شناسهٔ خبر: 28326829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

دفاع مقدس با تمام ارزش‌ها و آرمان‌هایش در مرزبانی همچنان ادامه دارد

مدیرکل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: دفاع مقدس با تمام ارزش‌ها و آرمان‌هایش در مرزبانی همچنان ادامه دارد و مرزهای کشور ناموس آن کشور است و حفاظت از این گنجینه گران‌بها، افتخاری است که نصیب مرزبانان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع پرس از گرگان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، سرهنگ «حسین دهکی» فرمانده مرزبانی استان گلستان با سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفاع مقدس با تمام ارزش‌ها و آرمان‌هایش در مرزبانی همچنان ادامه دارد

در ابتدای این دیدار سرهنگ «حسین دهکی» ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و تسلیت به حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: سربازان ما در پاسگاه‌های مرزبانی و پادگان‌ها می‌توانند با حضور در یادمان‌های شهدای گمنام و تشریح عملیات‌های دفاع مقدس توسط پیشکسوتان و رزمندگان آن دوران، اثرگذاری خوبی را در راستای روحیه خدمتی آنها به وجود بیاورد، لذا آشنایی جوانان با آثار دفاع مقدس بسیار مهم و ضروری است.

در ادامه سرهنگ «جمشیدی» اظهار داشت: دفاع مقدس با تمام ارزش‌ها و آرمان‌هایش در مرزبانی همچنان ادامه دارد و مرزهای کشور ناموس آن کشور است و حفاظت از این گنجینه گرانبها، افتخاری است که نصیب مرزبانان شده است.

وی با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور گفت: کمک به اقتصاد کشور و جلوگیری از قاچاق در این برهه از زمان از وظایف مهم مرزبانی است که می‌تواند با اقتدا و شجاعت از خروج اقلام و اجناس مورد نیاز کشور جلوگیری نماید لذا مرزبانان نیز می‌توانند حافظ منافع اقتصادی کشور باشند و نقش آفرینی کنند.

جمشیدی بیان داشت: ایجاد امنیت پایدار و آرامش در جامعه وظیفه اصلی و انکارناپذیر مرزبانان است و در حال حاضر آرامشی که در کشور وجود دارد مرهون تلاش مرزبانان عزیز ما در نقاط صفر مرزی است.

وی متذکر شد: فرهنگ سازی مناسب مرزبانی، تبلیغات و انعکاس عملکرد های مثبت مرزبانی می‌تواند برای جذابیت و گرایش جوانان به سمت مرزبانی ایجاد انگیزه داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان افزود: برخورد مناسب و توام با رأفت و مهربانی و همچنین اقتدار می‌تواند فرهنگ اصیل انقلابی و اسلامی را به سایر کشورهای همجوار انتقال دهد لذا اقتدار، قدرت و توانایی بالای مرزبانی می‌تواند الگویی برای اقتدار نظام باشد.

این مسئول بیان داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به 8 سال دفاع مقدس اکتفا نمی‌کند بلکه شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت همگی نمونه‌‌های ارزشمند از شهدای دوران دفاع مقدس هستند که با هدف و اخلاص برای حفظ نظام و اسلام به شهادت رسیدند لذا مرزبانی می‌تواند آثار و اسناد شهدای خود را در اختیار حفظ آثار دفاع مقدس قرار دهد تا از این آثار بهره‌مندی لازم انجام شود.

وی در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محلی برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است و از طرفی پدافندی برای جلوگیری از اشاعه ناهنجاری‌ها و تهاجمات فرهنگی استکبار جهانی است.

دفاع مقدس با تمام ارزش‌ها و آرمان‌هایش در مرزبانی همچنان ادامه دارد

دفاع مقدس با تمام ارزش‌ها و آرمان‌هایش در مرزبانی همچنان ادامه دارد

انتهای پیام/

نظر شما