شناسهٔ خبر: 28326317 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه کارآفرینی رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است

تهران - ایرنا - دانشگاه فنی و حرفه ای در گزارشی اعلام کرد: توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی برای جوانان رسالت اصلی این دانشگاه بوده و در گستره ملی عهده دار تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این گزارش که به عملکرد شش ماهه این دانشگاه پرداخته آمده است: در تابستان امسال 100 میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول در خوابگاه ها و سلف سرویس های و مراکز تابعه تخصیص یافته است .
در ادامه آمده است : با نظارت مستمر دانشگاه بر اجرای مطلوب این طرح و با تامین اعتبار تعمیرات و تجهیزات در خوابگاه ها و سلف سرویس ها بر مبنای اعلام نیاز مراکز و دستورالعمل نحوه هزینه کرد اعتبارات، سعی شد تا فضای ایمن و آرامی برای گذراندن اوقات دانشجویان در سال تحصیلی جدید در خوابگاه رقم زده شود.
برگزاری موفق مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای در تابستان امسال و کسب عناوین نائب قهرمانی دانشگاه فنی و حرفه ای در المپیاد ورزشی دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقام دوم بخش دانشگاهی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از دیگر برنامه های این دانشگاه به شمار می آید.
از این رو برنامه ریزی بلند مدت و گسترده ای در زمینه ارتقای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی برای دانشجویان ترسیم شده است.
پیگیری مسوولین دانشگاه در راستای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مراکز در فاز اول به مبلغ 227 میلیارد ریال، دریافت مجوز برنامه ریزی آموزش های عالی فنی و حرفه ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دریافت مجور ایجاد 328 رشته کارشناسی جدید در مراکز از جمله اقدامات صورت گرفته است .
همچنین رونمایی از سند راهبردی دانشگاه، برگزاری طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی (سجا3)، رسیدگی به 1496 پرونده متقاضیان جذب هیأت علمی کارشناسی ارشد و دکتری فراخوان سال های 95 و 96 و برگزاری دوره آموزشی نوآوری برای اساتید و مدرسین با همکاری دانشگاه لایپزیک آلمان از جمله اقدامات مهم صورت گرفته دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جاری است.
این دانشگاه همچنین اقداماتی در خصوص مشمولین بند (ذال) ماده 64 قانون برنامه ششم توسعه (فرآیند جذب و استخدام نیروهای حق التدریسی ماقبل 1390 ) انجام داده است که پس از ابلاغ قانون مذکور به دانشگاه با توجه به ماده 1 قانون احکام دائمی کشور، موضوع در هیأت امنای دانشگاه مطرح و مقرر گردید دستورالعمل مربوطه تهیه و توسط کمیته منتخب هیأت امنا به تایید و تصویب برسد پس از انجام این امر، مراتب به وزارت علوم اعلام و برای اخذ ردیف های استخدامی با سازمان اداری و استخدامی کشور از سوی وزارت متبوع مکاتبه خواهد شد .
همزمان دستورالعمل به مراکز تابعه جهت مشخص شدن واجدین شرایط ارسال شد که تاکنون پرونده 370 نفر بررسی شده که پس از استعلام نظر گزینش و ثبت در سامانه 'کارمندیران' جهت اخذ کد استخدامی و انجام مراحل تبدیل وضعیت معرفی خواهند شد.
در ادامه آمده است:سایر متقاضیان که مشمول آیین نامه و شرایط جذب نبوده اند نیز با همکاری هیأت امنای دانشگاه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور اداری و استخدامی در دست بررسی است.
به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای، مدیران ستادی بالاخص رئیس دانشگاه با تمام توان پیگیر تعیین تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی هستند؛ با عنایت به اینکه تاکنون برای نیروهای قراردادی دانشگاه فنی و حرفه ای کد شناسه از سازمان اداری و استخدامی اخذ نگردیده، نسبت به ورود اطلاعات همکاران در سامانه کارمندیران اقدام لازم صورت پذیرفت.
در پایان آمده است: در حال حاضر برای 600 نفر از کارکنان قراردادی کد شناسه اخذ شده و مابقی طی فرآیند انجام کار می باشد که پس از اتمام، امیدواریم با مساعدت مسوولین وزارت علوم و سازمان اداری و استخدامی کشور، برای این همکاران که بعضاً دارای سوابق خدمتی بالای 10 سال می باشند، مجوز تبدیل وضعیت اخذ شود.
9187**1601**

نظر شما