شناسهٔ خبر: 28326915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

روایتی از بریدن سر مردم و جنایات تروریستی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بریدن سر کسانی که برای برقراری امنیت به کردستان آمده بودند و آتش‌زدن جوانان منطقه را از جنایات گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب و ضدانقلاب در کردستان نام برد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در یادواره استانی شهدای محور نوره که در مسجد روستای نوره برگزار شد، اظهار کرد: ما مسوولان از استان و شهرستان سنندج به روستای نوره آمده‌ایم تا به صراحت اعلام کنیم که ما قدردان و خادم شما مردم هستیم که بخشی از ملت بزرگ ایران بوده و ۴۰ سال است که مقاومت می‌کنید.

فرمانده سپاه کردستان اذغان داشت: اگر ایستادگی ملت ایران نبود دشمن آن آرزو‌های خود را در میدان عملی می‌کرد و گفت: درست است که اقدامات در ناکامی استکبار موثر بوده است، اما عنصر اصلی مقاومت مردم هستند که با کمبود‌ها ساختند و صبر کردند و همه این‌ها ناشی از بصیر بودن و دشمن‌شناسی آنهاست.

سردار رجبی یادآوری کرد: مردم بر پایه ایمان در تراز انقلاب مقاومت کردند و این عامل اصلی ناکامی دشمن در عملیاتی کردن اهدافش است.

وی مسوولان را خادم ملت عنوان کرد که بالاتر از آن افتخاری نیست و گفت: آمده‌ایم تا از مردم تشکر کنیم و در این یادواره به حرمت شما‌ها هر کدام از مسوولان تعهدی کنند که پروژه‌هایی در نوره و روستا‌های حومه را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این ایام همه عزادار امام حسین (ع) و شهدای اهواز هستیم، تفاوتی ندارد، چون وقتی یک جوان از هر جای کشور کشته شود ماند آن است که ما کشته شده‌ایم.

ما شق‌القمری از برخی مسوولان کردستان در خدمت به مردم نمی‌بینیم

وی همچنین از مسوولان حاضر در این یادواره قدردانی کرد و خطاب به مسوولانی که در چنین یادواره‌هایی شرکت نمی‌کنند، گفت: چرا نباید آن‌ها هم در چنین مجالسی شرکت کنند در صورتی که ما از بیکاری و نبود حجم کار آن‌ها آگاه هستیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان ادامه داد: این مسؤولان چرا نباید به مناطق روستایی بیایند و اعلام خدمتگزاری به مردم کنند، ضمن اینکه از کسانی که پای ثابت این یادواره‌ها هستند قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: امروز به حرمت خون شهیدان و این یادواره، مصوباتی از ادارات می‌گیریم تا هر کدام پروژه‌ای را در یکی از روستا‌های محور نوره اجرایی کنند که عام‌المنفعه و زودبازده باشد و هر اداره‌ای انجام نداد آن را به مردم اعلام خواهیم کرد، همانند ساخت یک هزار واحدی مسکونی محرومین که سپاه با همکاری کمیته امداد استان در کردستان می‌سازد.

وی در ادامه خطاب به مردم گفت: شما‌ها مخزن تجارب بسیار سخت و گرانسنگی هستید و آن‌هایی که به یاد دارند، می‌دانند که سنندج و دیگر شهر‌های کردستان از سال ۵۸ تا ۶۲ با چه شرایطی مواجه بود، الان اگر از گروه‌های تکفیری صحبت می‌شود، گروهک‌های تروریستی هم در این استان کم جنایت نکردند.

سردار رجبی یادآوری کرد: بریدن سر کسانی که برای برقراری امنیت به کردستان آمده بودند و آتش‌زدن جوانان منطقه را از جنایات گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب و ضدانقلاب در کردستان نام برد که در ظاهر خود را مدافع مردم کرد می‌دانستند، اما در خدمت امریکا و اسرائیل بودند.

وی گفت: برگزاری این یادواره‌ها برای یادآوری آن روز‌های سخت است که باید با زبانی گویا و تاثیرگذار به نسلی که آن حوادث تلخ را ندیده‌اند منتقل شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اضافه کرد: آن دوران برای ما بسیار پرهزینه بود، شهادت بیش از ۵۴۰۰ شهید بومی کردستان و حدود سه برابر این آمار از دیگر نقاط ایران در کردستان هزینه بسیار سنگینی است که غیرقابل جبران است.

وی تاکید داشت: سالی یک یادواره برای کمیته روستایی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس کم است بلکه باید این یادواره‌ها فصلی شود و مسوولان هم باید حضور داشته باشند، هیچ ایرادی ندارد مسوولان دو سه ساعت در میان مردم باشند.

سردار رجبی اذعان داشت: سلامت و امنیت دو نعمت مجهول هستند که تا آن‌ها را از دست ندهیم قدر آن را نمی‌دانیم لذا باید ما این امنیت را قدر بدانیم، امنیتی که برای آن جان‌هایی تقدیم شده است.

وی گفت: اگرچه تلاش می‌کنند فضای روانی را به مردم القا کنند، اما ناامید از ناکامی‌های پیاپی هستند، برنامه دشمن براندازی نظام در نیمه اول امسال بود هر چند از اول انقلاب این برنامه را دنبال می‌کنند و اکنون از این ناراحت هستند که عمر انقلاب به چهل سال رسیده است و این اوج عزت و اقتدار و عظمت نظام و مردم را می‌رساند و دشمن این را برنمی‌تابد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان ادامه داد: وقتی از فاصله دور موشک‌های ایرانی اتاق و موقعیت نظامی گروه‌های ضدانقلاب را می‌زنند، غیر این نیست که خدا وعده داده است، آن تیری که شما می‌فرستید هدایت آن دست خداست، شاید دقت موشک موثر باشد، اما هدایت الهی موجب می‌شود که موشک یک متر هم خطا نداشته باشد و این قدرت بازدارندگی، اقتدار و شکوه ملت ایران است.

نظر شما