شناسهٔ خبر: 28326219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

سوگ ایران دربدرقه شهدای ترور

صاحب‌خبر -

سرباز، پاسدار، روحانی، جانباز و عموم مردم اهواز دیروز به مراسم تشییع شهدای ترور رژه 31شهریورماه آمده بودند؛ قشرهای متعددی از مردم قربانی تیراندازی بی‌محابای تروریست‌ها در نخستین روز هفته دفاع‌مقدس بودند و نمایندگانی از همه آنها به مراسم سوگواری شهدا آمده بودند. این مراسم ساعت 9صبح با حضور جمعیت زیادی از مردم از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله آغاز شد. نیمی از شهدای حادثه ترور آخرین روز تابستان امسال اهوازی بودند و هدف گلوله‌های گروهک الاحوازیه قرار گرفتند. کالبد کوچک محمدطاها اقدامی کودک شهید 4ساله در میان دستان پدر حزن‌انگیزترین تصاویر مراسم تشییع را رقم زده بود و قاب عکس او روی دست چند کودک اهوازی پیشاپیش مراسم حرکت می‌کرد. پیکر 24شهید حادثه تروریستی اهواز پس از تشییع برای خاکسپاری انتقال داده شدند که 12نفر از آنان در آرامستان بهشت‌زهرای اهواز آرام گرفتند. از 12شهیدی که باید برای خاکسپاری به شهرستان‌های دیگر منتقل می‌شدند، 2پیکر متعلق به مشهد و خرم‌آباد بودند.

منتظر دست انتقام ایران باشند

در این مراسم امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، علیرضا آوایی وزیر دادگستری، ‌محمود علوی وزیر اطلاعات، ‌‌حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، محمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی‌‌فقیه در استان خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند. سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در حاشیه مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرفداران منطقه‌ای خود با توسل به این گروهک‌های تروریستی در پی اهداف شوم خود هستند. این اقدام گروهک تروریستی در واقع ادامه مبارزه و جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها با ملت ایران است که مرکز ثقل آن در اداره خزانه‌داری آمریکاست و این بار در قالبی ددمنشانه و مردم‌کش جلوه پیدا کرده است. تروریست‌ها منتظر دست انتقام ملت ایران باشند.



از حرکت 4پشه نگران نیستیم

جانشین فرمانده کل سپاه نیز در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز گفت: هیچ‌کس گمان نکند مردمی که در 8 سال دوران دفاع‌مقدس از حمله بمب‌ها و موشک‌ها نترسیدند، امروز از حرکت 4 پشه در بیشه شیران نگرانند. وی با بیان اینکه در حادثه تروریستی اهواز خون عرب‌ها، فارس‌ها و لرها در هم عجین شد، افزود: کسانی که خانه‌ها را بر سر مردمان یمن ویران می‌کنند و با شارژ اقتصادی، تفرقه‌های خونی را در جهان اسلام ایجاد می‌کنند و زنان سوریه‌ای را در خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره می‌کنند و به‌دنبال تجزیه عراق هستند، امروز به‌دنبال آن هستند که در ایران نقشه‌های شکست خورده سوریه، لبنان و عراق را پیاده کنند. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی همچنین با هشدار به حامیان تروریست‌ها و تأکید بر‌اینکه انتقام سختی از دشمنان می‌گیریم‌، تأکید کرد: صهیونیست‌ها واکنش و انتقام ما را زمانی که دانشمندان‌مان را در خیابان‌ها ترور کردند، شهید ‌الله‌دادی را در جولان به‌شهادت رساندند و در سایر صحنه‌ها، دیده‌اند. صهیونیست‌ها متوجه شدند که وقتی در پایگاه تی فور جوانان ما را به شهادت رساندند ما چگونه انتقام گرفتیم. آمریکایی‌ها باید بدانند و به آنها هشدار می‌دهیم. آمریکا نتوانست امنیت صهیونیست‌ها را حفظ کند و اکنون حزب‌الله قادر است طومار صهیونیست‌ها را در هم بپیچد. مکتب ما به ما آموخته‌ است که چگونه آمریکا و صهیونیست‌ها را شکست دهیم. شما نتوانستید نقشه صلح و خاورمیانه جدید را به سرانجام برسانید و شکست خوردید. شما نتوانستید نظام بشار اسد را ساقط کنید و امروز او ماند و شما رفتید.

دستگیری بخش عمده تروریست‌ها

محمود علوی، وزیر اطلاعات اما در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه تروریستی اهواز گفت: تروریست‌هایی که اقدام به تیراندازی به سوی مردم کرده‌اند، به هلاکت رسیده‌اند. عقبه آنها تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد و بخش عمده‌ای از آنها هم دستگیر شده‌اند. وی افزود: این تروریست‌ها تا آخرین نفر به کیفر اعمال خود خواهند رسید و ما به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران اسلامی جای دست زدن به این جنایات نیست. فرزندان این کشور در برابر این جنایات سکوت نمی‌کنند. مجرمین انتقام خود را پس خواهند داد. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز که به مراسم تشییع آمده بود گفت: اینکه عده‌ای خیال کنند می‌توانند خوزستان را از ایران جدا کنند، خواب و رؤیایی تحقق نیافتنی است. مسئولان اطلاعاتی کشور در فرصت مناسب جزئیات تک تک این افراد، محل‌ها و کشورهایی را که مسئولان این تروریست‌ها هستند  برای شما توضیح خواهند داد.

   حضور نمایندگان رهبر انقلاب در مراسم تشییع شهدا

نمایندگان رهبر معظم انقلاب که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای گرانقدر حادثه تروریستی اهواز وارد استان خوزستان شده بودند، از مجروحان این جنایت در بیمارستان‌های اهواز نیز عیادت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجج ‌اسلام والمسلمین مروی و رحیمیان که از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای گرانقدر حادثه تروریستی اهواز شب گذشته وارد استان خوزستان شده بودند، از مجروحان این جنایت در بیمارستان‌های اهواز عیادت کردند. نمایندگان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدارها که نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از مسئولان استانی نیز آنان را همراهی می‌کردند، ضمن آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه تروریستی، در جریان روند درمانی ایشان قرار گرفتند.

برچسب‌ها:

نظر شما