شناسهٔ خبر: 28325973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تبادار:

راه شهدا به عنوان درس به دانشجویان و دانش‌آموزان ارائه شود/ هیچ شهیدی گمنام نیست

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس گفت: برای رفع تنگناها راه شهدا باید ادامه داشته باشد و به عنوان درسی بزرگ به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز، 3 مهرماه در مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر مطهر یك شهید گمنام در صدا و سیمای این استان با تاکید بر اینکه برای رفع تنگناها راه شهدا باید ادامه داشته باشد و به عنوان درسی بزرگ به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شود، گفت: ما امروز بیشتر به این درس‌ها نیاز داریم و باید دیباچه وصایای آن‌ها را ورق بزنیم.
وی اظهار كرد: در تشییع جنازه شهدا معمولا این سؤال برای مردم مطرح می‌شود که این شهید در چه عملیاتی، در مصاف با چه دشمنی و با چه هدفی به شهادت رسیده است، كه البته باید در گام نخست به پیام شهید توجه داشته باشیم.
تبادار به تشریح اهداف و پیام جانبازی‌ها و فداکاری‌های شهدا پرداخت و گفت: آن‌ها برای دفاع از کیان و حدود ایران و حفاظت از انقلابی که در آن زمان نوپا بود جان خود را فدا کردند و برگزاری چنین مراسمی در واقع برای یادآوری اهداف آنها در حفظ و بقای انقلاب و همچنین عزت ایران است.
وی پیام دیگر شهدا را ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: شهدا به ما آموختند ملت ما می‌تواند با دست خالی، اراده‌ای آهنین، عزمی راسخ، اعتماد و وحدت کلمه بزرگی خود را به جهانیان ثابت کند.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه هر ملتی بخواهد عظمت خود را به جهانیان ثابت کند راهی جز وحدت، هماهنگی و تفاهم ندارد، گفت: در میان ملت ایران علاوه بر این‌ها توجه به رهنمودهای امام امت و مقام معظم رهبری نیز وجود دارد و در دستور کار است.
وی با اشاره به وصایای شهدا و تاکید آنها بر رهروی از راه امام حسین(ع) گفت: آن زمان که وصایای شهدا را مرور می‌کنیم می‌بینیم که آن‌ها بر پیروی از راه امام سوم شیعیان و اخلاق مداری در همه شئون زندگی تاکید دارند.
تبادار در ادامه سخنان خود شهدا را بلندآوازه توصیف کرد و گفت: به زعم من هیچ شهیدی گمنام نیست و همه آنها در قلب ما جا دارند و بلندآوازه‌اند.
وی در بخش پایانی سخنان خود به ایجاد جنگ روانی و اقتصادی توسط دشمنان اشاره كرد و گفت: برخلاف جنگ تسلیحاتی که روحیه مردم را تهییج و تشویق می‌کرد، جنگ روانی و اقتصادی شاید در برخی موارد روحیه‌ها را ضعیف کند، به همین دلیل نیاز داریم تا پرچم شهدا را در جامعه بیش از پیش به اهتزار درآوریم وبا همدلی، وحدت و پیروی از راهنمایی‌های مقام معظم رهبری مشکلات را با توکل پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام

نظر شما