شناسهٔ خبر: 28326873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

پروژه 20 ساله من در رئال مثل ساعت پیش می‌رود

پرس: رونالدو به خاطر پول، مادرید را ترک کرد

رونالدو در حالتی کاملا احساسی و کودکانه از رئال مادرید جدا شد و من دلیلی برای تلاش در جهت حفظ ‌این بازیکن مشاهده نکردم. علت اصلی واضح است از اول هم واضح بود، پول!

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، فلورنتینو پرس مردی که حتی مافیایی بودنش ابهام دارد؛ کسی در مادرید نیست که بتواند ادعا کند پرس را به خوبی می‌شناسد. مالک سه برج بزرگ پایتخت اسپانیا، مرد ثروتمند شماره 31 کشور اسپانیا و شماره 159 اروپا و مدیرعامل باشگاه رئال مادرید که گاهی به کنایه او را مالک باشگاه رئال خطاب می‌کنند. مدیرعاملی که به سه زبان زنده دنیا غیر از اسپانیایی تسلط قابل قبولی دارد، ثروتش در حدی است که ابتدای هر فصل معادل ضرر احتمالی و حداکثری کل فصل، محاسبه شده و کل آن را در گرو بانک نزد هیات امنا به امانت می‌گذارد تا در صورت هرگونه ضرر مالی از همان مبلغ برداشت شود.  در چین، ژاپن، امارات، سنگاپور، برزیل، نیجریه، ترکیه، روسیه، آلمان، بلغارستان و فرانسه آکادمی رئال مادرید تاسیس کرده و اکثر این املاک شخصی و کاملا خصوصی را کم‌کم به نام باشگاه رئال مادرید سند زده و می‌زند. بیش از 30 درصد سهام آدیداس، شرکت اتومبیل‌سازی سیات اسپانیا، آب معدنی آگوا مادرید و 5درصد سهام کارخانه اتومبیل‌سازی آئودی را خریداری کرده و به نام خود در بورس‌های معتبر شهر مادرید، سود حاصل از فعالیت‌های بورسی را به صورت کامل به حساب باشگاه رئال مادرید اسپانیا واریز می‌کند. مالک حداقل 12 شرکت تجاری بزرگ و معروف با افتخار از 20 ساله بودن پروژه‌اش در رئال حرف می‌زند، همیشه مدیرعامل نبوده و گاهی در انتخابات شکست خورده و از راه دور، پروژه خود را پیش برده است!پرس این بار هم‌صحبت روزنامه مورد علاقه خود، «مارکا» شده و به سوالات خبرنگار آن پاسخ می‌دهد.


از پروژه 20 ساله صحبت کرده‌اید، یک مدیرعامل که حتی در زمان غیبت خود نیز در حال مدیریت و ارائه خدمات به باشگاه است!

بله، یک پروژه 20 ساله از سال 2000 تاکنون که به هر حال دو سال از آن باقی‌مانده و من به همه اهداف از قبل تعیین شده تیم خود رسیده‌ام، اکنون رئال مادرید ثروتی در اختیار دارد که اگر تا 10 سال آینده هر سال تا مرز ورشکستگی پیش برود، باز هم می‌تواند رکورد ثروتمندترین باشگاه دنیا را به نام خود ثبت کند. بانک ذخیره مالی رئال مادرید چنان به اوج رسیده که بنیاد خیریه باشگاه رئال مادرید توان اعطای وام بلاعوض به سازمان‌های خیریه جهانی را هم دارد. پروژه 20 ساله من مثل ساعت پیش می‌رود و به اهداف خود می‌رسم.

قرار بود روزی علت اصلی از دست دادن رونالدو را فاش کنید!

از دید من این فرآیند نامش جدا شدن بود، نه از دست دادن، رونالدو در حالتی کاملا احساسی و کودکانه از رئال مادرید جدا شد و من دلیلی برای تلاش در جهت حفظ ‌این بازیکن مشاهده نکردم. علت اصلی واضح است از اول هم واضح بود، پول! رونالدو ممکن است تکذیب یا انکار کند اما حقیقت این است که او از سوی اسپانسرها تحت فشار بود، زندگی حرفه‌ای خودش را به دست حامیان مالی سپرده بود و ضرر کرد. برایش آرزوی موفقیت دارم و هنوز هم دوست دارم شادی بعد از گلزنی او را تماشا کنم. البته به جز بازی برابر رئال مادرید. آدیداس و نایک وارد جنگ شدند و رونالدو قربانی این جنگ بود، فیات هم روی آتش این نبرد عجیب، بنزین می‌ریخت.

حبس مودریچ از دید شما عادلانه است؟

قبل از این مورد باید بگویم که اصولا مودریچ به حرف من توجهی نکرد، امروز هم خود باشگاه رئال مادرید می‌تواند شاکی خصوصی او باشد. او بی‌نظمی مالیاتی داشت و بارها از او خواستم اجازه بدهد تیم حقوقی باشگاه به کمکش بیایند اما قبول نکرد و درنهایت متضرر شد.

ما در این فرآیند دیگر هیچ کمکی به او نخواهیم کرد و مبلغی را به‌عنوان جریمه از طلب مالی مودریچ کم خواهیم کرد.

از لوپتگی راضی هستید؟

او با جدیت به کارش ادامه می‌دهد، فرزند رئال مادرید است و تعهدش مثال‌زدنی است، مثل خیلی از مربیان قبلی، مخصوصا زیدان بزرگ. هرگز از تصمیم او جا نخوردم و ناراحت نشدم، او حق داشت برای آینده خودش تصمیم جدی و تازه بگیرد، دوران باشکوهی را با زیدان تجربه کردیم و اکنون دوران مادرید و لوپتگی فرا رسیده است. سه قهرمانی پیاپی در اروپا، قهرمانی در بسکتبال و هندبال، قهرمانی در بخش زنان و پیروزی‌های بزرگ در مقاطع سنی مختلف بخشی از پروژه 2000 تا 2020 من بوده و از این بابت بسیار خوشحالم.

 

* مترجم : بابک سرانی‌آذر

نظر شما