردند و19استان به سیستان و بلوچستان در امداد رسانی، معیشتی و توزیع ذخایر آب کمک خواهد کرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی  افزود:25 داوطلب و امدادگر خراسان رضوی در این طرح  برای توزیع آب شرب و آب معدنی به شهرستان زهک سیستان و بلوچستان اعزام شده اند .

احمدی  گفت:در شهرستان زهک پزشکان، پیراپزشکان، دندانپزشکان و روانشناسان داوطلب خراسان رضوی در این مدت خدمات رسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی  تصریح کرد:دارو های جمع آوری شده از محل استان هم فرستاده شد و دراختیار نیازمندان قرار می گیرد.

طرح دادرس، دانش آموزان آماده برای روزهای سخت

احمدی با اشاره به طرح دادرس افزود :در کانون نوجوانان هلال احمر طرح دادرس رو داریم که 500کانون مشغول هستند و مسابقات آمده برای طرح دادرسان هم برگزار شد.

وی افزود: برای اینکه دانش آموزان با معضلی مثل زلزله آشنا شوند  8آذر مانور زلزله رو خواهیم داشت و امیدوارم با همکاری آموزش و پرورش این کار به نحو احسن انجام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی افزود :در طرح دادرسان به دانش آموزان پناه گیری، شکستگی، اسکان و ارزیابی و خونریزی آموزش داده می شود.

احمدی گفت : در 22شعبه استان 6608هزار دانش آموز در قالب 472تیم مسابقات برگزار شد و در نهایت در مرحله استانی 40تیم با ظرفیت 560نفر درتربت حیدریه گرد هم آمدند.

وی افزود : تیم های استانی که مقام آوردند به مرحله کشوری اعزام و درنهایت در بخش پسران مقام سوم را کسب کردیم.

انتهای پیام//ف.ک

برچسب‌ها:

نظر شما