شناسهٔ خبر: 28325540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

11 هزار و 600خانوار در زاهدان از اشتراک گاز بهره مند شده اند

زاهدان - ایرنا - سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 11 هزار و 600 خانوار در زاهدان از اشتراک گاز برخوردار شدند و این شرکت با توجه به لوله گذاری های انجام داده در سطح شهر آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک است.

صاحب‌خبر -

رضا پنجابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز در محدوده شهر زاهدن هزار و 350 کیلومتر است که تاکنون 140 کیلومتر آن اجرا شده است.
وی گفت: به منظور تسریع در روند گاز کشی منازل مسکونی در زاهدان وام قرض الحسنه 20 میلیون ریالی لوله کشی گاز با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به مشترکان استان و این شهرستان اعطا می شود.
سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم ساکن در مناطق گازدار شده این استان می ‌توانند پس از تشکیل پرونده برای تهیه اشتراک گاز با دریافت معرفی نامه از سوی نواحی گازرسانی و مراجعه به شعب عامل بانک ملی نسبت به اخذ تسهیلات بانکی کم بهره برای لوله کشی گاز داخل منازل خود اقدام کنند.
پنجابی افزود: در ساختمان های چند واحدی که اسناد مالکیت آن متعلق به یک شخص است امکان اعطای وام به تعداد واحدها نبوده و مالک می ‌تواند صرفا برای دریافت وام برای یک واحد مسکونی اقدام کند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سالها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.
پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «بزرگشهر» شناخته می شود.
7316**6081

نظر شما